[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 269
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 269


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Samway: Matyibá levelei X.




Drága szeretött hugicám, Zsuzsink!
Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.


Csujogi levelek

Édös lelköm Zsuzsikám!

Bizony nagyon mögörültem a Bori sikerinek abba a nagyfaluban. Marci sógor írta is azokka a rozoga gyöngybötűive, hogy nem győzi húzigálni a Bori négyfokozatú szelepjit, mög köpülni. Aszongya, hogy ifjúkorába nem köpült ennyit, mint mastanság a tehénke után, de az-az igasság, hogy két köpülést össze sé löhet mán hasonylítani. Biza, ha emléköim nem csalnak, mán pedig jó a memóriám, az nagyon fájíntós dolog vót. Hát csak jó, hogy Beusom elhozta a varrómasináját, mer Lököttnének gyártcsa a kötőféket arra az írdatlan nagy bögyire, a régit mög Józsi haltartónak használi. A jó méretös harcsa csak úgy az ajjárú pislog.
A két asszony nagyon el van együtt, Julis úgy néz Beusomra, mint aki most üdvözül, mer mán a szomszéd tanyákrú is áthítta az asszonyokat, oszt olyan a gang, mint egy kirakodóvásár a sok nagyfarú mönyecske mondja a magáét. Oszt mindégyiknek méretöt köl hogy vögyön az új fehérneműhön. A Gerzsont mög az asszonya ugrasztotta a közeli városba a röföshőz, hogy hozzon, amit Beusom fölírt néki, mindönféle csipkét, csatot, gombot, mög tuggya fene mi mindön csudaságot. Csakhogy a férfiszömnek tessék a dolog, mármint a tartalma.
Persze este az embörök is átgyüttek, oszt a tanácskozást mögejtöttük Józsi koma borospincéjiben, ami igöncsak hasznosnak mutatkozott, mer ölég sok új dógot mögtuttam tülük. Csak égy nagy baja van ennek a borospincének, a sok előnyirű né is beszéljek, mer aszt mindönki tugyja. Nos, a népi mögfigyelésöm az, hogy a pince levegője, vagy a nemes-penész töszi a szömme, hogy elhomájosul, amikó fölgyün az embör. Mán égy ideje figyelöm eszt a dógot, és tervezöm, hogy írok égy tanulmányt a helyi rikkantóba, hogy másoknak sé lögyön kétsége, hogy mitű van, mer szerintöm a bór csináli, de az asszonyoknak eszt nem köl tudni, mer így is ölég baj van ebbül kifolyólag, nem köl még a tűzre olaj nékik. Tudod ugyé Zsuzsim, hogy mennyire tisztölöm az asszonyokat? No hát ezé! További hasznos dolog! Például az, hogy az ólba bevezették a zenét, oszt a sertésök a moslékot is mög a szömest is más taktusra öszik, oszt igön nagyon gyorsan híznak. Úgyhogy sömmi hastánc, hízás van! Mikó a vályúba kapját az élelmöt, akkó az a heves-metal zene mögy, vecsernye idöbe mög valami lassú tangó. A legfurcsább zene akkó szól, mikó a kandisznyóra rágyün a happáré a koca mög illögeti magát. Akkó aszonygya a Jani, hogy van égy erre licencözött zene, a zsötem! Akkó asztán a kandisznó béugrik a taligába, hogy vigyék ütet a jányosházhon. Hát tuggyátok mög ez még sömmi, de majd apránkint eszömbe jut, oszt mögosztom véletök.
Vélünk ilyen nagy dógok nem történnek, mint véletök ott Pestön, de láttam itt a komámná egy érdekös szerkenytyűt. Aszongya, hogy távolba löhet vele beszéni, oszt nem is köl kulbrizni sömmit.
- Jaj lelköm kishugom Zsuzsim! Ha láttad vóna a sógornőd Beus nézésit, abba benne vót mindön.
Én óvastam bélüle. Hallod-é! Ott abba a nagy Pöst városába tudsz-é olyan bótot, amibe ilyet árulnak, mer aszonta a Józsi komám, hogy ott vötte, és égy mai embör aki ad magára ilyet használ.
Hát én is úgy gondultam, hogy vöszök éggyet Beusnak, éggyet magamnak, és nem köll néki a tüdejit kiordítani, hogy mönnyek be a kertbű, hanem csak belemongya a kis kütyübe, és hipp-hopp mán hallom is, de ez nem azt jelenti, hogy igenyösen hazatartok - no nem - mer van az úgy, hogy erőszakkal berángatnak a haverok a kocsmába, és a fene szöret ellenközni. Tudod, hogy én mindég nyájas embör híribe álltam, oszt ezt a csekélységöt mögtöhetöm a falubéli cimboráknak. Habár Beusom sokszó mongya;
- Hej, Te Matyi, mer így is hív engöm! Elöbb–utóbb úgy jársz, mint Marci sógor, hogy rálöhet könyökölni a májadra.
Drága lelköm, Zsuzsi húgom!
Még nyugodtan időzzetök abba nagyfaluba és ha sikerülne olyan távolba beszélőt keríteni nékünk, - akko írjad mán mög, oszt készítsük rája a pizt, mer Beusom most igöncsak mögkeresi a rávalót.
Márton sógort is üdvözlöm, oszt szöggye aszt a lepínyt né hogy szarba maraggyatok. Viszök néki jó kis itókát kárpótlásnak.

