[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 331
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 332

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: MZ_per_X: A hecc
MZ_per_X



Ki itt az úr ?

A kora reggeli hangulat valóságos méhkassá változtatta a gimnáziumot. Öt perc volt még hátra az első becsöngetésig, amikor az iskola egyik tanára - kibírhatatlannak ítélve a 9.b osztályból kiszűrődő zajt – óvatosan benyitott a terembe.

A padok tetején rohangáló gyerekek egy pillanatra megtorpantak, de mikor megállapították, hogy a tanárnak semmi számukra lényeges mondanivalója nincs, folytatták fölöslegesen megszakított kergetőzésüket.

-Viselkedjetek, ha egy mód van rá – mondta a tanár illedelmesen annak a néhány gyereknek, aki éppen figyelt rá, majd bosszankodva, lassan magára hagyta az önfeledt társaságot.

Az üres tanári asztalra három fiú csapta le egyszerre az ellenőrzőjét. Osztálytársaikkal ellentétben, ők mindig maguknál tartották a dokumentumot, és készségesen át is adták, bármelyik tanár kérte azt. Az utóbbi időben azonban, ki tudja miért, egyetlenegy ilyen jellegű felszólítást nem kaptak.

- Nekem több van – mondták szinte kórusban.

Az eddig begyűjtött figyelmeztetések, intők és rovók száma képezte a verseny tárgyát. Mindannyian tudták, hogy az iskola leghosszabb hajú diákja vezet a versenyben, összecsapásuk azonban nem maradhatott el. A szólógitáros posztjának kivívásával - együttesében is győzött. Saját számaik még nem voltak, nevüket még nem találták ki, de pillanatnyilag nem ez volt a legfontosabb kérdés.

Az iskola bejáratánál szelíd tekintetű, nyílt arcú fiú tűnt fel. Megilletődve körülnézett, majd – időnként megtorpanva - elindult a folyosón. Szemmel láthatólag keresett valamit. Felismerve reménytelen helyzetét, odalépett egy mobiltelefonnal fényképező társasághoz.

- Sziasztok, hol van a 9.b ?

Leendő osztálytársai összenéztek.

- Te vagy az új fiú ? – vigyorodott el a telefon tulajdonosa, egy mackóalkatú gyerek

– Mi a neved ?

- Bárány László.

A társaság összenevetett.

- Ez jó, akkor Barinak hívunk – szögezte le a hangadó.

-Honnan tudják ezek, hogy az előző suliban is ez volt a nevem ? – töprengett gyanakodva a jövevény, miközben végignézett a fogadóbizottságon.

-És, titeket hogy hívnak ?

A mackóalkatú végigmérte a szőke kisfiút.

- Lassabban ! Előbb megverünk – jelentette ki, miközben tekintetével beavatta társait akciójába.

- Mit csináltok ?! – hátrált meg rémülten a kiszemelt áldozat

– Még azt sem tudom, hol az osztályom !

Most egy, a bal oldali halántékánál felnyírt hajú fiú fordult hozzá.

-Ezen ne múljon, megmutatjuk.

László már korántsem volt olyan lelkes, mint amikor elindult az iskolába.

- Még, hogy új barátok ? Még, hogy végre befogadnak – visszhangoztak benne szülei szavai, miközben egyfolytában a kiutat kereste az észvesztő szituációból.

Felnyírt hajú kalauza elkapta a karját, és elindult vele a folyosón.

- Na, gyere Barikám – cipelte magával a kétségbeesett gyereket.

Az osztályba érve elengedte, majd elégedetten szemlélve áldozatát, hátralépett, és elkiáltotta magát.

- Idenézzetek, kit hoztam nektek !

László végignézett kannibálképű, vigyorgó osztálytársain, és megállapította, hogy bizony, ütött az utolsó órája. Ebben a pillanatban azonban megszólalt a csengő, és társai – a belépő tanárnő megpillantásakor – pillanatok alatt egyedül hagyták áldozatukat a tanári asztal és a tábla között. Az egyik lány megszánta a tanácstalan gyereket, és egy pillanatra odalépett hozzá.

- Nehogy már komolyan vedd, csak viccelnek – nevetett rá, és gyorsan a helyére osont.

Ki tudja miért, László számára nem voltak túlságosan meggyőzőek a lány szavai, az osztályfőnökre nézve azonban valamennyire megnyugodott. A tanárnő maga elé tette a lovaglóostorként kezében tartott osztálynaplót.
Szolid öltözetű lány lépett a tanári asztal mellé, gondosan rejtegetve frissen festett körmeit.

- Tanárnőnek tisztelettel jelentem, az osztály létszáma 25, nem hiányzik senki.

-Köszönöm – nyugtázta a nő, majd a gyerekekre nézett

– Leülhettek.

Megvárta, amíg mindenki elfoglalja a helyét és elhallgat.

- Mától 26-an vagytok. Bemutatom az új osztálytársatokat – mutatott a tanácstalanul ácsorgó fiúra - Bárány László.

Szemével kutatni kezdett a teremben, végül a középső padsor leghátsó padjánál állt meg a tekintete. A körmeit vizsgáló lányra nézett, majd a fiúhoz fordult.

- A Bognár Juli mellett fogsz ülni. Tedd le a táskádat, és gyere vissza ide.

László odalépett a pad mellé, a lány önkéntelenül beljebb húzódott, helyet adva új osztálytársának. Egy pillanat alatt megtalálták egymás tekintetét.
László szívesen leült volna, de mit volt mit tenni, elindult a katedra felé.

- Menjél szépen, Barika – ösztökélte a felnyírt hajú fiú, amint elhaladt mellette.

- Micsoda szadista társaság – mosolyodott el magában László a tábla mellől végignézve a pimasz kíváncsisággal figyelő osztályon.

Magyarórájuk lett volna, de még mindannyian reménykedtek benne, hogy osztályfőnöki óra lesz belőle.

- Beszélj magadról, Laci – bíztatta a tanárnő a fiút.

László pontosan tudta, mit vár tőle osztályfőnöke, de még mindig a menekülés útját kereste.

- Mire tetszik kíváncsi lenni ?

- Honnan jöttél ? Miért jöttél el ?... Kérdezzetek ti is – fordult az osztályhoz.

A gyerekek megérezték a gyeplő lazulását.

- Voltál már nővel ? – hallatszott egy kurjantás, de nem jelentkezett senki.

A tanárnő taktikát váltott.

- Nocsak, nem mertek kérdezni ? Nem ilyennek ismerlek titeket.

Az egyik elöl ülő, zömök fiú feltette a kezét. A tanár kezével jelezte, hogy kérdezhet.

- Jól tudsz focizni ?

Lászlónak szerencséje volt, kedvenc tevékenységével kezdhette bemutatkozását.

- Elég jól. Benne voltam az iskola csapatában.

A fiúk nagy részénél szemmel láthatólag szerzett egy jó pontot.

- És, verekedni ? – hangzott a háttérből.

László komolyan vette a kérdést.

- Még nem verekedtem – mondta szemlesütve.

Ki tudja, miért, úgy érezte, ez a tény lefokozza őt osztálytársai szemében. Most egy lány jelentkezett szólásra.

- Mit olvastál utoljára ? – fordult a fiúhoz.

-A Harry Pottert.

Mint várható volt, válasza sikert aratott az osztályban. A közösség nagy része azonnal befogadta, nála azonban nem ment ilyen gyorsan a dolog. Nehezen szokott hozzá új környezetéhez és az osztályban uralkodó szellem is idegen volt számára. Előző iskolájában elképzelhetetlennek tartott volna egy órai bekiabálást.

A szünet közeledtével egyre jobban erősödött benne a menekülési ösztön, félelme azonban hamarosan eloszlott. A csöngetést követően felnyírt hajú osztálytársa mellélépett, és a vállára csapott.

- Megijedtél, Barikám, mi ? – mosolygott rá elégedetten.

László kénytelen volt elismerni a fiú igazát.

- Persze. Te nem ijedtél volna meg ?

Feri azonnal kihúzta magát.

- Én aztán nem – jelentette ki büszkén – Engem itt még senki nem vert meg.

- Na, igen. Nyilván jó futó vagy – villant át Lászlón a pimasz gondolat.

Alkalmi barátja óvatosan körülnézett a folyosón.

- Gyere, megmutatom a sulit – rántotta magával osztálytársát.
László nem egészen így képzelte az iskola megismerését, de önjelölt kalauza már kiszabta számára az irányt.

- Mit ácsorogsz, gyere már – szólt rá a töprengő fiúra, aki végre megszólalt.

- Hol van a WC ?

Ez már sok volt a lelkes idegenvezetőnek.

- Mi vagy te, lány ? Azok is állandóan a WC-re mászkálnak – háborodott fel, de rögtön felülvizsgálta okfejtését – Cigizni még ráérsz. Gyere már, mindjárt csöngetnek.

A fiút egyik meglepetés a másik után érte.

- Ti cigiztek ?

Osztálytársa most már nem bírta ki nevetés nélkül.

- Barikám, te a Holdról jöttél ? …

Folytatta volna gondolatmenetét, de ekkor egy ideges tekintetű, negyvenes férfi előzte meg őket hátulról. Feri tudta az illemszabályokat, így azonnal a gyors léptekkel távolodó fizikatanár után kiáltott.

- Csókolom, bácsi !

A folyosón levő gyerekek elbűvölő mosollyal figyelték a mellettük száguldó tanárt. Feri vigyorogva figyelte célpontját, amint az eltűnik a fordulóban, majd társához fordult.

- Ezt nagyon utálja, majd te is bácsizzad. Meglátod, milyen ideges lesz.



(Sztolár Miklós)
Ideje: április 25, hétfő, 08:30:29 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"MZ_per_X: A hecc" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: MZ_per_X: A hecc (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: április 27, szerda, 19:23:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elsőtől az utolsó pillanatig élt ez a remek iskolai történet, belefeledkeztem. Helyén van itt, a kirakatban.
aLéb



Re: MZ_per_X: A hecc (Pontok: 1)
- Anna1955 (anna.lorinczi.l@gmail.com) Ideje: április 30, szombat, 07:31:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszett. Örömmel olvastam itt a kirakatban. :)))



Re: MZ_per_X: A hecc (Pontok: 1)
- MZ_per_X Ideje: Május 01, vasárnap, 22:42:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy elnyerte tetszéseteket a történet.

A teljes változatot itt találjátok

Miklós :-)



Re: MZ_per_X: A hecc (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Május 05, csütörtök, 14:17:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:D Nagyon ott volt a hangulata, remek! Grat.: piro.



Re: MZ_per_X: A hecc (Pontok: 1)
- MZ_per_X Ideje: Május 07, szombat, 10:42:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Piro !

Köszönöm gratulációdat. Örülök, hogy sikerült megteremteni a hangulatot.

Miklós :-)



Re: MZ_per_X: A hecc (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Május 07, szombat, 21:03:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy írásod a kirakatban olvashattam kedves Miklós! Méltán megérdemli :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds