A kirakatot andrass állította össze és ajánlja figyelmetekbe
Dátum: április 24, péntek, 07:23:49
Téma: 177. szám


"A magány kisülései halántékodon"
Pimasz, itt a Fullon minden bizonnyal régen olvasott, verseket hoztam és ajánlok a Kedves Olvasó figyelmébe. A próza és a vers határán vagyunk, hol erre, hol arra mozdulunk el, de többé-kevésbé lírai marad a hang - bár a vonaton utazó lány esetében szinte teljesen eltűnik a líraiság.

A verslogika kiválóan működik és végigvezetett mindegyik írásban, ez alól a "Kapu"-nak nyilvánvalóan felmentést kell valamelyest adnunk, hiszen ott különféle benyomások dominálnak, és érzések keverednek-kavarognak. A mundus sensibilis megkapó módon ábrázolja gyarlóságunkat, esetlenségünket és a mindenhol tetten érhető viszonylagosságot, mert hiába liheg mindenféle gond utánunk, bizonyos helyzetekben egy szép nő, vagy másfajta tünemény képes arra, hogy magával ragadjon. A Kifliszünet, számomra ismerős helyzete, nagyon jól lett megragadva, viszont a központozás nem egységes! A Lány a vonaton a plasztikusságával fogott meg, de ezért például kár: "édes álmát dörzsöli". A Kapu a nagyon-nagyon sok képpel dolgozik, egy kissé kaotikus is, "hullanak ezek a szavak", mintha ebben az egyetlen versben az egész világot át akarná préselni magán a szerző. Az Instant esetlen helyzete remekül hozza az egyedül veled, veled s mégis egyedül érzést.

Csíki András





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=1481