Íródott Józsi komám pincéjiben még élös szömmel.
Ideje: Január 30, szerda, 19:53:06 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

36. szám

"Samway: Matyibá levelei X." | Belépés/Regisztráció | 19 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Január 30, szerda, 20:24:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mindig fontos volt nekem a vidék, és a vidéki emberek, tájszólásukkal, és lelki tisztaságukkal. A levélforma is illik a témához, hiszen kicsit nagyobb szabadságot ad az ízes beszédnek. Józsi, örömmel olvastalak itt is.



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Január 30, szerda, 20:26:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem töhetök rúlla rokony, de neköm ezök a levelek annyira, de annyira...! Akkora vigyor vót a képemön óvasáskó, hogy majd körűvigyorogtam a saját fejemet! A kirakathó mög gratulálok! királlány



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Január 30, szerda, 20:50:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
lelköcskéim mög vagyok hatódva...montam is a Jolinak..Te asszony nédd mán kiraktak a placcra...
- aszondi erre a nagy eszivel, mer hogy lopik el érte...- köll kendnek mindég írógatni, miko bepityókál...



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Január 31, csütörtök, 12:51:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Első levelednél nem gondoltam, hogy sorozatos siker lesz belőle. Aztán egyre jobban kezdtem megkedvelni az alföld ízes humorát! :)))



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Január 31, csütörtök, 18:24:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hűséges olvasója vagyok, Matyibá'! Eleinte csak törtem, azután pedig már megértettem a nyelvezetét szt köszönöm, hogy mindig jó kedvre derített! : )



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Január 31, csütörtök, 20:32:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hallom is ahogy Pécsett előadtatok belőle...:)))) Szuper volt...:))))



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Február 01, péntek, 12:35:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:) Bármelyik levelét szívesen olvasom! Nagy vagy, Sam!



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Február 01, péntek, 16:23:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon köszöm Anna...Piro és a többi kedves barátom hsz.-t....lassan írnom kellene már a tesóknak...csak kevés az időm...a joli is állandóan hajt...no majd csak pennát ragadok, oszt írok...Matyi



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Február 02, szombat, 04:34:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De jó itt is látni Matyi bát, gratulálok Sam!



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- Rien25 Ideje: Február 03, vasárnap, 22:39:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Imádom!
Rien



Re: Samway: Matyibá levelei X. (Pontok: 1)
- ho (yourwell.com) Ideje: Február 09, szombat, 18:55:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
nagyon jól írsz komám



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds