[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 135
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 136

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: thyborc: Drón vagy valami más (Fény panzió 37)
thyborc



Drón vagy valami más (Fény panzió 37)>br
A júliusi verőfény mindenkit kicsalt a szabadba. Az Elmirával és Péterrel kiegészült alapítványi törzsgárda már a reggelizés előtt kis csoportokba verődve idézte fel az elmúlt nap mozgalmas eseményeit. A tegnapi hajcihő után sokan máris vitorlázós szemmel figyelték az időjárást. Felnéztek a felhőtlen égre és megállapították:
– Ma se várhatunk kedvező szelet.
Géza bácsi félrehívta Elmirát egy kis lelkibeszélgetésre:
– Csodálkozom, hogy az alapítványiaknak ígéretet tettél a földönkívüli viszonyok ismertetésére. Tudom, hogy ezek csak laza mesék lennének, de akkor se tenne az jót sem neked, sem az ittenieknek, hogy beleéljétek magatokat ebbe a gondolatvilágba.
Elmira nem felejtette el, hogy a távoli hazájából hátsó szándékkal telepítették a Föld nevű bolygón egy szülőotthon inkubátorába. Alvó ügynöknek. Kémkedés, meg zavarkeltés lett volna a feladata. Péterke és a tanár úr hatására jött rá, hogy már itt van az igazi hazája. És a Pelso-szigeten hiába szembesítették a Földön fellelhető legnagyobb galádságokkal, Elmira nem ábrándult ki az emberiségből, csakazért is a tanár úr és Péter népéhez maradt hű.
– Megfogadom, amire figyelmeztet. Hiszen én sem akarok ezotériát, vagy misztikumot terjeszteni. Eztán már csak a Hubble-teleszkóp felvételeit fogom nekik magyarázni, hogy a segítségemmel azon keresztül olyan távolra lássanak a világűr mélyébe, mint itt a Földön senki más. Így legalább én is újra átélhetem a velem született kozmikus ismereteket.
Ahogy sétálva társalogtak, egyre többen szegődtek melléjük. Stefánia asszony Géza bácsi miatt jött, Evelin pedig Elmirával akarta elmélyíteni a szépen szövődő kapcsolatot. A sebtében mellettük termett Hegymeg úr most is fontoskodott, de azért megszívlelhető nyilatkozatot tett:
– Kapóra jött, amit kedves Elmira mond. Frissíteni kell az Alapítvány programját, mert a világűrbe küldött üzenetek témája kiüresedett, hiszen válaszra ugyan hiába várunk. Az Elnök úr is azért hívott ide bennünket vendégségbe, hogy valami új színt hozzunk.
Evelin felkapta a fejét:
– Ugyan miféle új színt hoztatok? A bágyadt l’art pour l’art szemléletet, és a hümmügő rácsodálkozást a mi kreativitásunkra, amire jómagunk nagyon is büszkék vagyunk. Bár elismerem, hogy a ti Gerzsonotokban is van spititusz, hiszen ő szerkesztette meg, hogy okostelefonnal irányítani lehessen Berci bácsi repülő csodáját.
Mintegy végszóra, de feltűnően izgatott állapotban, ide toppant az öreg ezermesterkedő is. Nem volt a szavak embere, Evelinnek újságolta félhangosan, hogy a Coanda-effektussal működő repülőjével valami újdonságra készül. Megjelent Gerzson is, hogy szószólója legyen a nagy eseménynek:
– A legújabb kis színes hír a technikai újdonságok rovatában, hogy különféle műhelyek egymással versengve építenek motorbiciklinek is meglovagolható drónokat. A hazai fiatal konstruktőrök se maradnak le ebben a mezőnyben. De Berci bácsinak és a garázsmesterünknek köszönhetően mi olyan eredeti fejlesztéssel állunk elő, amiről még sehol nem röppent fel tudósítás.
Erre az egész csapat a garázs mellé gyülekezett, ahol Borbás mester már a gazda öntudatával várta a bámészkodókat, akik most olyat láttak, mintha egy szánkóra szereltek volna három példányt a Berci bácsi féle repülő csészealjakból. De ezeket most valahogy kecsesebbnek észlelték, mint az eredeti zúgva szálló bádoglavórt. Tájékoztatást kaptak, hogy az Elnök úr egyik üzlettársa, a vándorcirkuszosok pápája gyártatta le őket. Gondja volt rá, hogy csendesebbek és mindenek előtt biztonságosabbak legyenek.
Zsuzsika összecsapta a kezét meglepetésében, amikor Ivánt pilantotta meg a Coanda-Drón-Szánkó nyergében. A paintball vitézek védőöltözetét viselte, ami heroikus külsőt köcsönöz akármely jelentéktelen viselőjének, még ha csak egy bodzapuska tűzerejű fegyverrel pózol is. Az arkangyal megjelenésű Ivánra csak túlzott biztonsági intézkedésből erőltették rá ezt a viseletet.
Megvárta, amíg a bámészkodók átesnek az első ámulaton, aztán az légpárnás járművet alig hallható nesztől kísérve lassan a levegőbe emelte, majd könnyedén irányította a Coanda-elemek összehangolt mozgatásával. Ennek az elektronikus mechanizmusát Gerzsonnal közösen alkották meg. De a technikai részletek most még senkit sem érdekeltek, akkora volt csodálkozás. A méltóságteljesen rajzolt tiszteletkörökre figyelt mindenki. Iván egy darabig szórakoztatta a közönséget, aztán a csibészes hajlamának engedve egyenest a víz felé tartott. Egy darabig a kikötő felett lebegtette az égi szekeret, aztán látványosan leereszkedett Péter versenyhajójának a fedélzetére.
Akár egy futamgyőztes Forma egyes pilóta, olyan ünnepléstől övezve szállt ki, lehántotta magáról a kényszerből viselt hacukát, és tengerészmódra jelentkezett Péternél, a legendás kapitánynál. Volt integetés, meg kendőlobogtatás a parton, aztán a társaság legjava egymást tuszkolva hajóra szállt. Könnyedén összejött egy mancsaft. Péter vezényletével vitorlát bontottak és nekivágtak egy felejthetetlen kalandos útnak.

(Boros Tibor)
Ideje: Március 16, csütörtök, 07:09:45 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"thyborc: Drón vagy valami más (Fény panzió 37)" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: thyborc: Drón vagy valami más (Fény panzió 37) (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Március 19, vasárnap, 17:19:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olvastam már ezt a részletet, és itt is tetszik, ki kell emeljem, mennyire kimunkált, fegyelmezett, és mégis könnyed a stílusa. Öröm volt itt látni.
aLéb



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds