[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 285
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 285


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vers: Rózsadombi este
mango

Neked...


Goromba és pincemélyen sötét már az este,
öblös edénnyel méri gonosz hűvösét az ősz,
szép vágyódástól mélyül lelkemben a csendje:
hittem, itt marad a bronz ősz, - Budán elidőz.

Miért, hogy beteg, kávébarna színt ölt a távol,
és az ég encián-kékjéből kioldja a szép azúrt?
Miért, hogy elébem délibábot, bűvöset varázsol,
mikor a hegyen már a kopár november az úr?

Hullt hajnalokba szédül, vacog a gyönge fény:
bár erőtlen, de fák csúcsára ül, - melege özön;
fölzeng egy édes dallamot az örök szenvedély,
nyugvást hoz nekem - most és mindörökkön.




Budapest, 2006.november 11.
Ideje: Február 16, péntek, 11:05:12 - Veva

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Haladó
Szint: Haladó

"Rózsadombi este" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Rózsadombi este (Pontok: 1)
stevew Ideje: Február 16, péntek, 17:41:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Még szép vers is lehetne. A pontok, ahol, ahol elrontottad:

1. "szép vágyódástól" - ez semmitmondó, főleg olyan erőteljes sorok után, mint az első kettő (az"öblös edénnyel méri gonosz hűvösét az ősz" olvastán szinte megborzongtam, a "pincemélyen sötét"-tel együtt nagyon jók!)

2. A "bronz ősz" után a "Budán elidőz" olyan erőltetett betoldásnak tűnik, amilyet tőled még nem olvastam, s remélem, nem is fogok. Erre az erőltetettségre - gyengébben bár - de az "azúrt" és az "az úr" rímeltetése is példa lehet...

3. Az utolsó versszak első sorával nincs bajom de utána teljesen szétzilálod az egészet. Mindeddig hűvösről, estéről szóltál, s most kijelented, hogy a gyönge fény "melege özön". Egyrészt nem értem, mi az, hogy melege özön, másrészt meg nem tudom, hogy mitől melegedne fel a vers, ha a melegedést nem készíted elő..?
A rózsadombi estében (hajnalban? miben is?) valami nyugvást hoz neked, ám engem nyugtalanít, hogy dús nyelvezetű, míves verseid mellett ezt is látnom kell...



Re: Rózsadombi este (Pontok: 1)
Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Február 17, szombat, 06:27:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gyönyörű vers, Anikó. Szép, láttató képeket alkalmaztál, és rengeteg színt, ami annyira jellemző rád. Tetszetősek a rímeid, finom dallamot, ritmust vittél a sorokba. Annak persze külön örülök, hogy szótagszámban, rímképletben is szabályok közé fogtad a mondanivalót - mint mikor egy telivért a keze alá simogat az ember. Számomra mindig valami pluszt jelent, valami plusz odafigyelést, törődést. Csak gratulálni tudok hozzá.



Re: Rózsadombi este (Pontok: 1)
stevew Ideje: Február 17, szombat, 08:25:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
1) Kedves Mango, azon soha ne csodálkozz, ha valaki nem érti a verset... A vers nem egy objektív képlet, hanem lélektől lélekig utazó üzenet, amely ezerféle nyelven szólhat. A szerző vágyódik ugyan a megértésre, de üzenetét csak az általa ismert - véges számú - nyelven küldheti útjára. Az olvasó vágyódik a megszólíttatásra, de az üzeneteket csak az általa ismert - szintén véges számú - nyelven érti meg. A két véges számhalamaz között szerencsés esetben van átfedés, ám az is gyakori, hogy nincs. A meg nem értést éppen ezért sohasem tartom annyira kétségbe ejtőnek, mint - válaszodból ítélve - te.

A meg nem értést - esetemben - az sem segíti tehát, ha válaszul (bizonyára igen gazdag) könyvtárad minden értelmező szótárát felsorakoztatod és elém tárod, hiszen értem a magyar szavakat, még szókapcsolatban is képes vagyok felfogni értelmüket (szép vágy, fényözön, özönlő fény stb.), s e tényt - magyar lévén - sem különösebb szellemi teljesítménynek nem tartom, sem megkérdőjelezni nem hagyom.

2) Egyszerűen arról van szó, hogy más-más nyelven beszélünk el egymás mellett. A szép vággyal, mint érzéssel s mint szókapcsolattal se nincs bajom - versbéli helyzetével annál inkább. Ami neked szép vágy, az a riválisodnak esetleg undok vágy lehet... Viszont ha úgy érzékelteted szép vágyadat, hogy minden nőben felcsendüljön visszhangként saját szép vágya... Ezt, sajnos, ilyen közhelyes módon is el lehet érni, de szerintem nem érdemes...

3) A "bronz ősz, - Budán elidőz" gyönyörűen zengő, igazán őszíes rímpár, mégis nagot döccen, talán a vessző vagy a kötőjel miatt, talán azért, mert soron belül rímeltetsz, meglepetésszerűen. Egy ilyen szép, nőiesen elrévedő, szelíd vers nem biztos, hogy sérülés nélkül tűri az efféle döccenést...

Az "azúr - az úr" kimódoltsága is éppen ez miatt szúrja a szemem; már-már én is elrévednék, szép vágyakba ringatnám magam, de meg nem állhatom, hogy a versre ne kacsintsak: aha, látom ám, milyen ügyes rím! - s megtörik a varázs. Nem kell mindig tökéletességre törekedn

A hozzászólás folytatása...



Re: Rózsadombi este (Pontok: 1)
zsuka49 Ideje: Február 17, szombat, 09:28:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szeretem az ilyen típusú verseket Anikó!
Szép az írásod!:)) Remek a mondandód, jók a rímek és az egész versed bár melankólikus, szomorkás, a végén az a kis gyönge fény reményt sugall. Gyönyörűen írod le, hogy bár minden elmúlhat, de az érzés szívedben örök. Nem tudom jól értelmezem e, de nekem ez jön belőle át.
Persze mindenki másképpen gondolkodik.
Pusszancs: Zsuzsi



Re: Rózsadombi este (Pontok: 1)
szkallas Ideje: Február 17, szombat, 13:19:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves mango... a "Neked..." ugy tekintem, mintha nekem irtad volna... s ha " ... sotet mar az este, " gondolatom, mint bronz osz - Budan elidoz...

ezzel a gondolatommal - halado szinten kuldom "Rozsadomi este" veersedhez hozzasolasomat Neked



Re: Rózsadombi este (Pontok: 1)
tokio170 Ideje: Február 17, szombat, 16:12:04
(Adatok | Üzenet küldése)
NA AKKOR NÉZZÜK MIRŐL IS SZÓL A VERSED:1., Sötét az est...(ez így van,egyetértek)
2.,Gonosz, hűvös az ősz...(ez előitéletes általánosítás)
3.,Hittem....ősz,- Budán elidőz.(Pesten kevésbé rest?)
KÉRDÉSEK: 1.,Miért beteg a kávébarna?
2., Bűvös délibáb kopár novemberben?(nem illő kép)
UTOLSÓ versszak; egy nagy kavarodás, teljesen ellentmondásos. Gyönge fény-erőtlen-melegözön.
Szenvedély-megnyugvást hoz. (Ez nem így van, mert felkavar)
Egyébként figyelmetlenül olvasva egy andalítóan romantikus, gyönyörű őszi encián-kék vers.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds