[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 208
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 210

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: trendo: Terápia téli depresszió ellen
trendo



Az embernek vannak furcsa hangulatai. Például rátör valami olyasmi, hogy a héten elege lett a világból. Az ember ilyenkor válaszút elé van állítva a sors által és lelki alkata szerint dönt a hogyantovábbról. A múlt század elején divatos forgatókönyv szerint a borongós hangulatba süllyedt (általában nőnemű) egyedek időnként gyufamérget ittak, később, ahogy az élet modernizálódott, kinyitották a gázt. Mai korunk megköveteli a kompromisszumképességet. Ezért, hasonló hangulat bekövetkeztekor mérlegeljünk minden megoldást és igyekezzünk a lehető legjobban kijönni a problémánkból. Ha már inni van kedvünk, hát igyunk! De semmi esetre se bajlódjunk a gyufafejekre kent, kétes összetételű anyag beáztatásával. Inkább pattintsunk egy sört, vagy ami még jobb, bontsunk ki valami jobbfajta vörösbort és töltsünk magunknak egy pohárral. Viszont, ha már a gyufa és a gáz is szóbajött, hát ballagjunk ki a konyhába és gyújtsuk meg a gázt!

A gázrózsa mítikus fénye további cselekvésekre ösztönözhet. Mondjuk, ha már úgyis ég a gáz, hát tegyünk fel egy serpenyőt és öntsünk bele egy jó pohárnyit a borból, amely a palack kibontása óta vélhetőleg már jól átszellőzött, viszont remélhetőleg még nem fogyott el. A borhoz facsarjunk ugyanannyi friss narancslét. Ha görög narancsot vettünk, akkor tűnődjünk el a görög kultúra nagyszerű eredményein, esetleg (Kispál és Borz megszívlelendő javaslata szerint) mossunk ki gyorsan egy bugyit, hogy "tiszta legyen az Akropolisra", ha netán vasárnap ott lenne dolgunk.
Ha mindezzel megvagyunk, ifjúkori álmainkhoz hasonlóan, zúzzunk össze néhány borókabogyót. A fűszeres lébe helyezzünk bele néhány szép téli körtét, magházuktól megfosztva őket, ahogy anno minket is megfosztott a sors vágyaink beteljesedésétől.
Mind az efölötti borongásra, mind a körték megfelelő megpárolódására bőségesen elegendő 20-25 perc. Ha kevés vágyunk volt anno, netán a körtéket jobban feldaraboltuk, akkor még kevesebb; különösen, ha szerelmi ügyeinket kihagyjuk a felsorolásból ill. a körtéket gyakran meglocsoljuk a fűszeres lével. Nem árt, ha visszaemlékezéseinket néhány kellemes emlék felidézésével, a lét pedig egy kis mézzel vagy barnacukorral megédesítjük.

A serpenyőt félrehúzva megállapíthatjuk, hogy a fűszeres vörösbor inhalálása kellemes irányba terelte gondolatainkat és a borókával ízesített, narancsos vörösborban posírozott körték is elkészültek. Most már csak az okozhat némi fejtörést, hogy mi a francot kezdjünk velük?!
Nos, mivel időközben gondolkozásunk pozitív fordulatot vett, ezt a gondot most könnyedén megoldjuk. Úgyis vasárnap közelg, hát bányásszuk elő a fagyasztóból azt a gyönyörű kacsamellet, amit életunt hangulatunkban a fagyasztóba löktünk, olyan mélyre, mint amilyen mély lehet az évértékelő beszédek által a kisnyugdíjasokban bekövetkezett depresszió.
Lassan fel fog engedni a barátságos, jóillatú konyhában bizonyára, éppúgy, mint az egymásra acsarkodó képviselők a parlamenti büfében a negyedik unicum után. És akkor nekiállhatunk az elkészítésének, mondjuk konfitálhatjuk nyolcvan fokosra hevített kacsazsírban, szépen, türelmesen, és közben előkészíthetjük a köretnek kiszemelt édeskömény gumókat, vadrizst vagy édesburgonyát... Hiszen a köret lehetőleg legyen legalább olyan csábítóan izgalmas, mint annak a nőnek a hangja a telefonban, akit mintegy véletlenül felcsöngettünk komótos, de egyre jókedvűbb tevés-vevésünk közben.
Ideje: Február 02, csütörtök, 20:48:32 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"trendo: Terápia téli depresszió ellen" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Február 03, péntek, 13:53:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gasztroban (is) remek, Gyula, amit megírtál itt, mikor először olvastam is magával ragadott a műved, és most sem volt ez másképpen. Persze némi egészséges exhibicionizmust sugall a kirakatban főzni... :-)))



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- trendo (trendo@citromail.hu) Ideje: Február 03, péntek, 15:54:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nahát, hát nem beválogattak?! :) Köszi, Winner!
Béla, előbb rábukkantál, mint én! :)



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- hzsike Ideje: Február 04, szombat, 13:35:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...Hát Gyula!!!!
Ezt kár lett volna kihagynom! Rég olvastam ilyen hangulatos, "jóillatú" írást.
Remekül megalkottad, olyannyira meggyőzve szavaiddal, érveiddel, hogy már indulok is kacsáért meg körtéért a nagycsarnokba.
Nagyon jó volt itt Veled.
Szeretettel olvastalak:Zsike



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- pirospipacs Ideje: Február 04, szombat, 17:11:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Épp most ettem meg az utolsó körtémet, és igazán sajnálom, csak úgy, önmagában. :(( Előbb olvasnom kellett volna. :)
pipacs



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- Attila61 Ideje: Február 07, kedd, 12:35:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tanár Úr! Remek illatok, ismét tanultam valamit. Sajnos hajlamos vagyok a téli depresszióra, de ezek szerint nem reménytelen, csak körte és bor, no meg egy jó írás kell és vége! Jobbom! Attila



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- haaszi Ideje: Február 07, kedd, 13:32:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:)))
Egész máshova kanyarodtunk, mint ahogy elkezdted, és ez nagyon jóóóó...!
De jó volt olvasni...!



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Február 07, kedd, 15:42:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tetszett a terápiád, Gyula! Jobb kedvem lett tőle! Neked mindig a Kirakatban lenne a helyed! Gratulálok, Erika



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- Lukrecia Ideje: Február 08, szerda, 11:48:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szívesen olvasnék egy szakácskönyvet előadásodban:)
Nagyon tetszett, gratulálok.



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Február 08, szerda, 23:38:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Micsoda gondolatmenet! És milyen remekmű!:) A vacsora is, és az írásod is!:)) Gratulálok Gyula!



Re: trendo: Terápia téli depresszió ellen (Pontok: 1)
- trendo (trendo@citromail.hu) Ideje: Február 10, péntek, 03:51:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Fiúk, Lányok, köszönöm méltató soraitokat!
Aki ismeri szerény munkásságomat, az tudja, hogy műveim jelentős részében így-úgy megjelenik a gasztronómia. Az első e sorban a Magányos férfi főzőkanállal c. novelláskötet volt, a legújabb most van nyomdában Déván, ez egy lírai szakácskönyv Négy évszak gombaételeiről.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds