[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 346
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 346


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Török Péter: Eladó a halál




- Jó napot!
- Jó Napot! Egy szobát szeretnék.
- Hogy? Tessék?! Egy szobát? Elnézést Asszonyom, de ezt nem értem.
- Oh, ne haragudjon. Csak vicceltem, Saját részre lenne egy koporsó. Na nem túl drága. Egy fából készült, de azért olyan, ami masszív. Tudja, a bogarak miatt. Ja, és kellene még egy sírhely is természetesen.
- Kérem ne hadarjon Asszonyom! Én ezt tényleg nem értem. Magának akar koporsót és sírhelyet? Már úgy értem ráér erre még, nem igaz? Miért akarja most megvenni?
- Hát mert nem érek rá, éppenséggel haldoklom. Holnap pontban délben meghalok. Tudja? Örök létre szenderülök, végleg bedobom a törölközőt.
- Igen, értem én, de ezt nem tudhatja ennyire biztosan.
Dehogynem, tudom és még sok mindent el kell intéznem, úgyhogy ne tartson fel kérem! Megmutatná végre milyen koporsók közül választhatok?!
- Nem is tudom. Honnan tudja olyan biztosan, hogy holnap délben meghal?
- Onnan, hogy rákos vagyok és az orvosom azt mondta 1 hónappal és 29 nappal ezelőtt, hogy meghalok 2 hónap múlva, vagyis holnap.
- Nézze ezt őszintén sajnálom, de ha egy orvos ilyet mond az nem azt jelenti, hogy pontosan két hónapja van hátra. Ez csak egy becsült időtartam. Vagyis nem valószínű, hogy holnap hal meg; az meg még valószínűtlenebb, hogy pont délben.
- De azt jelenti, mert anyám is a születésnapján halt meg, ráadásul a javasasszony, biztos ismeri, a Sárika a Bögöly utcából is azt mondta anyámnak, amikor születtem, hogy mindketten a születésnapunkon halunk meg. Mivel anyám is a születésnapján halt meg pont öt éve, nekem meg holnap délben van a 45.-ik születésnapom, summa summarum holnap délben halok meg.
- Ugyan Asszonyom!
- Klárika!
- Értem, köszönöm, szóval Klárika. Nem szabad ennyire komolyan venni ezeket a jóslatokat. Különben is a javasasszony nem mondta meg hányadik születésnapján fog meghalni, nem igaz?
- De megmondta. Bár igaz, hogy 47-et mondott, de hát tévedhetett szegényke, elég öreg volt már. Tudja néha már kihagyott az agya.
- Na látja, akkor biztosan nem most fog meghalni. Különben is miért maga akarja ezt intézni. Élvezze az életet, hiszen magának különösen drága minden perce. Hagyja a piszkos anyagiakat és az ügyintézést a családjára. Menjen nyaraljon, vagy tegyen olyasmit amit úgy érzi még meg kell tennie vagy ki kell próbálnia!
- Nem úgy van az Uram!
- Károly, ha szabad kérnem.
- Áh, értem, szóval Károly, tudja nem így mennek a dolgok nálunk. A férjem inkább maga ásna el csak ne kelljen fizetnie a temetésért egy fillért se. A fiam meg inkább eladna egy kórháznak, hogy rajtam gyakoroljanak az orvosok. Így is mindig azt mondogatja, hogy lenne mit nézegetni rajtam. Szerinte alapjaiban változtatnám meg az evolúció törvényeit.
- Hát ez sajnálatos. Akkor bízza magát az államra, majd az elvégezteti a temetést hivatalból és ráadásul senkinek sem kerül egy petákjába sem.
- Mondja maga milyen eladó? A saját boltját rontja? Mutasson már néhány koporsót meg egy sírhelyet, mert még virágot kell rendelnem és a gyászhirdetést is fel kell adnom.
- Micsoda? Még gyászhirdetést is fel akar adni? Ön tényleg ennyire biztos abban, hogy meghal?
- Persze, tudja, ha mégsem ölne meg a rák, majd öngyilkos leszek.
- Most megint csak ugrat, ugye?
- Nem, nem igazán. Nos, most, hogy mindent tisztáztunk, megmutatná végre azokat a fránya faládákat?!
- Nem, nem mutatom meg. Már ne haragudjon Klára, de azt hiszem magának orvosi segítségre lenne szüksége. Kérem tisztelettel, keressen fel egy jó szakembert, aki segít Önnek átvészelni ezt a nehéz időszakot.
