[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 339
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 340

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
kerlac: Heti beszéd VI.


Szerettem volna, ha hozzászólások dömpingje érkezik múlt heti cikkemre, de ez sajnos, nem történt meg.



Vissza kell térnem az előbbi számra. Szándékosan provokatív kérdéseket tettem fel.
Bíztam benne, hogy olyan problémákat feszegetek, melyek sokakat érdekelnek.
Ahogy látom, tényleg sokan olvastátok, de csak hárman érezték úgy, hogy meg kell írniuk véleményüket.
Nekik külön köszönöm!
Egyetlen felvetésük sem vész kárba, ls feledésbe sem fog merülni.
A témát azért napirenden tartanám.
Szerencsére a Főporta számai könnyedén visszakereshetők, és mi, szerkesztők azonnal értesülünk is róla, ha hozzászólás érkezik.
Ne kíméljetek, nyugodtan írjátok meg véleményeteket!


Heti első ajánlatunkat Captnemo írta:

persecuted: Hajnali zsoltár

Sok szerelmes verset olvastam már. És részeltem is ilyenben.
Ez a Hajnali zsoltár azonban már első olvasásakor nyomot hagyott
bennem. Talán hogy régies stílusa ellenére mennyire a ma emberéhez,
a ma emberének szól. Holott Istenhez fohászol:

"Óh, tartsd megnyugtató kezedben
Szerelmünk Istenem!"

Aki érezte már e sor tartalmát önmagában kinyílni, mint
nyíló virágot, ahogyan az elme bontja szirmát, tudja,
érzi, miről beszélek,s a költő miről beszél:

"A kérdés se fontos már, miért vagy itt"

Mert egybe olvadnak az időben a kérdések a válaszokkal, és
a kérdésre önmagukkal válaszolnak.

"felismerem lelked apró rezzenéseit
Az álmok színes, kusza forgatagában
felismerem, milyen fontos vagy nekem"

És még mindig nincs vége a versnek.
Még mindig emeli az olvasó lelkét.
Ki olvassa, gazdagabb lesz e vers által.


A másik kiemelés Netelka műve:

monaa: Ki emlékszik rád?

"Csak az apró kis szőke pelyhek emlékeznek itt már Rád,
nyöszörögve, sóhajtozva mint vörös láng tűzgyújtás után.
Csak az átlátszó, kicsiny szőke szálak néznek össze egy-egy nap után,
s utat nyitnak, mint eltévedt patak, az avarral borított domb oldalán.

Csak azok a könnyed, apró pihék vágynak vissza még Tehozzád,
didergő szívvel, elhagyatva mint parti fűzön dongó méhek a kaptár után.
Csak azok a selymes, kecses szőrszálak őrzik leheleted lágy bársonyát,
meghajolva, elmerengve, testem kerek, íves, köldök alatti vonalán."

Nehéz lenne ezt a nyolc sort darabjaira szedve kielemezni. És talán meg is törné a varázslatot, amit a vers üzenete hordoz. Hiszen miről is szól ez a vers? A vágyról, ami nem felejt. A vágyról valaki után, aki leheletét ott hagyta a bőrünkön. A vágyról, ami tovább él akkor is, ha már a vágy tárgya messze jár.
Minden sor erről a kívánságról mesél, erről szólnak a sóhajtozó lángnyelvek, az avarral borított domboldal, mely tán egy szeremes délutánt idéz, a kaptár körül zsongó méhek, ahogy körbedongják királynőjüket. Egyszerűen hibátlan, ahogy ezt a szerző szavakba öntötte. Egyszerű, tiszta szavakkal, őszinte kitárulkozással. Monaa verse igazi női vers. Finom, érzéki - és újraolvasásra csábító.
Ideje: Március 05, hétfő, 20:21:27 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

08. szám

"kerlac: Heti beszéd VI." | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: kerlac: Heti beszéd VI. (Pontok: 1)
- szkallas Ideje: Március 06, kedd, 12:38:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Captnemo mindig alapos, bolcs velemeneyevel egytertve s nem a kimeletesseeg kerlec "Hegyi beszed .. " srozatat fontosnak. fulli eletunk savanak-borsanak itelem ..olvasom rendszeresen... javallom mindenkinek : ez kezdeti beirasom de tobbel jelentkezem kis turelem. mert nalunk. most rettenetes hideg van s gemberedik kezem - labam.. ugye megertesre talal beirasom.. nem kifogaskent irom ezt .. visszaterek meg erre amint egy kicsit felmelegedek...



Re: kerlac: Heti beszéd VI. (Pontok: 1)
- szemilla Ideje: Március 10, szombat, 11:30:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
én meg szerettem volna, ha ma reggel arra ébredek, hogy húsz éves vagyok egy napra, aztán holnap hatvan, és rögtön holnapután megint a régi lennék, csak nem tudtam eldönteni, hogy melyik régi szeretnék lenni, úgyhogy inkább nem kívántam semmit, mert azt vettem észre, hogy a kívánságok mindig a leglehetetlenebbül teljesülnek, és ha nem figyel az ember, akkor tutira van valami apró részlet, amire nem is gondolt, és tönkre teszi az egészet... szóval nem is tudom, miért fecsegek itt ennyi hülyeséget össze-vissza... talán, csak hogy érezd, amit érezned kell, hogy szó el nem száll, csak legfeljebb nem íródik le mindig... jut eszembe!
hol lehet a korábbi számokat visszakeresni???

és mondtam már, hogy imádom a főportát -pedig az elején utáltam... azt hittem ez is olyan kis kedvencek gyűjtőhelye lesz, de mostanában mindig boldoggá tesz egy-egy rég látott alkotó feltűnése, mint Grad-volt Endre, meg most Monaaa -szóval tényleg nagyon jól csináljátok!



Re: kerlac: Heti beszéd VI. (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Március 11, vasárnap, 09:56:14
(Adatok | Üzenet küldése)
Személyes megjegyzést szeretnék tenni. Nagyon nagy öröm, hogy Fata ill. CaptLaci válaszolta meg az észrevételeket. Ilyenkor érezni igazán, hogy csapatmunka a Főporta készítése, hogy nem hagyják rám a válaszokat.
Ági, szívből örülök, hogy megnyertük a tetszésedet!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds