A kirakatot simonendre állította össze és ajánlja figyelmetekbe
Dátum: November 26, kedd, 18:22:15
Téma: 159. szám


Nagy kihívás az idővel foglalkozni.Többek számára egyénileg, különválva nem is létezik. A tudomány, filozófia örök kihívása ennek a megválaszolása. Egy bizonytalan, "nem létező" mégis létünk legfontosabb paramétere. Ez műveitekben is jelentkezik.

Az idő folytonossága és egy-irányultsága kétségtelen. Életünk eseményei időben történnek. Múltra, jelenre és jövőre tagolhatjuk. Tevékenységünk mindig a jelenben történik, a múltból okulunk, emlékezünk, a jövőt építgetjük adottságunknak és hozzáállásunknak megfelelően. Idő és időintervallum szorosan kapcsolódik életünkhöz. Belső óránk az, amely meghatározója cselekedeteinknek. A külső, fizikai idő, bármennyire is viszonylagos, a környezeti változásokat tükrözi. A kettő közti összhang hiánya feszültséget eredményez. Ezáltal "lefagy" az idő. Az emberi tevékenység nem változik, mert a belső idő szerint folyik. Így lehetünk zárkózottak. Megrögzöttekké válhatunk. Egyesek számára az idő múlik, másoknak meg telik. A kettő közti árnyalatot, habár jelentésükben azonosnak tűnnek, gazdag anyanyelvünk érzékelteti. Az elmúlás az emberi passzivitás, míg az eltelt az emberi aktivitás, hozzáállás kifejezője. Az idő változik, nem hiába tudott, hogy "bár állni látszik az idő, de a szekér halad.” Ahogyan kétszer nem lehet ugyanabba a folyóvizbe belépni úgy egy adott pillanat sem ismétlődhet újra. Tagjaink alkotásai közvetlen vagy közvetve időhöz kötöttek. Reméljük, hogy időtállók is maradnak.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=1347