[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 103
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 103


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: hori: Intermezzo csellóra


...

Dallamok. Szomorú dallamok kúsznak álmos tudatomba, s elérik az észlelés határait.

Az ébredés langy pillanatai ezek, mikor az ember még nem tudja hol van, mikor az ember mindenkit és mindent szeret; elszakadni az álomtól, a jelenbe térni vissza. Újra érezni az illatokat, látni a színeket, a fényeket. A tudatos én újra működni kezd, fogja a jeleket. Talán ezekért a pillanatokért érdemes élni? Nem tudom, de azt igen, hogy ebben a pillanatban boldog vagyok.
Ott ül egy széken, a szoba közepén, s valami hátborzongatóan szépet játszik csellóján. Ezek a hangok számtalan frekvencián emelkednek a magasba, majd süllyednek a mélybe, hogy egy isteni harmóniát elérve egyesüljenek megint. Álomszerű, soha nem hallott dallamok ezek, melyektől megsajdul az emberi szív.
- Nem haragszol?
- Miért?
- Hogy felébresztettelek.
- Nem. Örülök neki. Különben soha nem hallhattam volna ezt a gyönyörűséget.
- Köszönöm. Jól esik.
Egyenes tartással, mint valami nádszál, tartja hangszerét, egyik karja vízszintes irányba mozog, húzza a vonót a húrokon, a másik karja fel-le, fel-le, ujjbegyek tapadnak a húrokra. Barna haja hátrakötve, magas homloka intelligenciát sugároz. A zene ütemére néha összehúzza szemöldökét, s ilyenkor arca tünékeny görcsbe rándul. Miért nem vagyok én festő, hogy lefesthessem? Innen szemlélve milyen törékenynek látszik, pedig milyen erős. Eszembe villan valami, egy régi emlék.
- Játszol nekem még valamit?
- Mit szeretnél?
- Amit annyira szerettünk.
- Rég játszottam. Megfogadtam, hogy soha többet.
- Miért?
- Mert rád emlékeztet. Akkoriban még csak tanultam a hangszert. Mennyit ügyetlenkedtem! Bár soha nem mernék olyat állítani, hogy már nem kell tanulnom.
- Eljátszod újra? Kérlek!
- Jól van. Csak most az egyszer, utoljára, de soha többet ne kérd tőlem. Fájdalmat okoz nekem.
Játszani kezd, elegánsan, mint mindig. Átszellemülten, hogy megszűnik körülötte a világ, a tér és az idő fogalma értelmét veszti.

Dallamok. Mint egy sóhaj, vagy akár egy elsuttogott vallomás, úgy szakadnak ki hangszeréből ezek a dallamok.

Visszaül mellém az ágyra. Fintort vág, homloka ráncba szalad – kissé hideg a selyemtakaró. Én elnyújtózom, s nézem csodálatos testét, karcsú nyakát, a kidudorodó izmokat a lábszárán, ahogy keresztbe fonja lábait, lábfejét a kecses ujjakkal, a bőrét; sehol egy felesleg, minden feszes. Mint egy szobor. Most hátrahajtja fejét. Legszívesebben megcsókolnám nyakát, legszívesebben újra az ágyra dönteném, de megtartóztatom magam. Érzem, ezt a látványt teljesen ki kell élvezni, nem szabad elrontanom.
- Izmos vagy! És kortalan! – dicsérem.
- Köszönöm. Az egyetemen sokat sportoltam. Leningrádban tanultam évekig. Télen mindig sífutottunk, néha tíz kilométert is meg kellett tennünk. Nem lehetett elsumákolni. Jöttek utánunk. Bisztrá! Bisztrá! Bisztrá! – könyörtelenek voltak velünk. Mikor hazajöttem, tájfutottam. Azóta szeretem az erdőket, az erdő illatát, főleg eső után. Az sem zavart, ha sáros lettem. – Beszédén valóban érződik a nyelvtudás, az "r" betűket kissé meg is nyomja – ezt már említettem korábban neki, de nem ismerte el.

Fázom egy kissé, érzem, hogy megborzongok. A teraszajtó ki van tárva, a hatalmas fehér és selymes függönyt lágyan mozgatja a koraesti szellő. Hűvösség áramlik be a szoba félhomályába, kicserélődik a levegő. Mégis előveszek egy cigarettát, rágyújtok, akaratlanul is füstkarikák képződnek, utána meg kis füstgomolyok, mint a nyári égen a kumulusz felhők.
- Sokat szívsz! Ez már a harmadik. Abba kellene hagynod.
- Majd egyszer! Ígérem! Azon vagyok. Pontosabban a legjobb úton haladok. Napi négy-öt szál szinte semmi.
- Nem azért mondtam... csak a te érdekedben.
- Tudom! Rendes vagy. Mindig rendes voltál.
- Sokra mentem a rendességemmel. Mégis elhagytál.
- Megbántam. Hidd el!
- Késő bánat! Félrefutott az életem. Úgy tudom, a tiéd is.
- Sajnálom... Hibáztam – mentegetőzöm, de magam is érzem, hogy gyengére sikerült. Sírni tudnék a fájdalomtól. Vagy a szégyentől? – nem is tudom.
- Jó! Jó! Hagyjuk! Nem azért hoztam szóba, hogy lelkiismeret-furdalást okozzak neked.
Két tenyere összerakva templomot formáz, majd megtöri a szimmetriát, és érzem, hogy hűvös ujjai jólesően simogatják testemet. Csellós ujjak. Tudják, hol a legjobb, a legérzékenyebb.
- Szerettelek.
- Tudom. Én is – mentegetőzöm másodszor is.
- Akkor mi volt a baj?
- Sok minden. Talán semmi. Talán nem volt elég bátorságom hozzád.
Egyre inkább magamhoz húzom, érzem, hogy nincs ellenállás.
- Nem biztos, hogy akarom újra! – ellenkezik mégis. Csalódottságot érzek, hisz még most is oly kívánatos.
- Miért?
- Harmadszor kérdezed, hogy miért.
- Megkérdezhetem negyedszer is.
- Be kell fejeznünk. Az intermezzókat mindig be kell fejezni... egyszer. Most eljött a pillanat.
- Igazad van. – Ebben a percben megértem: csak egy bejegyzés lehetek naplójában. Valamit réges-rég, helyrehozhatatlanul elrontottam.
Ekkor feláll, gyufa sercen, gyertyák fényei lobbannak, sárga fénnyel satírozzák be a sötétedő szobát. Az olajtálkát feltölti, szegfűszeg és narancs illata terjeng. A szoba megelevenedik, árnyak járnak a falon, egy felsejlő, valószerűtlen világ. A szoba közepén – még mindig ruhátlanul – leül a székre.
- Meséljek neked a zenéről? Az én zenémről?
- Mesélj!... Szeretném!
Újból játszani kezd.

Dallamok. Szomorú dallamok kúsznak bennem könyörtelenül, amit csak én hallhatok, csak én érthetek... legbelül.



– Vége –



2005. július 15.
Ideje: Március 05, hétfő, 19:48:08 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

08. szám

"hori: Intermezzo csellóra" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: hori: Intermezzo csellóra (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Március 06, kedd, 16:01:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ritkán olvasok prózát, azt hiszem ez elég köztudott. A cselló mindig is a kedvencem volt, ezért elolvastam. Örülök, hogy így tettem Hori. Köszönöm az élményt.



Re: hori: Intermezzo csellóra (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Március 06, kedd, 20:13:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon sokszor elolvastam már ezt az irásodat, Géza.
És mindig tetszik, szomorúan szép. Megragadott!
Szeretettel:
Zsuzsi



Re: hori: Intermezzo csellóra (Pontok: 1)
- stando Ideje: Március 12, hétfő, 07:36:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Géza! Gratulálok Főportál béli megjelenésedhez! :-) Bár nekem nem ez a kedvenc írásom Tőled, de, mint mindig, most is szívesen olvastalak. Ági



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds