csizi: Kedves Anna!
Dátum: Augusztus 08, szombat, 23:45:35
Téma: 181. szám




Tudod, most azért írok levelet neked, mert nagyon ideges vagyok. Annyira, hogy nem is tudom folytatni, mindjárt számolok tízig, hátha kicsit megnyugszom. Nem múlt el, de folytatom. Örülök, hogy te is értesz a racionális dolgokhoz, remélem meg fogsz érteni. Úgy kezdődött, hogy anya hozott haza egy dévédé filmet. Milyen csacska szó, mintha ovodába lennénk. Nem baj.
Anya szépen beült a fotelbe, én pedig tudományos hozzáértéssel megpróbáltam elindítani a filmet. Két baj volt vele, az egyik az, hogy Hölgyválasz a címe, a másik pedig az, hogy nem volt hangja.
Mondtam anyának hogy ez az én szakmám, ilyenen nem fogunk fennekadni, azonnal kész.
-Adjál hangerőt a televíziónak.
-Köszönöm a tanácsot, már így is csurig van, majd ne ijedj meg.
-Akkor a dévédének.
-Miért? Annak is van?
-A gyerekek úgy szokták.
Enyhe mosoly az arcán, enyhe izomrángás az enyémen. Van ennek a tetűnek távirányítója. Azon van , megszámoltam, hetvenkét gomb. Mind egyforma, kicsi ezüst színű. A távirányító szintén ezüst színű. Nem láttam a pipától, meg a szemüvegtől, ami nem volt rajtam.
-Hívjuk a kicsit, az majd ad neki hangot!
-Nem. Én ehhez értek, vedd tudomásul, és nem akarom ezt többet hallani!
Kicsit emeltem a hangomon, hátha megérti, és olyan szavakat használtam hogy egyetem, villamosmérnök, jó, meg Isten és hasonlók. Nyomkodtam, nyomkodtam. Hol angolul írta, hogy rendben, hol magyarul, hol máshogy, de teljesen csendben maradt. Elkezdtem vizsgálgatni a távirányítót, immár szemüveggel. Sok gomb van rajta, például számok, vagy tíz. Továbbá st mon, rev, for, sel, p, c, scr, egy rengeteg ilyen. Mind rövidítés, és egyik sem magyarul. Tudod én mérnök vagyok, angolul is tudok több mint húszezer szót például. Igaz ebben benne vannak a tőszámnevek is, de ezek ráadásul pici betűk, és rövidítések. Elhiszem egy mai taknyos találomra eltalálja, aztán azt mondja ért hozzá, de ez csúnya mai módszer szerintem. Nem hiszed, pici ábrák is vannak a távirányító gombok mellett. kör, háromszög, négyzet, ilyenek. Mintha algebra órán lennék, gondoltam, és kidobtam a távírányítót az ablakon.
Akkor már csúnyán néztek rám, szép este, meg közös filmnézés, meg ilyenek hangzottak el, de kiviharzottam a nappaliból, hogy ne is halljam, továbbá hogy behozzam a távirányítót az utcáról. Ettől aztán igen hamar besötétedett, de végül a kutya megtalálta.
Megint számoltam tízig, ha esetleg változott írásom, ne ijedj meg, attól van.
Most veszek nagy levegőket, durcásan kimegyek az erkélyre, és cigarettázom. Dühös vagyok a világra.
Ők persze eljátszák, hogy magától lett hangja, hogy nehogy infarktust kapjak. Úgyis tudom, hogy a kicsi csinálta, de már eltűnt emesenezni, nehogy rá tudjak ripakodni. Megint egy kisovodás emesen, emesen, emesen.
Teljesen nyugodt vagyok, megnéztük a filmet, és nem törtem össze semmit.

-Ugye te is így szoktál járni az irodalom klubodba?
-Nem! Nem így szoktam, én kocsival, Richard Gere pedig metróval, láthattad.

Már megint halvány mosolyt vélek felfedezni, de nem teszem szóvá. Végül is minden jól alakult, a film is jó volt.
Már reggel van, befejezem levelem, remélem válaszolsz és megnyugtatsz zseniális technikai tudásom felől.
Mindjárt leragasztom, mert viszem a kicsit iskolába, rohanni kell, a kávét már állva iszom, cigizni meg majd mamánál fogok, mert a kicsi a kocsiban letöri a kezemet. Rettenetes ez a nőuralom.
Remélem levelem növekvő egészségben érkezik meg hozzád, továbbá szorgos elfoglaltságaid közepette jut időd válaszolni szegény vidéki rokonodnak. A Húsvéti sonkát már nem küldjük el, mert a kicsi megszegte pedig nektek szántuk, de ha erre jártok szedünk friss tojást a tyúkok alól.

Ps. Na, egy informatikusnak kijár ez a post script. Haha jó vicc ugye?
Balánka megírta az írásbeli érettségit, most itthon a Sims kettő nevű programnyelvben mélyül el, mert az majd kell az egyetemen állítólag. A ballagásról maradt birkapörkölt, ha jöttök Szoboszlóra útközben megálltok, és megmelegítjük. Sört hozzatok, mert anya keveset enged venni, a kicsi jól van, megnyerte a versmondó versenyt, én pedig halál nyugodt vagyok minden nap pár percig. Mama üdvözöl, jól van, időnként lenyírja a füvet és ad kölcsön nekem sörre, mert tudod ő nyugdíjas, és neki mindig marad hónap végén.

Üdvözöljük családod minden tagját, remélem a nyáron kölcsönösen látjuk egymást valamikor.
Vidéki rokonod: Laci.

(2006.05.18)
(Csizmadia László)





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=1508