[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 282
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 283

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: naiva: Az élet fiókjai
naiva



Hány fiókot rejtegetünk lelkünk mélyén?
Hányat húzunk ki minden nap, kicsit elmélyülni tartalmában, és hányat tartunk zárva?
Melyik az, amelyet bár bezártunk, néha mégis előkeressük hozzá a kulcsot, és elfordítva a nyikorgó zárban, feltárjuk?

Lelkünk tele van életünk emlékeit őrző fiókokkal…

Gyermekkor… Sokszor belelesünk, kutakodunk benne, keressük az elmúlt érzéseket, az önfeledt, gondtalan időszakot, mikor versenyt futottunk a széllel, és rácsodálkoztunk a végtelen kék égre. Cserebogarat fogtunk, és színes szárnyú pillangót, csigákat kerestünk az eső után a nyári kert buja zöldjében. Száguldott a szánkónk, Holle anyó párnájából hullott, csak hullott a toll… Szabadon visongtunk, és megkóstoltuk, milyen ízű a hó.
Ezt a fiókot gyakran kinyitjuk, hátha újra megérezzük a nyári eső utáni föld illatát, s hidegtől vöröslő markunkban, az olvadó hógolyó ízét…

Vágyódva nyitjuk ki ifjúságunk rekeszét… Ott lapulnak a nagy szerelmek, boldog ölelések, az első csókok, és a szakítások utáni átzokogott éjszakák. A nagy bulik, áttáncolt, koncerteken végigtombolt évek… A nagy találkozások, lázadó beszélgetések, hitünk a jövőben. Álmok, vágyak suhannak elő a fiókból, s mint áttetsző koboldok tűnnek el mély sóhajunk nyomán…

Csodát rejtő fiókunk, a gyermek születése… Élet, mely belőlünk fakadt, lélek, mely a szemünk előtt csodálkozik rá a világra. Boldog mosollyal nézzük a lelkünk mélyén megörökített fotókat: az első lépések, az első fogacskák, a szavak, az óvodai szereplések, a büszkeség és hála, hogy részünk lehet egy emberke világra eszmélésében. Beszippantjuk a babaillatot, belenézünk az ártatlan gyermekszemekbe, mielőtt becsukjuk ezt a boldogság-fiókot.

Halottjaink fiókja nehezen nyílik, fájó lelkünk magába zárja. Előbújnak a szellemek, öreg, eres kezek nyúlnak utánunk. Könnyel öntözött emlékek, temetések és koporsók, melyek szaporodnak éveink múlásával. Rokonok, barátok intenek a múltból, de élnek, a jelenben is élnek! Majd csak velünk halnak meg végleg.
Egy fiók mindig marad számukra bennünk…


Vétkeinket, elrontott lépéseinket, rossz döntéseinket őrzi a nyikorogva nyíló, kulcsra zárt fiók.
Mégis ki kell nyitni, ha fáj is szembe nézni velük… Szabadon kell engedni a múlt démonait, elfogadni őket életünk részeként, hisz valamikor velünk éltek. Ez a fiók sötét… Csak mi tudjuk, mit rejt, és talán tanulunk is a hibákból, ha őszintén szembenézünk velük. Majd újra elfordítjuk a kulcsot és továbblépünk… Mert állandó bűntudatban élni nem lehet. Nem szabad.

Van egy fiók, melyet nem mi nyitunk ki… Egy szerető szív tárja fel, lehet barátunk, társunk, szerelmünk… Rámutat a bennünk lévő értékekre vagy hibákra. Rámutat egy olyan önmagunkra, amelyet talán mi sem ismerünk. Segít, és tudással ruház fel: az önismeret tudásával. A jobbá válás lehetőségével. Igen, csupán egy lehetőség: elfogadjuk-e a felénk nyújtott segítő kezeket, hagyjuk-e szeretni magunkat, hajlandóak vagyunk-e elhinni, hogy jók is lehetünk. Tudunk-e abban is hinni, amiben eddig nem mertünk…
Ez a befogadó fiók mindig legyen nyitva! Engedjük be a szeretet, fogadjuk el, ismerjük meg jobban önmagunkat! Merjünk boldogok lenni!

Sok-sok fiók lapul még lelkünk mélyén, és számuk egyre szaporodik. Titkaink, örömeink, sikereink fiókjai.
És még sorolhatnám…

Gondolkodj el: Te vajon melyiket nyitogatod, benned melyik tárul fel legtöbbször?
Sokat elárul rólad!

Ideje: április 01, vasárnap, 21:50:47 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"naiva: Az élet fiókjai" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: naiva: Az élet fiókjai (Pontok: 1)
- Summer Ideje: április 01, vasárnap, 22:05:22
(Adatok | Üzenet küldése)
El is gondolkodtattál. Talán legtöbbet a gyermekkor és a halottaink fiókja nyílik ki nálam a legtöbbet, és egy fiók még soha nem volt kinyitva, a csodát rejtő fiók. Tetszett a prózád, és az is, ahogyan az életet fiókokban tárod fel előttünk. Zsu



Re: naiva: Az élet fiókjai (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: április 01, vasárnap, 22:13:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek írás, szépen vezetett, nyitott, tiszta történet, Zsuzsi, nagy örömmel olvastam!
aLéb



Re: naiva: Az élet fiókjai (Pontok: 1)
- pirospipacs Ideje: április 04, szerda, 18:41:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örömmel olvastam írásodat, Zsuzsi, valahogy megnyugodtam, hiszen egyszer már engem is megihelett a téma. :)
Jó volt "más" tollából hasonló érzéseket felfedezni. :)
pipacs



Re: naiva: Az élet fiókjai (Pontok: 1)
- winner Ideje: április 04, szerda, 22:51:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Emlékszem erre az írásodra, egy versenyre írtad. Merész gondolat a lelkünket fiókokra osztani, hisz oly keveset tudunk az emberi lélekről, bár látom te előttünk jársz. Méltó helyen van itt a kirakatban.



Re: naiva: Az élet fiókjai (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: április 16, hétfő, 09:06:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Zsuzsi, ez az írásod olyan, mint egy szótükör. A szavaid által önmagunkba nézünk, és rájövünk, hogy mennyi-mennyi gazdagság van bennünk. Az emlékek, az érzések gazdagsága. Elgondolkodtató, remek írás! Ölellek!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds