[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 318
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 318


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2.
Naiva



„Nagy Írónő” keze mozdulatlanul pihent a számítógép asztalának barna lapján… Nem nagyon merte mozgatni, mert éppen száradt a lakk szép, hosszú körmein.


A férje szokta mondani: amíg a körömlakk szárad a nők gyakorlatilag védtelenek… És ebben van némi igazság… Nem sok mindent tud ilyenkor tenni az ember lánya, csak vár türelmesen, mert ha kapkod, elkenődik a festék és kezdheti elölről az egész procedúrát. Ami ugye eléggé hosszadalmas folyamat: először kicsit helyre kell pofozni a körmök /időnként karmok/ körül a bőrt, el kell tüntetni az esetleges beszakadásokat, csiszolgatni kell, egyengetni. El kell dönteni milyen színű legyen: a halvány gyöngyházfényűt, vagy a dögös vöröset válassza… Aztán jöhet csak a festés művelete, ami még jobb kézzel könnyű feladat, de a ballal a jobb kezet már idegesítő kínlódás… legalább is a „Nagy Írónő” annak érezte. Éppen ennek a kínlódásnak a fáradalmait pihente ki,türelmet erőltetve magára, várva a száradást, mikor éles berregéssel megszólalt a telefon.


- Ó, hogy az a… - morogta a fogai között a „Nagy Írónő” és segélykérően körülnézett. Még mindig egyedül volt a lakásban, és a telefon követelőzően csengett tovább. Kénytelen volt felvenni, kockáztatva az „elkenődés” veszélyét. Kínkeservvel, - inkább csak a tenyerét használva, mint az ujjait - felemelte a hordozható telefont, és nagy nehezen beillesztette a válla és a füle közé.
Belehallózott…
- Na jó napot kívánok! Azt hittem már fel sem veszed! - harsant barátnője hangja a kagylóban.
- Szia, bocs, éppen a körmömet lakkozom! - védekezett erőtlen hangon.
- Ok. Képzeld, már megint mire jöttem rá…- és már sorolta is férjének legújabb gaztetteit a barátnő…
A „Nagy Írónő” hosszan hallgatta felháborodott eszmefuttatást, csak néha szakította meg a szóáradatot egy-egy „Tényleg??” „Na neee !” „Komolyaaan??” felkiáltással. Egyre kényelmetlenebbé vált számára a telefon vállal történő fülére szorítása. Mikor a barátnő lélegzetvételnyi szünetet tartott, halkan, félénken megjegyezte:
- Képzeld, megint nyertem egy vers versenyt!
Pillanatnyi csend után a reakció csupán ennyi volt:
- Igeeen??
- Igen. – válaszolta a „Nagy Írónő” és várta a további kérdéseket a versét illetően.
Hiába várta…. Nem volt több kérdés. Az érdeklődésnek még csak a halvány nyoma sem hallatszódott a barátnő hangján.
- Ja! És azt mondtam már…? – folytatta a barátnő a megkezdett gondolatmenetét, amit a „Nagy Írónő” holmi „verssel” megzavarni merészelt…

A „Nagy írónő” nem tudta nevessen, vagy elkeseredjen. Hitetlenkedve bámulta a lassan száradó lakkot az ujjain. Rezignáltan vette tudomásul, hogy a kutyát sem érdekli, hogy verseket ír.
Erre már többször is rádöbbent, de most valahogy letisztult a kép, és fájdalmasan hasított bele a tudat: a körülötte élő embereket teljesen hidegen hagyja a tény, hogy ő írásra adta a fejét… Ha valamelyik ismerőséről ez kiderülne, ő biztosan lelkesen könyörögne, had olvassa el az írásait. Felvillanyozná, és kíváncsivá tenné, mohón olvasná a műveket, hiszen azok által bekukkanthatna a másik érzelemvilágába, ezáltal jobban megértené és megismerné azt…
Az ő kedvenc szabadidős tevékenységével szemben bezzeg teljesen érdektelenek az emberek.

A „Nagy Írónő” visszagondolt a kezdeti időkre, mikor még elárulni sem merte, hogy ír. Úgy érezte, azt mondanák rá: á, még egy lökött költő-jelölt… vagy különcnek tartanák… Nem divat mostanában „írónak” lenni… nem úgy, mint régen, mikor még rangja volt ennek a mesterségnek /gondoljunk csak a középkori udvari költőkre../. Nos, ez már nem az a világ….
Először, csak a közvetlen családja tudott „hóbortjáról” Első műveit még nekik sem merte megmutatni. Aztán később, amikor megszületett egy-egy verse, boldogan újságolta, szerette volna, ha elolvassák. A férje csak ennyit kérdezett:
- Hosszú?
Mintha tőrt döftek volna a „Nagy Írónő” írónő szívébe ezzel a szóval… Ezzel a hozzáállással! Az ő kínnal, keservvel, könnyel, lélekből összehozott művével kapcsolatban!


