[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 247
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 247


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: felix: A csoda
felix



A férfi magányosan kucorgott az elhagyott játszótér tűztövis sövénye mellett, a terebélyes platánfa alatt rejtőző padon. Őszülő, bozontos haja rendezetlenül, szélfútta boglyaként keretezte többnapos borostával borított, beesett arcát, vörös szemhéja alól olykor elővillant két lázban égő szeme. A pad mellett két kövérre tömött, megerősített kötélfülekkel felszerelt műanyag táska szerénykedett. A réteges öltözködés miatt pufóknak, felfúvódottnak látszó férfi esetlenül fordult, mint űrhajós a szkafanderben, és levágott végű kötött kesztyűjéből kikandikáló ujjai között egy nagyméretű csoki-mikulást forgatott, motyogva.
Még a novemberi esőben bolyongva látta meg először; a mellszoborként ábrázolt egykori püspök barátságosan mosolyogva kacsintott rá a fényesen kivilágított kirakatból, s oly égetően noszogatta, hogy napi cigaretta adagját is kockára téve benyitott a boltba és kipengette a háromszázötven forintot. Azóta számtalanszor elképzelte Janika mosolygó arcát, csillogó szemeit, csengő kacagását, romlatlan, őszinte örömét, ha majd átadhatja neki.
Ám, mikor Miklós napján a régi családi ház felé került, megdöbbenve tapasztalta, hogy az épület zárt ajtóval, sötét ablakokkal, elhagyatottan áll, s a néptelen udvaron csak a szél kavargatja a hullott leveleket.
– Felszívódni, csak így, hír nélkül, ehhez aztán értenek. És a címüket még az új tulajdonos elől is eltitkolták! De hát mégiscsak az apja vagyok! Ez így közönséges emberrablás, kisemmizés.
Az értékes zsákmányt óvatosan bebugyolálva az egyik szatyor felső harmadában tárolta. Attól, hogy megolvad, nem tartott, hiszen a tél keménynek ígérkezett. Karácsonyig még reménykedve rótta az utcákat és fürkészte a környéken feltűnő, vagy szembejövő csemetéket, de még a régi óvodánál sem járt sikerrel; erre az évre már be sem iratták Janikát.
– Biztosan visszament az anyjához, de akkor reménytelen a helyzet, hiszen, ha valahogy odakeveredek is, elbliccelve a vonatjegyet, ott még a kutyákat is rám uszítják. És hogy jutnék vissza? Belepusztulok…
Januártól kezdve sorstársai, alkalmi ismerősei egyre furcsábban néztek rá, gúnyosan megjegyezve, hogy nyári mikulást képez majd kincséből, olykor megpróbálták rávenni, hogy a tablettás műbor mellé fogyasszák el desszertként, ám ő konokul kitartott, s egyre inkább kerülte az akadékoskodó társaságot.
Megborzongott, bár ugyanakkor úgy érezte, izzadság árasztja el testét. Ügyetlenül tekerte le nyakáról a hosszú, vörös gyapjúsálat és bekecsét is kigombolta, de a kellemetlen érzése továbbra sem enyhült.
– Legutóbb is az a marha, azt mondja, hogy már mozog, hogy biztosan megkukacosodott. Pedig, ugyan, mitől történne ilyen dolog? Bár, ha most jobban megnézem, valamitől megnyúlt, kihegyesedett a kucsmája, az arca is, mintha előbbre ugrott volna, talán az állkapcsa akadt ki. Most már mindegy, a lényeg, hogy ezt a telet is átvészeltem.
A horizont mögül lassan előbukkantak a kelő nap első sugarai. Ügyetlen ujjaival türelmetlenül hántotta le a csoki-figuráról a vörös sztaniolt. Meglepetésére ezt egy feketére festett, majd egy natúr ezüst színű csomagolás követte. A kelő nap fénye megcsillant a már többször megolvadt maradék hókupacok elkoszolódott felületén. Hirtelen gyerekzsivajt hallott, meglepetve kapta fel fejét, s közben a kezében szorongatott sztaniolkupacból egy csokoládé-nyuszi ugrott elő, lába előtt bukfencet vetett, majd elbújt a fagyott fű között díszelgő kutyagumik kamuflázsába rejtőzve. De a férfi erre már nem is figyelt, csak a játszótér bejárata felé nézve kémlelte az imént hallott hangok forrását, de szemét elvakította, s könnyeket csalt belé a tűző napsugár.
– Janika! – suttogta cserepes ajkai közt nehezen forgó száraz nyelvét hátrahúzva, majd az őt körülvevő sejtelmes fehér fényben lassan, lebegősen eldőlt, s a pad alá gurult. A feltámadó friss áprilisi szél az őszről itt maradt száraz levelekkel takarta be.
Ideje: Október 14, szerda, 22:21:12 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

79. szám

"felix: A csoda " | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: felix: A csoda (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Október 14, szerda, 23:12:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megrázó életkép... Ahogy olvastam, mint egy film, úgy peregtek előttem a képek. Érzem, még sokáig fogva tart... Köszönöm az élményt és örülök, hogy itt olvashattam. Méltó helyen.



Re: felix: A csoda (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Október 20, kedd, 19:34:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem tudok szólni.. semmit, meghatottál... Gratulálok,itt, a Kirakathoz!



Re: felix: A csoda (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Október 22, csütörtök, 10:52:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ismét élmény volt, gratulálok a Kirakathoz!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds