Egy határozott ember
Dátum: Július 17, szombat, 22:06:19
Téma: Régi próza beküldések (leállítva)


A kivégzőosztag felsorakozott.
Kora hajnal. A katonaposztó alá bekúszik a nedves hideg.

A csajkafedélböl sietve kihörpintett feketekávé nem melgít, csak lötyög az üres gyomorban. A jókedvet nem fokozza.

Tizedelés lesz. A tábori csendörség sokmindent tapasztalt legényei számára ez nem megszokott feladat, eddig csak szolgálatuk követelte módon, megjelentek a fegyelem vétői ellen cselekvöknél, letartóztatták. Ha nem engedelmeskedett, keményen kényszerítették, elvitték, átadták a büntetésvégrehajtóknak. Tiszta sor.

A harcoló alakulatok, a front, visszavonulóban. A szabályos katonai rendtartás lefolytatásához - nincs idő. A súlyos cselekményt torolni kell! A harci morál a legfontosabb! A frontparancsnok maga határozott. A sikertelen átállási kisérlet meghiusúlt, a vétkes 3. század tagjait tizedelni fogják.

- Segédtiszt!
- Parancs!
- A tábori csendörség egységparancsnokát - hozzám!
- Parancs!

Pár perc múlva a csendőrezredes, csizmasarkait keméneyen összecsapva jelentkezik :
- Szendrei ezredes, parancsára megjelentem!
- Pihenj. Legényeiböl kijelöl kétszer öttagu kivégzőosztagot. Kivégzés holnap, hajnali 5 óra 00 perckor, a szénacsűr elötti kis tisztáson. Még ma, sötétedés elött, ásasson le négy petrencerudat ott. Leléphet!
- Igenis - tisztelgés, lelépés.

A lövések tompán puffannak a hajnali köben. Ezen kívül, egy egy nyöszörgés és a kivégzést parancsnokló órmester vezényszavai hallatszanak:
" Tüz! Kivégzett tetemét leoldani, elvonszolni. Dögcédulát nyakukból le. Soronkövetkezö négy, oszlophoz!.. letüzelt osztag, kezeket hátul ósszeköt. Második osztag!.. tüzelöállásba, célra tart.. Tüz! "

A frontparancsnok kinéz, magában mondja... háború van.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News2&file=article&sid=235