Vagy a lánya:
- Muszáj most? Nem lehetne később? Éppen százfelé beszélek MSN-en…
- Elküldöm ott! Jóó?--- kísérletezett félénken a „Nagy Írónő”
- Jó, küld… - mondta a leányzó, de gondolata már máshol járt…
-
A nagyobbik lánya is irogatott verseket, ezért ő jobban megértette.
- Jajj de jó lett! Ezt Te írtad? Ez nagyon szép! Anya!? Te szerelmes vagy?

De hát a gyerekeknek is annyi gondjuk-bajuk van, nem mindig van kedvük, anyjuk műveit olvasgatni… Főleg, ha hosszú…

Aztán szép lassan mindenkinek a tudomására hozta…
Barátai, kollégái elolvasták néhány versét, kicsit, udvariasan lelkendeztek, néha – hangsúlyozom: néha! - érdeklődtek írt- e valami újat. Napirendre tértek a dolog felett. Egyszer írt egy görbe tükröt a barátaikkal együtt töltött wellness-hétvégéről.. Na annak nagy sikere volt! Az emberek szeretik, ha róluk írnak…

A „Nagy Írónő” éles nyilallást érzett a hátában.. Teljesen elgémberedett a telefon fülön tartása miatt felvett kényszertartástól. Óvatosan megérintette a körmét: úgy tűnt megszáradt rajta a lakk. Megkönnyebbülten fellélegzett és végre marokra fogta a telefont. Megpróbálta visszaterelni gondolatait a jelenbe…
- Szóval ez történt… Most szólj hozzá!- háborgott a barátnője a telefonba.
- Elképesztő! Ezek a férfiak!- ingatta a fejét a „Nagy Írónő”. Még váltottak pár szót, majd csend ült újra a lakásra. Köröm megszáradt, család még nincs itthon, van még időm felnézni a netre! - gondolta és már kattintott is. Bejelentkezett az amatőr irodalmi portálra, ahova naivan beregisztrált már több, mint egy éve… Ismeretlen ismerősök közé, akikkel megoszthatta gondolatait az írásról, és írásait a gondolatairól….

A közömbös külvilág által meg nem értett „Nagy Írónő” boldogan barangolt író társai művei között.

Igazán csak ők értik meg… Akik maguk is írnak…
Ideje: Július 12, szombat, 12:58:52 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2." | Belépés/Regisztráció | 22 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Július 12, szombat, 22:25:07
(Adatok | Üzenet küldése)
Igazán megértelek:))))) Nagyon tetszik, ahogyan előadod. Örülök, hogy itt olvashatom:)))



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Július 13, vasárnap, 07:01:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó írásod ez Zsuzsim, talán a legjobb! Nagy élmény volt olvasni és hallgatni is a saját hangodon.Puszillak: Erika



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Július 13, vasárnap, 07:49:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különösen kedves írás. Mert kicsit olyan királylányos. A "nagy írónő" bármelyikünk lehetne... Ettől olyan szívetmelengető. Talán szerencsém van a családommal, de főleg a baráti körömmel. Egymás kezéből szedik ki az írásaimat... Kívánom, hogy Veled is ez legyen! Mennyei érzés tudni, hogy érdekli őket a "hobbim".



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- greenapple Ideje: Július 13, vasárnap, 08:18:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volt olvasni...Köszi...greenapple :))



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: Július 13, vasárnap, 17:14:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gratulálok, Zsuzsikám!...Szerintem az egyik legnagyobb alkotásod, mely mosolyt csal mindig az arcomra!...Szeretettel ölellek: Lyza



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 13, vasárnap, 22:18:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy itt van ez a műved. Nagyon tetszett már akkor is amikor először hallottam...:)))))



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Július 14, hétfő, 08:11:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:) A lakkozástól eltekintve: nálam is stimmel. Grat: piro



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Július 14, hétfő, 14:47:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó, Zsuzsi, nem mondom, hogy minden elemében átéltem (jól lakkozok ballal is :-) ) , de ez nagyon szép volt. Örülök, hogy itt olvashattam.

aLéb



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Július 14, hétfő, 21:11:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Épp tegnap este hallgattuk meg a tali hanganyagát. Jókat kuncorásztam. Ma meg mit látok, mikor hazaérek! Jó helyre lett akasztva a tükröd, Zsuzsi! :)



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Július 23, szerda, 17:01:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élvezet volt olvasni, most is, ...Tényleg jó dolog ha érdeklődnek az ember írásai iránt.
Szivesen olvaslak ! Szeretettel



Re: Naiva: Fejezetek a ''Nagy Írónő'' életéből. 2. (Pontok: 1)
- Skrym Ideje: Szeptember 08, hétfő, 10:07:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:))))))))))))))))))))9
Kedves Naiva!
elolvastam művedet... nagyon tetszik...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds