Heti ajánló
Dátum: Május 07, hétfő, 10:10:10
Téma: 16. szám


Május. Már maga a szó is szép. Lágy, puha, tiszta. Akár a tavasz.







Megszakítva a Főporta eddigi hagyományát, ebben a számban nem csupán az értéket kívántuk előtérbe hozni mindannyiunk örömére azzal, hogy a Full archívumában keresgéltünk, hanem azzal is megpróbáltuk színesíteni ezt a felületet, hogy egy téma köré csoportosítottuk a válogatást. A téma pedig talán a legszebb hónap, a május.
Hiszen miről is szól ez a 31 nap? Elsősorban persze a szerelemről, ami úgy kavarja fel emberek életének állóvizét, ahogy a természetet veszi birtokba a tavasz. Versek, prózák ezrei szólnak erről az emésztő, olykor fájdalmas, mégis gyönyörű érzésről.

A Fullon is óriási mennyiségű vers és próza foglalkozik ezzel, így nagyon sok szép alkotás ide kerülhetett volna ebben a témában, de végül is két próza és egy vers került be ebbe a számba: Myra verse és Mika Kamilla, valamint Kovács Anikó (mango) prózája. Mindhárom alkotás szép példája a szerelemben való feloldódásnak, a szenvedély hatalmának az elme felett.
No, és miről szól még a május? Természetesen az édesanyákról és a gyermekekről. Hiszen május első, illetve utolsó vasárnapján éppen őket köszöntjük. Két verset, Alcar "Anya" c. alkotását és Captnemo "Örökül fiamnak" című sorait ajánljuk figyelmetekbe. Mintha egymás tükörképe lenne a két költemény: egy gyermek anyja iránti rajongása és egy apa fiához szóló örökérvényű intelmei mindannyinkban megpengetik azokat a bizonyos érzelmi húrokat.
Minden évben, május 10-én megünnepeljük a Madarak és Fák Napját. Atlantiszi verse egy segélykiáltás mindazért, ami a miénk, de nem becsüljük: a körülüttünk való világ rombolása ellen emel szót - gyönyörűen.
Mindezek után mi is következhetne, mint Soman május dicsérő szonettje, mely felöleli mindazt, amiről ez a gyönyörű hónap mesél.

Reméljük, hogy örömötökre szolgál ez a válogatás :)





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=235