- Várjon, várjon már! Maga megint bevette?! Nem hiszem el, ön nagyon hiszékeny ember Károly. Nem haldoklom és nem is akarok öngyilkos lenni. Tudja az igazság az, hogy meghalt az a házsártos szomszédasszonyom és mit ad Isten, rám hagyott mindent, házat, készpénzt, földet. És habár szégyellem magam egy kicsikét, de nagyon megörültem a váratlan vagyonnak. Mert hát mi tagadás kész vagyona volt annak a fösvénynek. Jaj, ne haragudj Uram, halottról jót vagy semmit. De ha már témánál vagyunk olyan hangosan nézte a tévét a süketje, hogy alig bírtunk aludni, pedig vagy 20 méter van a két ház között. Most meg, hipp-hopp, nyugalom van, meg egy rakás pénz. Jaj Istenem bocsásd meg. Ámen.
- Ámen.
- Szóval ne haragudjon rám, amiért ilyen csúnya tréfát űztem magával. Tudom, hogy a halállal nem szabad viccelődni, de nem bírok a bőrömben megmaradni nyugton. Azért maga egész sokáig bírta. Gratulálok!
- Hát, köszönöm. Nem is tudom mit mondhatnék, jól rám ijesztett. Azt hittem elvesztette a józan eszét és öngyilkos akar lenni, ráadásul az a javasasszonyos rész. Ne haragudjon, de azt gondoltam maga totál buggyant.
- Igen, igen. Nézze, nagyon sajnálom.
- Jó, rendben. Hát akkor jöjjön megmutatom a koporsókat. Nagyon sok szép darab van és mind masszív.
- Valóban szépek. Oh, és ez itt faragott. Gyönyörű ez az angyal rajta. Mennyibe kerül?
- 97 ezer, de ajándék hímzett selyem jár hozzá. És mondanom sem kell, mind a fa, mind a selyem első osztályú.
- Gyönyörű, ezt kérem. Ez az angyal tökéletesen faragott, szinte él. Fogja meg maga is! Érzi?
- Igen, valóban fantasztikus munka, jól döntött. Engedje meg, hogy megjegyezzem önnek rendkívül jó az ízlése.
- Lehet valakinek jó ízlése koporsó-kiválasztásnál?
- Pardon asszonyom, illetve Klárika, igaza van rendkivül rosszul és tévesen fogalmaztam. Kérem ne haragudjon.
- Nem haragszom; csak ugye ön volt meglepődve, amikor én viccelődtem.
- Igen, persze, kérem bocsásson meg.
- Jó, jó. Van szabad sírhely is?
- Kérem fáradjunk vissza az irodába, ott van a térkép és a környezet is megfelelőbb.
- Mire?
- Hát az ügyek intézésére, most például a sírhely kiválasztására.
- Értem, menjünk.
- Egy kis türelmét kérném Klárika, elbújt az a fránya térkép. Á, már meg is van! Azt mondja, hogy nem, nem, ez sem, ó igen, ez az! Nézze, a B2-es parcellán még van egy egyszemélyes sírhely.
- Ó, az nem jó, én nagy gránit sírt szeretnék és köré sírkertet. Tudja, fehér kerítéssel, egy kis paddal, na meg egy nagy angyal-szoborral.
- De hát azt hittem, hogy nem szerette, illetve nem kedvelte az idős szipirtyót, vagyis nénit, illetve nem mondtam semmit. Jaj, ne haragudjon, már megint tapintatlan voltam, hogy Isten bocsássa meg!
- Ámen!
- Ámen!
- Semmi baj, tényleg nem kedveltem, de ha már ennyi pénzt hagyott rám szegényke, meg akarom valahogy hálálni. Tudja, a lelkiismeret.
- Na igen. Hát akkor egy négyszemélyes a C5-ön megfelel? Közel van a főbejárathoz, csupa ősfával borított területen. Tökéletes, bár egy kissé drága.
- Mutassa csak, igen ez jó lesz. Tudom melyik ez a hely, ugyanis fejből ismerem a temetőt. Gyakran sétálok ott, öhh... illetve járok ki a rokonokhoz.
- Áh, értem. Nos akkor kedves Klárika, azt hiszem nincs más hátra, mint aláírni a papírokat, valamennyi előleget befizetni és készen is vagyunk.
- Az előleg mennyi?
- 20 százalék, ez a rendszeresített.
- Minden síró rokontól 20 százalékot kérnek rendszeresen.
- Igen, tudja ez a kialakult, megszokott összeg.
- Megszokott, értem Vagyis az nálam mennyi?
- Azt mondja, hogy... Igen, az annyi mint 29500 Ft. Ebbe a pap beszéde is benne van, valamint a sírhely bérleti díja 15 évre. Tényleg most jut eszembe a pap. Itt a száma. Vele még meg kell beszélni a temetés szövegét és folyamatát.
- Köszönök mindent kedves Károly és még egyszer ne haragudjon a csúnya tréfámért.
- Semmi baj már el is felejtettem. Az embernek meg kell tanulnia nevetni a halálon, illetve bocsánat nem úgy értettem. Gondolom nem várt ilyet egy temetkezési vállalkozótól.
- Épp ellenkezőleg, mástól nem várnám jobban, mint tőle. Na viszlát, illetve Jó napot!
- Jó napot!


- Már megint hazudtál! Idióta meséket találsz ki, nem unod még magadat hallgatni?
- Mi mást tehettem volna?
- Megmondod, hogy buggyant vagy.
- Nem vagyok buggyant!
- Persze, hogy nem. Mondd, kit akarsz becsapni? Mert engem úgysem tudsz.
- Nem?! Miért ki vagy te? Azt hiszed hatalmad van fölöttem? Semmit sem tudsz! Állandóan zsongsz a fejemben: őrült vagy, őrült vagy, ilyet normális emberek nem csinálnak! Ne beszélj hangosan bla, bla, bla! Tudod mit?! Te vagy az őrült!
- Rendben, ahogy akarod, leszek én az őrült, úgyis csak téged látnak. De akkor arra lennék kíváncsi, hogy te ki leszel? Talán normális, hétköznapi vagy átlagos? Na ne nevettess!
- Nem beszélek veled. Mindjárt dél és még ki kell takarítanom a pisztolyt.
- Még hogy nem beszélsz velem. Akkor kihez beszélnél, a férjedhez vagy a fiadhoz?
- Kussolj és várj meg csendben, mindjárt jövök.
- Én aztán nem megyek sehova.

- Már itt is vagyok. Minden kész A haj a halántéknál leborotválva, levél megírva, tár tele. Akarsz esetleg mondani valamit. Még utoljára megengedem.
- Nos, valójában igen. Minek borotváltad le a hajad ott, ahol bemegy a golyó? Nehogy hajas legyen az agyad? Vagy, hogy a hülye hajszálmániád ne menjen az agyadra? Azt hiszem azzal már elkéstél.
- Nagyon vicces, röhögj csak te embertelen. Tudni akarod az okát? Hát azért, nehogy kigyulladjon a torkolattűztől a hajam. Még csak az kéne, hogy kopaszon találjanak meg.
- Az aztán szörnyű lenne. Már látom is a címlapot: Egy dagadt némber fejbe lőtte magát tegnap délben a tükör előtt. Szerencsétlennek leégett a haja, pedig egyébként milyen szépen nézett volna ki golyóval a fejében.
- Hű, milyen kis poénmorzsákat fröcsköl a szád. A végén még golyó sem kell, elvisz a haláli humorod.
- Hát, köszi. Látod én mindent megteszek, hogy az utolsó pillanatban is nevetni tudj. Emlékszel Karcsikánk is azt mondta, hogy a halálon tudni kell nevetni.
- Jaj, hagyj már azzal a balfékkel. Akkor minden úgy lesz, ahogy mondtad? Tudod hogy csak miattad csinálom az egészet.
- Meglátod úgy lesz. Bízz bennem, én még sosem csaptalak be. Szabad leszel.
- Rendben, annak ellenére, hogy utállak, hiszek neked, de most már hagyj békén, mert kifutok az időből.
- Oké, csendben maradok, vagy esetleg segítsek számolni.
Maradj már, hoppá 12 másodperc. Felhúzni, kibiztosítani és azt mondja, hogy 8.
- 7
- 6
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
Ideje: November 09, péntek, 13:32:33 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

27. szám

"Török Péter: Eladó a halál" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 10, szombat, 10:48:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remekül írsz, kedves Péter, beszippantott a prózád. Gratulálok :)



Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 12, hétfő, 09:37:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olvassátok el. Azé', mert nem ismeritek a szerzőt, még írhat jót - irgumburgum!



Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- Rien25 Ideje: November 13, kedd, 09:04:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon morbid...
de nem tudtam elszakadni tőle és ez már jelent vmit. Gratula.
Rien



Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- 102 Ideje: November 13, kedd, 16:00:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
ez nem igaz! jómagam péel ma délelött, útmutatásod alapján harmadszor is végigolvastam... irgum-burgum! ;)



Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: November 14, szerda, 12:27:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól írsz!
A történet iazán meghökkentő, de így jó!
Üdv.: Péter



Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- hegedusaniko Ideje: November 15, csütörtök, 16:38:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Péter!

Nekem nagyon tetszett, amit írtál. Van sodrása, humora és elgondolkodtató. Csak így tovább! :)

Anikó



Re: Török Péter: Eladó a halál (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: November 15, csütörtök, 18:50:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hűha...Nem volt semmi élmény az olvasása...Gratulálok..:)))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds