[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 121
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 121


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Noble: Emlékek (kép)





Különös dolog, amikor az ember egy nem igazán figurális képzőművészeti alkotással találkozik. Engem is meglep sok minden, de már annyiszor hivatkoztam egy volt tanítómra - Czinke Ferencre – művészeti dolgokban, hogy gondolom már sokan sejtik az absztrakt expresszionizmus ábrázolásmódjánál is ő jut eszembe. Igen.

A neves festő-grafikus tanárom az első órán azt kérdezte – miután feldobott a táblára egy krikszkrakszot - : „Hogy tetszik”. Le voltunk döbbenve, mert semmit nem véltünk benne. Elővett néhány színes krétát, és további vonalakkal tarkította a tábla-művet. Sokat még ekkor sem láttunk ki belőle, de a remek színdinamika miatt már tetszetősebb volt az attrakció, amit nyugodtan „Nevezhetünk absztrakciónak” - mondta, majd megdöbbenésünkre kijelentette, hogy a tábla-mű címe: Az álom. „Ez azonban csak akkor lesz álom, ha mások is látják benne az álmot”. A vonalak kuszaságából színeket, sűrűséget metszéseket emelt ki, melyek szimbolikus jelentéssel bírnak. Így már többen feltettük (talán meglepettségünkben kicsit sokan is) a kezünket a következő kérdésre: „Kinek tetszik”. Öten-hatan lehettünk. Be kell valljam, hogy nekem a színek magyarázata tettszett, hiszen már olvastam hasonlót akkoriban. Néhány újabb vonal került a táblára. Ekkor valóban egyre inkább kezdett előbújni álmaink háttere, gondolatisága.

/: A színeket sajátos jelentéstartalommal ruházta fel: a hímet, az erkölcsi normákat és a spiritualitást kékkel illetve árnyalataival ábrázolta, a sárga-barna a jókedvű és gyengéd nőstényt mutatja be, és a piros a nemek harcának vagy az erőszaknak a megfelelője, míg a zöld a remény, a fehér az őszinteség, tisztaság, a fekete pedig a halál, a gyász kifejezőeszköze ebben az anti-figurális világban. A vonalvezetés leegyszerűsítette, geometriai formákat alkalmazott, a háttérbe odasatírozott, elmosódott tájakat színhalmazokká alakította át, így ezek mintegy keretet adtak a látszólag rendezetlen vonalaknak. :/

Ezt ajánlom figyelmébe mindazoknak, akik most megnyitották noble tagtársunk: Emlékek című képét, itt a Fullextra Kirakatában. Mert nézzük csak meg a fentiek tudatában: szépséges vonalak futnak valahol a térben, keresztezik egymás, melynek sarkait pókhálószerűen beszövik a közös történések, akárcsak életünket az emlékeink. Vannak jó, kellemes, felemelő, és bizony rossz, gyászos (fekete), könnyfakasztó tapasztalataink, melyet az alkotó ebben az alkotásban közvetít felénk. A keretben foglaltságnak is van jelentősége, nevezetesen a pillanatnyi nyugalom átmenő-szürke tengerére helyezi el az emlékeinket. A színek varázsa pedig a fenti szimbólum-háttérrel mindannyiunknak közvetít valamit, csakúgy mint a felfelé vezető vonalak a jövő reményei, míg a lefelé vezetők a múlt feledhető részeit idézik, közöttük a fekete pókháló jelentése kicsit az alkotó halálra-készülését ábrázolja, illetve annak tudatunkban nehezen feldolgozható jellegét tárja elénk, s jelzi, hogy sokat foglalkoztatják ezek a gondolatok. Sajnos egyes színek hiánya viszont a megoldatlanságot sugallja.

Nagyon örülök, hogy ráakadtam erre a képre. Még jobban, hogy itt nálunk is látható. Remélem, a kis elemzésfélém pedig segít a mű megismerésében, értelmezésében, s talán a hasonló alkotások szemlélésénél is ad egy kis alapot.

(Lacoba)
Ideje: Március 02, vasárnap, 16:32:36 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

39. szám

"Noble: Emlékek (kép)" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Noble: Emlékek (kép) (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Március 11, kedd, 08:18:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy itt van ez a kép is. És külön köszönöm kedves Lacoba, hogy vezetted a gondolataimat, amíg néztem...:))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds