[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 334
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 334


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Samway: Az utcán
Samway



Messze még a reggel az ég alja sem vörös, mint máskor. Csak az utcai rács fölött melegedő alak moccan, csak óvatosan,mert minden piciny rés az életet jelenti. Álmában nyöszörög, talán egy régi kép üldözi. A forró teás reggelek, a pattogó tűz a kiskályhában.
Mindig a tetején főzte a teát magának, de az uzsorás ezt is elvitte.
Maradt az utca, télen-nyáron. Szegényes bútorzatát is feltüzelte azon az utolsó télen.
Fiókok tartalmát külön égette el,nincs ott szükség iratokra ahova ő készült. A nyomor végső stádiuma a teljes fizikai megsemmisülés előszobája.
Újból mozdul,de most már érzi a reggel csípősségét,mert amikor a nap jön fel világítani, akkor sokkal hidegebb van, mint mikor a hold pislákol. Az ébredés előtt a legintenzívebb az álom. Újból felvillannak az utolsó kockák az egyetlen kis vagyonkájáról, a családi komódról és a „Jancsikályháról”.
Legutoljára,ez a családi komód került a kiskályha mindig éhes gyomrába. Már nem tudni hány fiókja volt,de az biztos, hogy beosztással, minden este egy fiók volt,amely enyhíteni próbálta a minduntalan hívatlanul vendégségbe igyekvő hideget. A sok év a bejárati ajtót is megviselte, már nem zárt rá tokra s csak úgy süvített rajta be a szél a huzattal versenyt futva,mint a gyerekek nyáron az utca porában mezítlábasan,mert ezek is kapkodták a nem létező lábaikat. Az ablakot is sokrétegű papír takarta, ami csak emlékeztetett régi funkciójára,mert kinézni rajta nem lehetett, de nagyon nem is volt értelme.
Csak a nyomort és szegénységet látta rajta keresztül,mintha kintről nézett volna be. Hiába járta az utcát,hol koldult,hol a házak elé kitett hulladékot válogatta használható s netán ehető után. Az utóbbi időben már nem jött össze annyi sem,hogy a nyomorúságos oduját fizetni tudja s a háziúr könyörtelen volt vele, így került az uzsorás csapdájába s innen már ismert a történet.
Még az utolsó fiókot eltüzelte s a kályhával együtt elvitte az uzsorás a fedelet a feje fölül.
Azon a reggelen nagy pelyhekben esett le a hó. Az utca megtelt emberekkel s mindenki sietett a maga dolga után. Egyszer egy gyerekhang csilingelt , anyu anyu nézd megmozdult a hókupac. Egyszerre mindenki felkapta a fejét s a hókupac alól egy alig kivehetetlen alak került elő, ha nem lett volna annyira szívet tépő látvány akkor, még komikusnak is lehetett volna nevezni.
A szurtos arcot amelyből két mélyen ülő szempár pislogott a világra a feje tetején hósüveg és a gyomra a közeli templom reggel kondulását túl zengte.
Az asszony lehajolt s egy fémpénzt nyomott a kinyújtott ráncos tenyérbe s az arra igyekvők mind lehajoltak, talán a félbeszakadt álom folytatódik…legalább is a forró tea, mert a komód az utolsó fiókkal már a felhőkön túli világban őrzi a titkokat.



Ideje: December 29, csütörtök, 22:17:39 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Samway: Az utcán " | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Samway: Az utcán (Pontok: 1)
- Summer Ideje: December 30, péntek, 23:09:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Tetszett a novellád. Zsu



Re: Samway: Az utcán (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Január 06, péntek, 19:31:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszik ez az "Új" hangod, Józsikám. Jó, hogy Zsuzsi ( s ezáltal én is) rátalált erre a gyöngyszemre.



Re: Samway: Az utcán (Pontok: 1)
- Attila61 Ideje: Január 09, hétfő, 20:44:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sam! Jól áll Neked a komolyság! Ne hagyd abba, nagyon jó írás. Baráti jobbom! Attila



Re: Samway: Az utcán (Pontok: 1)
- pirospipacs Ideje: Január 10, kedd, 18:54:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Samy!
Nem igazán ismertem ezt az "oldaladat", de nagyon örülök, hogy felfedeztem. Teljességgel át tudtam élni. Köszönöm az élményt, és gratulálok.
Szeretettel: pipacs :)



Re: Samway: Az utcán (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Január 14, szombat, 22:59:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megrendítő írás. A borzalom olyan fokát írtad le valósághűen és átérezhetően, hogy szinte fáztam. Ez az élet. Szeretettel ölellek: Anna :)))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds