[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 392
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 392


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vers: Szent Magyarország
feher_rozsa

Szeretnék minél több kritikát kapni, amiből remélem sokat tanulhatok!!! Csak szigorúan, nem kell kímélni! Ha javítani akarok, akkor kell a kritika! Köszönöm előre is!

Szent Magyarország

Mégha bele is szakadok,
s fejjel a falnak szaladok,
azért szavamat reátok hagyom:
- Nagymagyarország, dicsőség vagyon!
Négykézláb csúszom porladó Alföldön,
igaz embert nem lelék én e kietlen rongyföldön.
Elhagyá néped kiégett vidéked,
rombadöntöttek téged oly nehéz évek.
Hátbaszúrt a múlt véres kardja,
s azt kiálták a fattyúk: - Ezt Isten akarja!
Elvakult gyilkosok rohantak ellened,
kifosztották néped, megölték gyermeked.
Most Istenünk sír, bánata végtelen,
könnyeivel öntözi a véráztatta réteket.
Ezen cseppekből sarjad új élet majd rajtad,
Szent Magyarország! Gyermekeid Téged akarnak!

2007.05.12.

Ideje: Május 14, hétfő, 10:46:48 - Veva

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Aknamező
Szint: Aknamező

"Szent Magyarország" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szent Magyarország (Pontok: 1)
stando Ideje: Május 14, hétfő, 12:20:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Rózsa! Nagyon nehéz témát választottál. Nem könnyű a hazaszeretről úgy írni, hogy óhatatlanul ne a régi klisékhez nyúljunk. Én inkább kezdetnek mindenképp a személyes élményanyagod feldolgozását javasolnám. Szeretettel: Ági



Re: Szent Magyarország (Pontok: 1)
Lacoba Ideje: Május 15, kedd, 06:27:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Katica! Először is nagy bátorság, hogy a versed az aknamezőre küldted.

Nos! A verset hazafiasnak gondolod. Nem teljesen ezt olvasom ki a sorokból, hanem egy hatalmas elkeseredést. Mindenféle megoldás, remény nélkül. Tehát egyszerűen megállapítasz egy tényt, amiben egyedülmaradottságoddal indítasz, de a vers közepén már többesszámra váltasz, és a végén lévő két sorban szeretnél valami irányt, de ez is eléggé tompa. Illetve egyszerű megállapítás. Nem több. A hazafias versek lelkesítők, biztatók, teli vannak aggódással, megoldáskereséssel. A Te versedben az aggódást például csak feltételezni lehet, s nem találni benne meg a többi mutatót. Egyszerűen tényfeltáró vers, a bajaink összegyúrása, amelyért kezdetben úgy néz ki, hogy csak egyes egyedül küzdesz, de nem láttatod hogyan is kell ezt csinálni, hanem kúszol a rongyföldön, ahol fattyúk kiáltanak. Ez nemhogy lelkesítő, hanem letaglózó.

Ennyit a belégről. A verssel mint verssel kevesebb a gond. A sorvégeket összecsengeted. Ha szeretted volna rímekbe szedni, akkor szebb rímek, asszonáncok dukálnának egy hazafiasnak szánt vershez. Maguk a képek is láthatók, velük az a baj, amit az elején leírtam. Nem az a hatásuk, amit szeretnél... Sőt!




Re: Szent Magyarország (Pontok: 1)
veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Május 15, kedd, 13:43:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia!
Először néhány elütésen (talán helyesírási hibán? ;), majd eldöntöd) akadtam el. Ilyen pl. a csúszom, ami szerintem csúszok, s a "kiálták" szó is elég furcsa. Igaz, azt láttam, hogy próbáltál elég sok régies stílusú szót beleírni - bár nem tudom, hogy miért? - így néhány sor számomra nem teljesen érthető ugyanis.

Rímek.
Nagyon-nagyon sok a ragrím benne, s még így sem cseng össze mindenhol. Ilyen az utolsó előtti 3-4. sor: végtelen / réteket.

Mondanivaló.
Nagyon szeretem a hazámat. Az a föld, ahol felnevelődtem, barátokat leltem, s szeretteim élnek, ahol békében élhetek, s ami enni ad nekem, és ahol majd egykor nyughelyem lelem, az a föld számomra szent. A politikát ebbe belevonni, úgy gondolom, butaság.
Isten elég sokat szomorkodik miattunk, de azt hiszem a véráztatta réteket már régen betakarhatta volna a béke termése!

Összességében az a véleményem, hogy a versben vannak jó gondolatok, de azt hiszem elég sokat kellene rajta dolgozni (amikor elolvastam, legelső gondolatom ez volt: valamiképpen trendi - az viszont számomra nem igazán művészi).
Egészen biztos vagyok benne, hogy lesznek még sokkal jobb verseid is! ;)

(Jahh, igen! Ha nem az aknamezőre küldted volna, a kritika is szelídebb lett volna. ;)) )



Re: Szent Magyarország (Pontok: 1)
jaffa119 Ideje: Május 15, kedd, 21:46:34
(Adatok | Üzenet küldése)
A verssel kapcsolatos véleményemet az IK-ban már megtettem. Viszont reagálnom kell a félrevivő kritikára.
A "csúszom" ige ikes ige, ezért a rendhagyó ragozása miatt E/1. személyben -m igei személyragot kap. Tehát helyesen írtad a "csúszom" ige fent említett alakját.



Re: Szent Magyarország (Pontok: 1)
tavinarcisz Ideje: Május 16, szerda, 13:18:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tudod, eleinte nem akartam hozzászólni a versedhez. Szíved joga, hogy kinek és minek szántad a soraidat? Nem firtatom az életkorodat sem, hogy igazán átérzed-e, hogy mi is az igazi fájdalom? Például úgy nőni fel egy gyermeknek, hogy tudja, néhány kilométerrel odébb a határ túloldalán élnek a nagyszülei és nem láthatja őket évtizedekig, mert így hozta a sors és a politika. Nagymagyarország, Szent Magyarország ezek csak szavak, ahogy most már Jugoszlávia, Szovjetúnió és Csehszlovákia is elévült fogalmakká váltak. "Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?" írta Kölcsey. Megszívlelendő és megfogadandó intelem manapság is. A versedről még csak annyit, hogy ilyen indulattal és hittel talán rengeteg egyéb témát is találhatnál, amit érdemesebb volna ostorozni, mert képes vagy rá.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds