[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 211
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 212

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Anne20: Egércsapda
Anne20



1.

Tombol a nyári szünidő és a hőség. A hatéves szöszke kislány otthon tölti napjait az óvodai szünetben. Az iskola majd csak szeptemberben kezdődik.
Ilyenkor Anya és Apa is néhány nap szabadságot vesz ki, hogy együtt lehessenek.
Ebédhez készülődik a család. Anya terít, a csemete hajtogatja a szalvétát. Apa a hűtőhöz sétál, hogy elővegyen egy üveg sört, de nagy dérrel-dúrral jön vissza az asztalhoz, kezében egy látványosan megrágcsált sajt és szemrehányóan néz a kislányra.
- Már megint megdézsmáltad a sajtot, Egérke! – emeli fel a hangját. Anya nem szól semmit, felváltva néz a tönkretett sajtra, amivel Apa hadonász, és az ártatlan szemeket meresztő csöppségre.
Egérke ajka lebiggyed, és máris sírós a hangja.
- Nem én voltam, Apa…
- Tudod, hogy a múltkor is ezért kaptál ki!
- Tudom. Nem is rágtam meg. Nem én voltam…
- Pedig ezek itt pontosan olyan egérfogacskák nyomai, mint a tieid. – Innen is a kislány beceneve. Hegyes kis apró fogak ágaskodnak elől.
- A kenyeret is összerágod, mire hazahozod a boltból. Úgy néz ki mindig, mintha egerek rágták volna meg. Nem tudsz leszokni a rágcsálásról? Használj kést, vagy szólj nekem és vágok neked egy darabot, de ne rágd össze a sajtot! Megértetted?
Egérke buzgón bólogat, és örül, hogy most megússza a büntetést. Apának nincs ma olyan rossz kedve. Visszaviszi a sajtot a hűtőbe, és hozza a sört. Ebéd közben Egérke visszanyeri eredeti hangját, Apa pedig megsimogatja a buksiját.


- Egérke, hozod nekem a tejet a hűtőből?
Anya főz, a kislány pedig az étkezőasztalnál rajzolgat. Anya kérésére lecsapja a színes ceruzát a kezéből és máris szalad a hűtőhöz.
A következő percben óriási visítás, és Egérke hanyatt-homlok szalad vissza Anyához.
- Anya, egy egér van a hűtőben! – vinnyogja cérnahangon.
Anya felnevet.
- És éppen eszi a sajtot? Haha, más mesét találj ki!
- Nem mese. Tényleg ott van egy egér!
Egérke megrángatja Anya karját.
- Gyere és nézd meg!
Anya megtörli a kezét és együtt mennek a hűtőhöz. Óvatosan kinyitják, de persze az élelmiszereken kívül semmit sem látnak. Egy fia egeret sem.
Amikor Apa bejön a kertből, nagy adag salátával készülve az ebédhez, persze máris elő van véve a téma.
- Képzeld, mi történt! – meséli Anya nevetve. – A gyerek egeret hazudott a hűtőbe! De persze, amikor megnéztem, nem volt benne semmi.
Apa csóválja a fejét.
- Azért ez mégiscsak sok, nem gondolod? Letagadod, hogy beleeszel a sajtba, aztán azt hazudod, hogy egy egér van a hűtőben?
- De Apa… Tényleg ott volt az egér…
Anya és Apa mérgesen egymásra néznek és felsóhajtanak.


Egérke este lefekvéskor még sokáig jártatja a fürge kis agyát, ki evett bele a sajtba. Be kell bizonyítania, hogy nem ő volt, különben legközelebb megint csúnya büntetést kap.
Hát, igen, keserű a gyerekkor. Senki nem hisz neki, csak azért, mert kicsi. És mert elég gyakran hazudik, hogy mentse magát. És mert színes történeteket talál ki, hogy szórakoztassa magát és a szüleit. És mert élénk a fantáziája. És mert tényleg mindent megrág.
De mostantól majd másképp lesz. Semmibe nem fog beleenni, és nem nyúl a hűtőbe. Így majd hisznek neki, mert igenis ugyanúgy össze lesz rágva a sajt!
Anya és Apa hitetlenkedve mosolyognak még napok múlva is a történeten: egér a hűtőben. Ilyet csak egy élénk fantáziájú kisgyerek tud kitalálni, aki szórakoztatja a szüleit, hogy megússzon egy büntetést.
De azért néhány egércsapdát elhelyez Apa a hűtő körül, és naponta többször nézegetik. A sajt szinte már rápenészedik a csapdára a nagy melegben, de fogás nincs rajta. Lám-lám, egér sehol.
A hűtőben Anya mindent gondosan becsomagol, csak egy darab sajt marad szabadon, szépen egyenletes kockára levágva, hogy lássák az esetleges bekövetkező rágásokat rajta.

Egy nap Egérke és Anya sétálni mennek. Apa otthon marad.
Amikor visszaérnek, Apa ül a szétszedett hűtő előtt, bosszús arccal. A szerkezet hátoldalán alul, ökölnyi rágott lyuk tátong…


2.

Ma rakott krumplit készít Anya. Finom, füstölt kolbász lesz benne, egyenesen a spájzból. A szokásos téli disznóvágásból az elkészült kolbászok szépen sorban lógnak, most csak le kell vágni egy darabot, és isteni íze lesz a krumplinak.
Egérke már előre fintorog. Az ő kolbászkarikái mindig a tányérja szélén landolnak. Hiába mondja Apa, hogy nincs válogatás, de az ő kis gyomra nem bírja elviselni a nehéz kolbászt.
Apa megmossa a tojásokat, majd bemegy a kamrába egy nagy késsel. Dühös arccal jön vissza.
- Ez nem igaz! – kiabálja. Anya összerezzen a hangtól.
- Mi történt?
- Hát nézd meg! A kamrában van! És oda nem tettem csapdát!
Mutatja a szép szál kolbászt, aminek a végén apró fognyomok vannak, és kis falatkák durván kitépkedve. Egérke felpattan és vádlón néz Apára.
- Ugye hogy nem én voltam… Nem is szeretem a kolbászt!
- De a sajtot szereted! Az akár te is lehettél volna!
Anya és Apa nagyot nevet. Már rég tudják, hogy a kicsi leszokott a dézsmálásról. Igazi rágcsálókkal van dolguk.


Anya átrendezi és kitakarítja a kamrát, hátha talál valami lyukat, vagy egyéb egérre utaló nyomot. De semmi.
Az összes polcot átrendezi, letörölgeti. Az üres befőttesüvegeket felrakja a legfelső polcra, majd jövő nyáron lesz rájuk újra szükség, addig jól ellesznek itt a kolbászok alatt.
Sehol egy megrágott lisztes zacskó, szétszóródott morzsa.
Több órás munka után Anya lelkiismerete megnyugszik, ő mindent megtett a kellemetlen kisemlős felkutatására. Talán újra visszajön a kolbász miatt. A csapdákat áthelyezgeti a polcokra, hátha később felbukkan.
Visszaakasztja a fognyomatos kolbászt a helyére.
Néhány nap múlva Anya bemegy a spájzba, hogy ellenőrizze, fogtak-e a csapdák valamit. Mindegyik érintetlen.
Mégsem csalódottan, hanem diadalmas arcot vágva tér vissza a konyhába, az egyik ötliteres befőttesüveggel a kezében.
- Nézzétek! Megvan!
Az üres üveg alján ott ugrál a pórul járt egér...


Vége.
Ideje: Május 17, csütörtök, 23:13:26 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Anne20: Egércsapda" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Anne20: Egércsapda (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Május 19, szombat, 13:21:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszett írásod, drága Anne!
Örülök, hogy a krakatban is olvashattam. Ölellek.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds