[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 354
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 354


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vers: Látogatás egy szeretetotthonban.
lena1



Csend van és nyugalom.
Az idő porszemcséi ülnek a falakon.
Idős ember jön felém vánszorogva,némán.
A fájdalom ráncai kígyóznak az arcán.
Üres tekintete a távolba mered,
mint egy eltűnt álom, mit senki sem keres.
Botjára támaszkodik lábai reszketnek,
meggörnyedve jár, léptei nehezek.
Az évek elszálltak felette, megöregedett.
Magára maradt, hiába szeretett.
Lezárult élete a végtelen csenddel,
mert tudja ő jól, hogy senkinek nem kell.
Szívem elszorul, lelkem a semmibe vész,
eszembe jut a halál, s az elmúló lét.
Ideje: Március 08, csütörtök, 20:59:08 - Veva

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Haladó
Szint: Haladó

"Látogatás egy szeretetotthonban." | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Látogatás egy szeretetotthonban. (Pontok: 1)
stevew Ideje: Március 09, péntek, 17:13:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves lena1, vajon időrendben küldöd be a verseidet..? Ezt azért szeretném tudni, mert ha igen, akkor némi örvendetes haladást vélek felfedezni az itt közöltben; ha pedig nem ez a legfrissebb írásod, akkor vagy a véletlen műve, vagy a - szintén örvendetes - koncentráció eredménye, hogy itt-ott már súrolja a haladó szint határait.

Egy fontos dolgot, pontosabban a hiányát nehezményezem: mintha nem gondoltad volna át alaposan, miről is akarsz írni - egy öregember szomorú, átütő ábrázolása legyen-e, vagy pedig saját együttérzésed kifejezője, netalán saját félelmeidet, a lét múlandóságát, a törvényszerű elmúlás lehangoló tényét akarod-e körüljárni...

Ez a bizonytalanság okozza a törést is versben: az utolsó két sorral magadat ábrázolod, minden átmenet és látható ok nélkül, így végül is nem tudjuk, mi a fontos - az, hogy te elszomorodsz, vagy pedig az öregember kilátástalan élete. Ha ez utóbbi leírása volt a célod, akkor kívül kellett volna maradnod, ha viszont az előbbi (azaz saját érzéseid versbe foglalása), akkor pedig valami kapcsolatot kellett volna teremtened közted és az öregember között, s ezt itt nem látom. A kettő együtt kioltja egymást.

Az első két sor nagyon rendben van. Ha tudtad volna tartani ezt a kezdeti tömörséget és kifejező erőt, messze átlépted volna azt a bizonyos határt...

"Idős ember jön felém vánszorogva,némán." - Itt már terjengősebb lettél. Ilyen esetben is (sajnos) döntésre kényszerül az író: fontos-e minden jelző, s ha nem, melyik maradjon meg, melyik segíti elérni a kitűzött célt..? A "némán" szerintem kihagyható, kevésbé fontos, az "idős" pedig kissé finomkodó. Mit szólnál ehhez: "Öregember vánszorog felém s néz rám." (meghagytam a sorvégi rímet!)?

"A fájdalom ráncai kígyóznak az arcán." - Ha ragaszkodsz ehhez, akkor mit szólnál ehhez a változathoz: "Fájdalom-ráncok kígyóznak arcán" - hogy ne legyen akadozó a sor a két névelőtől.

"Üres tekintete a távolba mered,
mint egy eltűnt álom, mit senki sem keres." - Nos, itt ös

A hozzászólás folytatása...



Re: Látogatás egy szeretetotthonban. (Pontok: 1)
paletta Ideje: Október 17, vasárnap, 21:11:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Szépen rajzolod meg az öreg ember karakterét!!!!..."Lezárult élete a végtelen csenddel"...ez olyan nagyon jó befejezés lenne:)...szerintem:)...az utolsó 3 sor szerintem is nem megoldott...sok szeretettel:)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds