[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 317
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 317


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: AngyaliAndi: 18-asok!
AngyaliAndi



Gyermekeink fejlődési korszakaiban külön kategóriát képvisel a 18. életév. Míg egy-egy fejlődési korszak több évet is igénybe vesz, addig a 18-as önálló, elkülöníthető, gyakorlatilag percenként változó időszak.
Kezdetét nagyon nehéz pontosan meghatározni, hisz a 18-asokat megelőző 13-17-esek- miután egy légtérben élnek velünk- hozzászoktattak már minket a rugalmasság szükségességéhez, az újságból való felpillantás mentes, nemleges válasz arcrezzenés nélküli előadásmódjához, a gondolatolvasáshoz, az átlagos hallásunk lokátor technikává való igen nehéz fejlesztéséhez, valamint az erős hanghatások agybomlasztó jelenséggé fajulásának elkerülése végett, a meredek lépcsőn való akadályfutáshoz.
Tehát nagyon nehéz meghatároznunk azt a pontot, ahol szobahőmérsékleten nevelkedő 13-17-esünk egyszer csak 18-assá válik. Széleskörű kutatásaink eredményeként annyit tudunk biztosan kijelenteni, hogy a 17. születésnapot követő hónap végéig ez a folyamat lezajlik, így érdemes és igen hasznos felkészülnünk az előttünk álló közel egy év meglehetősen nehéz, és igen jó taktikai érzéket igénylő feladatára.

Tapasztalataink arra a nem elhanyagolható tényre alapulnak, miszerint ha a probléma orvoslása időben elkezdődik, 18-asaink egyedfejlődése meglehetősen kellemes, de mindenképp kezelhető mederben zajlódhat.
A nem megfelelően kezelt 18-asok képesek komplett felnőtt csapatokat megsemmisíteni mentális síkon, s az első áldozatok minden esetben a szűk családi környezetből kerülnek ki.
Hogy 18-asainkkal kellő szakértelemmel tudjuk felvenni a harcot, szükséges, hogy alapvető tulajdonságaikkal tisztában legyünk.

A kifejlett 18-asok szelektív hallással rendelkeznek. Ami tegnap még elérte a reakciós ingerküszöb alsó szintjét, korántsem törvényszerű, hogy ma is jelzésértékű ingert váltana ki belőlük, vagy, hogy ugyanaz a hanghatás, ugyanazon reakciót indukálna.
Talán ezen tulajdonságuk a legnehezebben kezelhető, hiszen a felhasználótól folyamatos, állandó intenzitású, pihenésmentes agyi funkciót kíván. Itt hívnám még fel a figyelmet arra a kapcsolódó, alattomosan lappangó tulajdonságra, ami a figyelemcsökkenésre egyfajta válaszreakció a 18-asoktól: a szendergő szülő- beszélgetés.
Ez a fajta tulajdonság már egyetlen sikeres akció után végérvényesen rögzül, kinevelése gyakorlatilag lehetetlenség. Kivédése igen magas fokú képzettséget igényel, több 18-ast túlélő felhasználó rendelkezhet esetleg ebben a témában némi jártassággal, de még így is előfordulhat időszakos visszaesés. Hogy ezen állapotokat kiküszöböljük, még 13-17-es korszakukban szoktassuk rá 18-asainkat az alapvető irányítási célú kommunikáció írásbeli lefektetésére. Ebben a korszakban még úgy találhatják, ez az ő védelmükben is készülhet, egyfajta biztosítékként kezelhetik a felhasználóval szemben, így amikor 18-asokká válnak, nem tekintik a bizalmatlanság jegyeként az akkor már felhasználóbarát mechanizmust.
A másik általános, minden 18-asra igaz alaptézis a szigorra való válaszreakció.
Széles körben elvégzett kutatásaink arra engednek következtetni, hogy a nem következetes, nem logikusan átgondolt, cél nélküli szigor kétféle, ám semmiképp sem kezelhető viselkedést vált ki 18-asainkból.
Az első a gondolkodás nélküli dac, ami a legbékésebb felhasználót is képes ordítozó ösztönlénnyé alakítani másodpercek leforgása alatt. A gondolkodás nélküli dacnak is két válfaja ismeretes: a csendes és a hangos dac.
A csendes dac- külső szemlélőként - még az elviselhető kategórián belül van, de higgyék el, ez a pusztítóbb. 18-asaink képesek ebben az állapotukban órákig szótlanul, mozdulatlanul ülni, profibb kivitelezésben még a szempillájuk sem rebben. Hatalmas rutin és józan megfontolás szükséges, hogy vérnyomásunk ne emelkedjen az egészségügyi határérték fölé.
A hangos dac talán csak azért kellemetlen, mert bőven megüti a kóros hangszennyezettség mértékét, és túlkiabálás esetén heveny torokgyulladást okozhat. Érdekes módon 18-asainkra ez nem hat íly módon, ellenben náluk veszélyesebb mellékhatások is mutatkozhatnak a torokgyulladásnál, úgymint: meglepő találati aránnyal párosuló dobálózási hajlam, / ügyes célzó képesség megléte esetén ez akár komoly anyagi károkat is okozhat/, ajtófélfa ellen irányuló akaratlan dühkitörés, káromkodásra való hajlam villámgyors kialakulása, földön való célirányos fetrengés, ami pillanatok alatt egy jól kifejlett, ám végképp kezelhetetlen hisztibe csaphat át.
A másik típusú dac, amit a nem átgondolt szigorral kiválthatunk, az a végtelen logikával felépített, átgondolt dac, ami a legfélelmetesebb fegyver a 18-asok kezében. Gyakorlatilag nincs hatásos ellenszere, s ebben a szellemi csatában tízből kilencszer biztosan alulmaradunk. A harc helyszíne lehet a konyha, a fürdőszoba, vagy bármely olyan általa nem sűrűn látogatott helyiség, ahol figyelemkihagyás esetén azonnal törött tányérok és rózsaszín alsónadrágok születhetnek.

Típusos viselkedés alapján öt féle 18-as csoportot különböztethetünk meg: a Bulizós 18-ast, az Ellenszegülő 18-ast, az Alattomos 18-ast, a Céltudatos 18-ast és a Nebáncsvirág 18-ast.
A Bulizós 18-as nem egyértelműen sorolható a kezelhetetlen kategóriába, a kellőképp eltalált szigor-engedékenység viselkedéssel elég hatásosan kordában tartható, hisz ez a csoport erős átfedést mutat a Céltudatos 18-as és a Nebáncsvirág 18-as egyes alfajaival.
Mivel a szórakozás alapvető létszükséglete, elég jó zsarolási felületet kínál számunkra az ésszerű érvek mellett, így irányítása nem oly problematikus. Nehézségi fokozatot jelent, ha családunkban kombinálódik a Bulizós 18-asunk egy Turbó Nagyi, vagy ne adj isten egy Motoros- garázda Nagyi példánnyal. Közép, vagy közép- haladó szintű felhasználók esetén ez a probléma már könnyen orvosolható.
A Bulizós 18-as főbb jellemzői, hogy hordákban mozognak, állandó alapzaj lengi őket körül, ütemes fejmozgásuk egy idő után oly mértékben rögzül, hogy hanghatás nélkül is minden további nélkül produkálják, s egy idő után hallási képességük is hagy kivetni valót maga után.
A Bulizós 18-asból - ha nem vigyázunk- könnyen kifejlődhet a Négykézláb 18-as, ami az idő múltával képes felerősödni, és segítség nélkül az átváltozás rögzülhet is , ami igen kellemetlen mellékhatásokkal is járhat.
Az Ellenszegülő 18-as nem feltétlen zajos, bár kétségtelen, igen nagy példányszámban előfordul ez a típus is közöttük.
Mindenképp hatalmas agymunkát és kreativitást igényel nevelésük, de kitartó, következetes viselkedésünkkel az Ellenszegülő 18-asunk nem egyszer átalakul Céltudatos 18-assá.
Ez a típus kellőképp nevelhető a mézesmadzag és a zsaroló technikákkal, de ezen módszerek túlzott alkalmazása egykönnyen immunitást válthat ki egy bizonyos idő elteltével.
Az Alattomos 18-as minden felhasználó rémálma. Ritkán előforduló típus, de kialakulása esetén mindenképp külső segítséget kell igénybe venni, majd a hatékony túlélés érdekében kérjük keresse fel kezelőorvosát vagy gyógyszerészét.
Az Alattomos 18-as fegyvernemei hatékonyak, látszólag békés szándékúak, romboló hatásukat csak később érzékelhetjük.
Az Alattomos 18-as képes az azonnali alakváltásra is, így felismerése nehéz, kezelése, a lehetetlenség határát súrolja. Előszeretettel álcázza magát Céltudatos, vagy Nebáncsvirág 18-asnak, de ezekben az esetekben tényleges átalakulásról nem beszélhetünk, ezek megtévesztési technikák.
Az Alattomos 18-as egyetlen ellenszere a kellőképp adagolt szigor, de ennek az eljárásnak mindenképp nagy veszélye a már fentebb említett dac- válaszreakciók.
Ennek a típusnak szöges ellentéte a Céltudatos 18-as, ami abszolúte felhasználóbarát, kompatibilis a család bármely tagjával, minimális irányítás mellett szinte problémamentesen üzemel. Egyetlen veszélyforrása az akut unalom, így kellő terhelést igényel. Nem mellékesen megjegyzendő, ez a típus mindegyik Nagyi típussal együtt nevelhető, annak működését nem befolyásolja, sőt egyes kísérletek azt bizonyítják, hogy a kezelhetetlenebb Nagyi-egyedeken igen nagy javulás érhető el.
Utolsó nagy 18-as csoportunk a Nebáncsvirág 18-as. Viselkedését tekintve megoszlanak a vélemények, hogy esetleg a 13-17-esekhez, néhány kirívó esetben az 5-12-esekhez sorolandó, de élettani funkciókat figyelembe véve, mindenképp a 18-asokhoz tartozik.
A Nebáncsvirág 18-as kimondottan békés, kerüli a konfliktust, bár a szigorra ő is daccal, a csendes daccal reagál, így nem problémamentes típus.
Igazából nehezen fejleszthető, fáradságos munkával csak a Céltudatos 18-as egyes tulajdonságai érhetők el nála, de teljes átalakulásra nem képes.
Az Igazgató, a Turbó és a Garázda- motoros Nagyi kimondottan rossz hatással van rá, ellenben a Világjáró Nagyi meglepően jó eredményeket érhet el nála.
Ebben a csoportban az egyedfejlődés kimondottan lassúnak mondható, a gyorsító szándékú nevelési programok sokszor rosszabb állapotot idéznek elő a már meglévőnél. Mivel aránylag békés fajtáról van szó, az együttműködés viszonylag zökkenőmentes vele.
Remélem, ezen kis áttekintésünkkel hathatós segítséget tudunk nyújtani a még 13-17-es példányokkal rendelkezőknek, hogy ezt a rövid, ámde annál intenzívebb korszakot minél kisebb sérülésekkel vészeljék át, és egy aránylag jól működtethető 18-as váljék a ma még rémálomnak beillő 13-17-esükből.


(Ábel Andrea)
Ideje: április 25, hétfő, 07:30:54 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"AngyaliAndi: 18-asok!" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: AngyaliAndi: 18-asok! (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: április 25, hétfő, 11:35:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:))) ...hallom, ahogy olvasod... :))) imádtam.



Re: AngyaliAndi: 18-asok! (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: április 27, szerda, 18:18:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó írás, a humorod ütős, és nagyon bejön. Öröm volt itt látni ezt a remek tanulmányt :-).
aLéb



Re: AngyaliAndi: 18-asok! (Pontok: 1)
- Anna1955 (anna.lorinczi.l@gmail.com) Ideje: április 30, szombat, 06:29:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Így visszagondolva, csodálom magamat. Amikor Te voltál 18-as mindezt ötvözted. :))))) Nem volt unalmas egyetlen perc sem. :)))) Jót derültem a turbó nagyin is. Nem is értem. :))))))))))))



Re: AngyaliAndi: 18-asok! (Pontok: 1)
- szusi (nem) Ideje: április 30, szombat, 10:56:09
(Adatok | Üzenet küldése)
Remek összefoglalása a ....tényeknek...
Mint tudjuk, nagy híve vagyok az iróniának, vagy szarkazmusnak, vagy minek...szóval az ilyennek.



Re: AngyaliAndi: 18-asok! (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Május 05, csütörtök, 13:09:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Van egy Céltudatos és egy Bulizós/Céltudatos magzatom, ezek szerint aránylag jól jártam. :) Köszönjük, Processzor Asszony!



Re: AngyaliAndi: 18-asok! (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Május 07, szombat, 20:02:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Andika, minden írásod egy tanítás :) Örülök, hogy a kirakatban olvashattalak! Ölellek



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds