[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 291
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 292

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: frekvento: Szoba kilátással
frekvento



- Na, kiveszi?- kérdezte a hatvan év körüli pongyolás asszony a fiatalembert – Menjen csak az ablakhoz még a kilátást meg se nézte! A fiú ráérősen odaballagott a nyitott ablakhoz, és vetett egy pillantást, a lent zöldellő parkra.

- Nem érdekel a kilátás. Többnyire csak aludni járok ide, ha kiveszem. Tényleg kéthavi kauciót kér?

- Annyit szokás. Miért, mennyije van?

- Adok egy havi kauciót, ha megegyezünk. Eddig munkanélküli voltam, most kezdek dolgozni, kevés a tartalékom.

- Kezet rá – nyújtotta ráncosodó kezét a koros hölgy – szólítson Kati néninek. Mit is mondott mi a neve?

- Kollár Péter vagyok, antennát fogok szerelni a helyi Mikrolin kft-ben. A munka egyműszakos, de néha elég későn jövök, sok lesz a túlóra.

- Kap egy kulcsot, és jön-megy, amikor akar. Ha majd ráér, beszélgetünk még.

Átvette a pénzt Pétertől, gondosan megszámolta, és átvitte a szobájába. Péter ledobta magát az egy szem fotelba, táskáját maga mellé tette, és körülnézett. A 12 négyzetméteres „szoba” semmi jóval nem kecsegtette, a fotel és az ágy közé még beszorítottak egy kisasztalt, a sarokban egy keskeny szekrény állt, tetején egy kis színes tv, ő már csak lapjával tudja mindezt körbejárni. Nem gond, most csak a munkával törődik, aztán néhány fizetés után néz egy normális lakást magának. Felcihelődött, beszórta kevés holmiját a szekrénybe, bekapcsolta a tv-t is, csak azért, hogy kipróbálja, működik-e, rendben volt. Idefelé jövet észrevett egy kis sörözőt a sarkon, most eszébe jutott, talán belefér egy korsó még a keretbe. Elindult az ajtó felé, az ablaknál ösztönösen kipillantott, sokat már nem láthatott, kezdett sötétedni. Fojtott nyögéseket hallott távolról, ez meglepte, és kezdte jobban meresztgetni a szemét. A közvilágítást abban a pillanatban kapcsolták be, a park nagyobb része sötét maradt. Az egyik bokor mögött mégis észrevett valamit. Lassan kivette a félhomályban, hogy talán egy férfi van ott négykézlábra ereszkedve. Először arra gondolt, hogy kicsit részeg a fickó, és a közlekedés eme módjára kényszerült. Amint nézelődött, egyre több részletet tudott kivenni a sötétben, és rájött, hogy a férfi két lábat tart a kezében. Kis idő múlva arra is rájött, hogy a két láb között még másik két láb is mozog. Nem volt buta gyerek, gyorsan összeállt a kép: két alak éppen erőszakol egy nőt, akinek befogták a száját, azért hallani a tompa nyögéseket. Szép kis kilátás! Kell ez neki? Most mit tegyen? Ha hívja a rendőröket, már az első estéje befuccsol, vég nélkül kérdezgetik, tán még a háziasszonya is kiteszi a szűrét, mondván, hogy rendőrségi ügyei vannak. Ha nem tesz semmit, akkor szemen köpheti saját magát, férfiatlan, gyáva reagálás lenne. Ha meg beavatkozik, azok ketten meg is késelhetik. Nem habozhat tovább, bekopogott a konyhába, ahol szállásadója ücsörgött.

- Kati néni kérek szépen egy nyújtófát rövid időre, mindjárt visszahozom.

- Nahát, ilyenkor nyújtófa kell? Csak nem főzni készül?

- Nem, csak a kilátáson akarok javítani. Igazítok itt-ott a függönyön.

- Itt van, csak aztán óvatosan, nehogy az ablaküveg bánja.

- Nagyon fogok vigyázni, és hozom vissza.

Elsietett a nyújtófával, bedugta a pulóvere alá, és kikocogott az ablakból látott bokor felé. Amikor közel ért, osonni kezdett, nehogy zajt csapjon. Közelebb érve látta a felül lévő ürgét is, nagy lapátkeze a nő szájára tapadt, ezért nem jött ki belőle normális segélykiáltás. A hátul segédkező fickó kisebb volt, de zömök, erős kinézetű, mindkettő veszélyesnek tűnt. Nem lovagiaskodhat, ha figyelmezteti őket, akkor neki vége. Előhúzta a sodrófát, a térdelő alak sípcsontját vette célba, miután lecsapott, ugyanazzal a mozdulattal visszafelé tarkón vágta a másik erőszakoskodót. Az első nagyot üvöltött, elengedte a lányt, hátára fordult, és a térdét markolászta kínjában. A másik is lefordult a nőről, hasmánt megpróbált feltápászkodni, de az első próbálkozásnál még visszaesett. Péter a kezénél fogva felrántotta a lányt, aztán elkiáltotta magát: futás! Loholtak mindketten ki a parkból, be az első utcába, aztán az újabb sarkon megint bekanyarodtak, és csak ekkor néztek hátra, vannak-e üldözők. Ember nem volt abban az utcában, így hamar elkaphatják őket.

- Gyerünk a legforgalmasabb helyre, mutasd az utat! – utasította a leányt.

Megint meglódultak, és néhány utcasarokkal odébb kijutottak egy sétányra, itt már sokan mászkáltak, nézegették a kirakatokat, ahogy egy kisvárosi élethez illik. Egy mozi előtt lassítottak, elkeveredtek a várakozók közé, a film kezdetét nyolc órára jelezték, addig még majdnem fél óra maradt. A leány nem volt valami szépség, de végre meg tudott szólalni.

- Köszönöm, köszönöm, köszönöm, ha te nem vagy, tán még gyerek is lehetett volna belőle.

- Bemegy a rendőrségre?

- Tegezz nyugodtan. Azt hiszem kihagyom. Láttam már ezeket az alakokat többször is egy kocsmánál, ott megyek el a munkahelyemre nap mint nap. Van két bátyám, majd megmutatom nekik ezt a két szemét fickót. Ők aztán elveszik a kedvüket egy életre a kanosságtól.

- Látom rendbe vagy, akkor én megyek is.

- Nem is tudom, hogy háláljam meg neked. Talán egy ajándék?

- Hagyd, nem tartozol semmivel, legalább meg volt a heti jócselekedetem..

Gyors kézfogás után elváltak, ment ki-ki a maga dolgára. A fiúnak kicsit kényelmetlen volt a pulóver alatt a sodrófa, így rögtön hazaindult, amúgy is megígérte a főbérlőjének, hogy mindjárt visszahozza. Miután átadta, Kati néni csak rákérdezett, sikerült e kiigazítani a függönyt. Péter megnyugtatta, hogy csak egy kicsit volt beakadva, már kellemesebb a kilátás. Eredeti tervének megfelelően leugrott a sarki kocsmába, kikérte a sörét, és az egyik bádogpultnál ácsorogva kortyolgatta. Már ott volt a két erőszakos fickó, savanyú képpel mesélték egymásnak az esetet, Pétertől alig két lépésre hangosan szidták azt, aki így elintézte őket, amikor békésen üldögéltek a parkban. A fiú megnyugodott, ezek szerint már elég sötét volt ahhoz, hogy ne ismerjék fel. Mosolygott az orra alatt a két bűnöző handabandázásán, örült, hogy sikerült „békésen” lerendeznie ezt a bonyolult ügyet.

Másnap reggel jelentkezett új munkahelyén, a személyzetis fogadta, aztán megbeszélték, hogy bemutatja a főnöknek, ehhez mindig ragaszkodik a góré. Átmentek egy folyosón, aztán benyitottak egy párnázott ajtón. Egy kicsiny helyiségbe jutottak, ez volt a titkárnő rezidenciája, most is ott ült az asztala mögött.

- Drágám itt az új fiú, be kéne mutatni a főnöknek. Itt van?

- Menjetek csak – szólt a lány mosolyogva, akiben Péter csak most ismerte fel a tegnapi incidens áldozatát. Ő is elmosolyodott, és még az ajtóból hátrafordulva visszaszólt:

- Tényleg kicsi a világ...

Magába még hozzáfűzte: megmondta a főbérlőm, szép a kilátás, engem meg nem érdekelt. Aztán mégis ez formálta a sorsomat: szoba kilátással.


(Molnár István)
Ideje: Május 23, péntek, 11:12:30 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"frekvento: Szoba kilátással" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: frekvento: Szoba kilátással (Pontok: 1)
- lambrozett Ideje: Május 30, péntek, 12:19:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekem határozott véleményem az, hogy a szerencse és a véletlen igenis eléggé közrejátszik az életünkben. Néha meghatározó (is) tud lenni, olykor kevésbé. Írásod érdeklődésemet mindvégig megtartotta, cselekményes, fordulatos. Üdv. Éva



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds