winner: Szülői értekezlet
Dátum: November 24, kedd, 07:43:53
Téma: 188. szám




Tanárnő: Üdvözlöm Kovács apuka.

Szülő: Honnan tudja a tanárnő, hogy a Kovács Pisti apukája vagyok?

Tanárnő: Ugyanazzal a nemtörődöm magatartással jön, és pont 5 percet késett.

Szülő: Bocsánat a késésért. Lemaradtam valamiről?

Tanárnő: Á, dehogy, csak magát vártuk. Üljön le, és ne zavarja az órát, akarom mondani a szülői értekezletet.

Szülő: Bocsánat, de ha lehetne inkább a tanárnő székre ülnék. Két éve is mikor beültem a padba fél óráig ráncigáltak, mert beszorultam.

Tanárnő: Üljön már le valahova, már tudom a fia kitől örökölte a határozottságát.

Szülő: Örülök, hogy a Pisti határozott gyerek.

Tanárnő: Az, nagyon is az. Határozottan cáfolta, hogy ő rakta az egeret a tanári asztal fiókjába.

Szülő: Pisti nem is csinál ilyet.

Tanárnő: Nem hát. Pisti azt állítja, hogy patkányt tett a fiókba.

Szülő: Nem kaphatna ezért egy ötöst biológiából?

Tanárnő: Mi inkább osztályfőnöki intőre gondoltunk. Meg is kapta, csak a kedves apuka, a mai napig nem írta alá.

Szülő: Melyik ellenőrzőbe tetszett beírni?

Tanárnő: Hogy, hogy melyikbe? Hány van a gyereknek?

Szülő: Természetesen kettő. Egy az iskolában, egy otthon. Én mondtam neki, hogy az anyja ne idegeskedjen a sok rossz jegy miatt. Annak idején én is a papámtól tanultam. Tetszik tudni drága feleségem szíve nem bírja az izgalmakat. Kímélni kell.

Tanárnő: És a pedagógus szívét nem kell?

Szülő: De kellene. Talán a kedves tanárnő gyermekének is két ellenőrző kellene.

Tanárnő: Apuka, kérem a kellő komolyságot öntől. És a kirándulásra, ha szíveskedne befizetni az elmaradt összeget.

Szülő: Kedves tanárnő sajnálom, de nem kaptuk még meg a bankkölcsönt. Az év elején nem mondták, hogy az osztály Disnaylandba megy kirándulni.

Tanárnő: Apuka, ezt a gyerekek szavazták meg, demokratikusan. Nem mondhatjuk, hogy nem mehetnek. Nagyon károsan hatna a szellemi fejlődésükre.

Szülő: A költségek viszont a mi pénztárcánkra hatnak nagyon károsan. Már a bankrablás is megfordult a fejemben, de mint biztonsági ember kicsit furcsán hatna, ha bankot rabolnék.

Tanárnő: Épp ellenkezőleg, manapság az a furcsa, ha nem teszi.

Szülő: Örülök, hogy az anyagiakon sikerült megegyezni, na persze ha a tanárnő gyereke is részt vesz iskolai kiránduláson, szívesen beveszem társnak az üzletbe.

Tanárnő: Apuka kérem, több komolyságot.

Szülő: Én a legkomolyabban gondoltam.

Tanárnő: Egyéb panasz is van a fiára, már többször beírtam az ellenőrzőjébe, hogy Pisti folyton a lányokat veri, és csúnyán beszél velük.

Szülő: Sajnos ez a kettős ellenőrző hátránya, én se tudom, mikor mi történik az iskolában. A verés gondolom az otthoni példa miatt van, de hát mi az életre neveljük a gyereket.

Tanárnő: Ezért hadonászott a múltkor angol órán pisztollyal, hogy márpedig nem tanulja meg a segédigéket?

Szülő: Drága tanárnő, nem maga mondta az előbb, hogy a gyerek szellemi fejlődése érdekében nem szabad ellentmondani neki? És az amúgy is az önvédelmi fegyverem volt, a munkában nem azt használom, tehát nem volt semmi hátrányom belőle.

Tanárnő: És az angol tanár kórházi kezelése?

Szülő: Kórházban van szegény? Sajnálom, és jobbulást, Pisti nevében is.

Tanárnő: Apuka ismételten kérem a kellő komolyságot. Az ön kedves fia négy tárgyból bukásra áll.

Szülő: Igen? Én csak háromról tudtam.

Tanárnő: Igen! Matematika, földrajz, fizika, és kémia.

Szülő: Nem értem. Pisti nem is tanul Kémiát. Elnézést tanárnő, Kémiát nem hetedikben tanulnak a gyerekek?

Tanárnő: Dehogynem!

Szülő: Akkor nem értem. Ez nem a 6.b szülői értekezlete?

Tanárnő: Nem ez a 7. a osztályé.

Szülő: Ajaj! Akkor én rossz helyen vagyok. Akkor én most mennék is.

Tanárnő: Azért nem ártana benézni a 6.b szülői értekezletére is, kedves apuka.

Szülő: Azt hiszem teljesen fölösleges, minden fontos dolgot megbeszéltünk. A 6. b-ben is ugyan ezt mondanák Pistiről.
Viszontlátásra kedves tanárnő!

Tanárnő: Viszontlátásra!

(Máté László)





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=1556