[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 143
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 144

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Ez volt a hét


(perverz) Egyszer egy rózsa szirmára hamuztam. Merevedésem támadt.


*

(jó tanács) Soha ne vegyél el olyan nőt, aki a dolgait a Te zsebedbe dugdossa. Például: kulcscsomó, pénztárca, mozijegy, kis tükrös rúzstok. Rossz ómen.

*

(allegória) Városunk egyik közintézményének férfi WC-jében, annak is a kézmosójának a falán, baloldalt, a fejmagasságnál kicsit feljebb, egy alumínium rúdon lóg egy frottírtörölköző. Ennek az alsó, lelógó vége rendesen el szokott vizesedni, de nem annyira, mint a felső, a rúd felöli oldala - kb. kétharmad, egyharmad arányban a lelógó vége javára. Ez azt jelenti, hogy az emberek kétharmada az alsó, egyharmada a felső végébe törli meg e kezét.
Én momentán mindig a felső részébe, csatlakozván ezzel azon sokasághoz, akik veszik a fáradságot, hogy egy kicsit feljebb emelik a kezüket, talán némi higiéniás meggondolásból is. De egy pici büszkeséget is éreztem, amiért eme kisebbséghez tartozónak vélhettem magam. A kisebbséghez (deviáns?) tartozni mindig egy sor kisebb-nagyobb előnnyel jár, jelen esetben pl. nem lesz vizesebb az ember keze kéztörlés után, mint e tevékenység előtt. De jelentheti ez valamiféle lázadó szellemiséget is, a progressziót, az örökké új utakat keresők hozzáállását is, persze allegorikusan. Kisebbség - többség, mensevikek - bolsevikek, haladók és maradiak, népnemzetbengondolkodók és urbánusok, liberálisok és konzervatívok, szoc.lib. bal és nemz. konz. jobboldal. Plusz a szakadár lakitelkiek.
Egy idő után azt vettem észre, hogy a törölköző felső vége (a mi oldalunk) kezd mindinkább, azaz egyre jobban elvizesedni. Úgy is mondhatnám hasonlóvá vált az alsó végéhez. (Status Quo?) Idővel elérte az egy az egyhez arányt, már ami a vizesedés mértékét jelenti a törölköző, úgymond testén. Ami azt jelenti, hogy az emberek mind nagyobb hányada kezdett el úgy gondolkodni, ahogy kezdetben a kisebbség. Én ekkor estem gondolkodóba. Mit tegyek most? Választani kell! ("Ó mondd, Te kit választanál?") De hál'istennek mégse kellett, ugyanis felfedeztem, hogy a törölköző közepe még nem is annyira nedves. Úgyhogy azontúl oda töröltem (a kezem).
Igen, ám az idő ismét telni kezdett (undorító szokása ez neki), és egyszer csak azt vettem észre, hogy a lelógó vég már nem is annyira nedves. Legalábbis a közepe és a felső végéhez képest. Mintha megszáradt volna valamelyest. Úgyhogy azóta oda törlöm (kezem).
Azonban egyre többen fedezték ezt fel, mert egy idő után ugyanolyan vizessé vált újra, mint a felfüggesztés felőli rész. S kezdődött minden elölről.
A törölközőcsere még egyelőre várat magára.

*

(való) Mind a kormány, mid az ellenzéki pártok mélységesen egyet értenek abban, hogy újfasiszta, hungarista eszmék nem valók az utcára. Nézetkülönbség csak a megvalósítás mikéntjében van közöttük.

*

(felelősség) A szegedi kórház betegelcserélődési ügyben a Fegyelmi Tanács határozatot hozott. E szerint felelősség terheli az Ápolót, a Beteghordót, a Fűtőt, az Udvarost valamint a kórház macskáját. Habár e legutóbbi felelőségének megállapításánál némi vita robbant ki annak megítélésében, vajon (a macska) közalkalmazottként vagy (egyéni) vállalkozásban végzi a tevékenységét. (Egérfogás)

*

(jóslat) Valamikor régen, még a 70-es években, egy S. Lem nevű lemgyel, akarom mondani lengyel író írt egy népszerű-tudományos művet. Ebben a könyvben a Lem megjósolta a fejlődést, vagyishogy milyen lesz a világ állapota 1990-ben, 2000-ben, 2010-ben és így tovább. Valahogy így: 1990-ben az Ember megfejti a delfinek beszédét, 2000-ben mindenki mozgólépcsőn közlekedik, 2010-ben birtokba vesszük a Marst, az ott lakó bennszülötteket örökös komornyikjává nevezi ki (az Ember) satöbbi. Ezeket a jóslatokat én akkor kivonatoltam, felirkáltam néhány cetlire, és betettem egy olyan könyv lapjai közé, amiről úgy gondoltam, megmarad örökre a birtokomban. Gondoltam, alkalmasint, ha majd odaérek az Időben (ugyanis azt gondoltam, én soha sem fogok meghalni; hogy én? meghalni? az lehetetlen!), leellenőrzöm mi is valósult meg Lem úr jóslataiból.
Sajnos az a könyv elveszett, az emlékeztetőkkel együtt.
Nem is csoda, hogy nem valósult meg belőlük semmi!

*

(esztétika) Mostanában a fiatal (s a nem is annyira fiatal) női körökben divat a nadrágkorca és a trikó alsó szegélye közötti terület nyilvánossá tétele, vagyis divat a kivillanó pucér has. Ez a néha résnyi, néha szűk arasznyi látványosság még nem volna probléma, hiszen a női has az szép. (Még ha nem is szép, akkor is szép, igazolván a mondást: a Szép az, ami érdek nélkül tetszik.) De van itt egy bökkenő. (bukkanó): a köldök. Itt már azért nem egyértelmű a helyzet! Sajnos köldök nincsen has nélkül, és fordítva. A köldök ott van, ahol lennie kell, ha akarjuk, ha nem. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nincsenek szép női köldökök. De igenis! Vannak arányos mélységű és átmérőjű, rendezett redőzetű köldökök, amikre még ránézni is esztétikai élvezetet jelent. Viszont vannak határozottan elrontottak, kaotikusan örvénylő bőrpöckökkel, amelyek jó közelítéssel is olyanok, mint egy iszlám szent város, miután az amcsik kiűzték a fundamentalistákat. Nem beszélve az un. negatív köldökről, amely nem befelé mélyed, hanem kifelé domborodik, mintha a kráter magja túlnőne magán a kráteren, mintegy megszüntetve azt (Te, te Anyagyilkos!), egy borzadályos kinövés, egy perverz pörc az esztétikum síkján. Na az ilyen köldök látványa az arra fel nem készült, jámbor nézelődő számára esetleg nem várt fiziológiai események kezdetét indíthatja el, amely ha átlép bizonyos határokat, szintén nem esztétikus.
Ideje: Szeptember 15, szerda, 19:13:54 - Paulus

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Ez volt a hét" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
Bogika Ideje: Szeptember 15, szerda, 21:13:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tudtommal azt az épületet, ahol az ominózus törölköző található, most felújítják. Vagy tele a város hasonló törölközőkkel?



Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
Gradvolt-Endre-30Y Ideje: Szeptember 16, csütörtök, 03:27:08
(Adatok | Üzenet küldése)
1). (jó tanács) Kérd meg rá, hogy a kezét...

2). (allegória) Ha már nemzet-allegóriában gondolkodunk: sajna, ahova én járok, az nem olyan igényes hely, mert nincs rendes textiltörölköző, csak amolyan egyszeri, eldobható papírféle. Igaz, higiénikusnak higiénikusabb. Viszont annak se marad nyoma, hogy használtad, és -ha csak a világ még oly kicsi és jelentéktelen részén is, de- változtattál valamit. A saját kétkezi munkáddal. Betölti a funkcióját, aztán a szemétbe kerül. Talán fejlettebb helyeken ezért használnak elektromos kézszárítót. :)

3). (való) Hát ez így van.

4). (felelősség) A felelősség áthárításáról (mivel legalább olyan pofátlan dolog) mindig az a megbírságolt temetkezési vállalkozó jut eszembe, aki a (egy másik) kórház bejáratával szemben marketingelt, hogy a hullákat hozzá vigyék, miután az intenzíven kiszenvedtek.

5). (jóslat) Lemtől biztos olvastad a Kiberiádát is. Amikor Klapanciuszék másodfajú démont készítenek (aki "igazságokat gyárt"), hogy elmenekülhessenek a fogságból, az pont ilyen. Csak ott nem a jövő, hanem a jelen igazságai fojtogatóak. A robotok (szerencsére) nem olyan gyakran és gyorsan halnak meg, mint mi, de a törölközős esetre visszautalva az is elgondolkodtató, hogy ők már ott tartanak, hogy szintetikus úton embert akarnak előállítani, mert az bizony már nincs túl sok. Aztán persze majd megint az újonnan elszaporodott "sápatagok" fognak robotokat gyártani, mert időközben szinte teljesen kihaltak, és így tovább, és így tovább... Így még mindig jobb, mint Éninek, az "elpusztíthatatlan barátnak" lenni. Akkor inkább vesszen el minden könyvem, a benne lévő összes cetlivel és meg nem valósult jövő-ideámmal együtt. :)

6). (esztétika) Állítólag jövő ilyenkor már a nyak és a váll hangsúlyozása lesz a menő. A köldök már (most épp/megint/egyelőre) túl "vizes" :)



Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
csingi Ideje: Szeptember 16, csütörtök, 21:40:39
(Adatok | Üzenet küldése)
Még mindig nagyon élvezem. :)



Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
Halogen (tukkancs@zwallet.com) Ideje: Szeptember 16, csütörtök, 21:51:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neked még a WC törülközőjéről is ilyen elmés gondolataid fakadnak.... Irigyellek! A héten tényleg voltak ilyen gondolatébresztő történések.... Én is írtam az egyikről... Az is felelősség, hogy hagysz egy kis helyet másnak szárazon a törölközőn?



Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
pieter Ideje: Szeptember 17, péntek, 00:16:38
(Adatok | Üzenet küldése)
Oké, ha már a kritikai zónában van, megjegyezném:
A stílus, nagyon, nagyon halványan valakire emlékeztet.
Sorra:
1. Nem értem.
2. Ez a második vicces akar lenni?
3. Magvas.
4. Ez is baromi szellemes.
5. S akkor mi van?
6. Wuhhh.


  • (1,2,3,4,5,6) Gradvolt-Endre-30Y Ideje: Szeptember 17, péntek, 01:04:47

Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
pieter Ideje: Szeptember 17, péntek, 00:18:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Oké, ha már a kritikai zónában van, megjegyezném:
A stílus ( ismét), nagyon, nagyon halványan valakire emlékeztet.
Sorra:
1. Nem értem. Lopós lenne? Vagy kapzsi? Meg melyik zsebre gondolsz?
2. Ez a második vicces akar lenni?
3. Magvas.
4. Ez is baromi szellemes.
5. S akkor mi van?
6. Wuhhh.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds