[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 122
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 122


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Karácsonyi ajándékok
Bogika

Egy nagy házban élt együtt a család: apuka, anyuka, kislányuk, Emőke és a nagymama.

Egy nagy házban élt együtt a család: apuka, anyuka, kislányuk, Emőke és a nagymama. A nagymamának saját lakása volt a földszinten, külön bejárattal. Egy kis garzon, ahol maga élhetett, de a családhoz közel, hogy az unokára is vigyázni tudjon.

Kellett is a segítség. Anyuka és apuka egy saját céget vezettek. A férfi volt az ügyvezető igazgató, az asszony pedig a főkönyvelő. Nagyon beindult az üzlet, szinte egész napjukat a munkahelyen töltötték, családi életet élni már nem maradt idejük. Ha hazamentek, akkor is a benti dolgokon rágódtak, vacsora közben is csak arról folyt a szó.

Így a nagyi az unokával naphosszat kettesben volt. A Mama vitte az iskolába és a rajz szakkörre is ő hordta a művelődési házba. Szerettek együtt lenni, Emőke szívesen hallgatta délutánonként az idős asszony visszaemlékezéseit a saját gyermekkorára. Sokat rajzoltak, hímeztek, meséltek.

Karácsony közeledett. Együtt találgatták, mit is vegyenek majd a szülőknek, amivel megörvendeztetik őket. A Mama hamar eldöntötte, hogy egy franciaágy takarót varr foltokból, vékony szivacs betéttel, ami alkalmanként majd plédként is használható egy kis délutáni szunyókáláshoz. A kislány sokat gondolkozott, aztán arra gondolt, egy szép rajzot készít az apukájának, anyukájának pedig tésztából nyakláncot. Nagymama úgy tanította, a legjobb, ha nem pénzért vásárol valamit, hanem saját kezűleg elkészíti, mert úgy személyesebb.

Be is vásároltak együtt: festékeket, penne tésztát, damilt, erre rá is ment egy délutánjuk, de nem bánták, mert jól elszórakoztak. Másnap el is kezdte Emőke a munkát, ezüst és aranyszínűre festette a tésztákat, rajzolta a képet. Mikor kész lett minden, sokáig gondolkozott, hová dugja, hogy édesanyjáék még véletlenül se találjanak rá. A rajzot összetekerte, rózsaszín masnit kötött rá, a láncnak kartonpapírból csinált dobozt, amire szép virágokat festett.

Eljött Karácsony estéje. A szülők sokáig dolgoztak, nagymama és Emőke feldíszítették a fát, a közösen sütött mézeskalácsot az asztalra helyezték, a beiglit felszeletelték és lefóliázták, ne száradjon ki. Nagyi épp a halat sütötte, amikor a szülők megérkeztek. Asztalhoz ültek. Vacsora közben a cég ügyeit tárgyalták meg, mint mindig.

Eljött az ajándék átadásának ideje. Bementek a szobába, és már ott volt minden a fa alatt. Emőke a legújabb Barbie házat és egy hatalmas doboz Lego-t kapott a szüleitől. Nem nagyon érdekelte egyik sem, annál inkább a Mama által varrt mesekönyv, amelynek zsebeiben különféle kesztyűbábok voltak. Ezzel rögtön elkezdett játszani. Édesanyja keserűen megjegyezte: - 65 ezer Ft volt a meglepetés, és még nem is örül neki! Ők is kibontották, amit kaptak, az ágyterítő láttán megjegyezték: - Ez nem is illik a tapéta színéhez. A rajz nem tetszett az apukának: - Miért mindig házakat rajzolsz, és nem azt, ami előtted van? Pl. vázát? A kislány gombócot kezdett érezni a torkában, főleg, mikor meglátta, hogy a tésztanyaklánc nem vetekedhet az apukája által vásárolt aranyékszerrel, és anyukája még szóra sem méltatja. Pedig milyen szeretettel készítette!

Este, mikor lefeküdtek, az anyuka pakolt össze. A csomagolópapírokat behajította a papírkosárba a rajz és a tésztanyaklánc mellé.





Ideje: December 13, kedd, 23:26:07 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Karácsonyi ajándékok" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds