Heti ajánló
Dátum: Augusztus 27, hétfő, 07:14:16
Téma: 22.szám


Ki és mi alapján dönti el, hogy a Kirakat mit tartalmazzon? Ez a kérdés talán mindenkit foglalkoztat itt a portálon.

Egy nagyon lelkes kis csapat dolgozik ezen, gyakorlatilag folyamatosan. A módszer az, hogy van egy hely ahová kiemelésre kerülnek az ajánlott alkotások ABC sorrendben. Itt gyűlnek azok a művek, amelyeket valaki a szerkesztőkből valami miatt Kirakatba valónak tart. Ezt aztán a többi szerkesztő is jóváhagyja. A jóváhagyott ajánlásokból készül a Kirakat.
Szeretném az ajánlások lehetőségét az összes tagra kiterjeszteni, ezért hamarosan megoldásra kerül annak lehetősége, hogy Ti is ajánlhattok műveket, amelyekre szavazni lehet majd, és a győztes bekerülhet a kirakatba.

Legfrissebb kirakatunkba 5 vers és 2 próza került. Prayer és Netelka írt melléjük néhány szavas ajánlót, hátha még inkább sikerül felcsigázni az érdeklődéseteket.

Tupir: Megpróbálom elmondani

Tupir verse férfiak álma, és női szívek tolmácsa. Szemérmét levetve, kitárulkozó örömmel adja, s örök éhezőn fogadja a mindig lángoló varázst, hogy nővé érő alakként lobogjon kedvese szemében.

Kerlac: Számadás

A mérleg nyelvén hintázva óvatosan, „annó dacumál” senkit meg nem bántva, már-már kalligrafikusan, költőnk útjába tévedt rögöket idéz, hogy lírába csomagolva adhassa át vállának batyuját.
Laci számadása, ékkő a mindig poros úton!

Fata Morgana: Akkor már szerettelek

Fata_Morgana, a kedves-törékeny költőnő olyan csengéseket vitt a sorok közé, amivel dallamát adta a pillanat-lámpának, a cirmos rózsának, a reggelt elöntő metronóm-esőnek, hogy magunkban kánonban tisztulhasson le szerelmünk kórusa, és visszhangozza az egyre halkuló perceket.

aranytk: Maradok oszthatatlan

Arany Kati egyik leggyönyörűbb, legmegrázóbb verse ez. Vers a hitről, a kitartásról, arról, hogy a sors ezerszer is a földre teperhet, de állnunk kell a sarat, mert ilyen anyagból vagyunk gyúrva. Egyféle ars poetica is, hiszen akár magammal vihetném én is, hogy tudjam, csak így szabad, így érdemes létezni, ilyen hittel és akarással. Kati sorai alátámasztják a mondást: nem elbukni szégyen, hanem soha fel nem állni.

Morci: Pogány ima

Morci verse közel kerül hívőhöz és hitetlenhez egyaránt. A hívők értik és érzik, hiszen tudják, hogy valami ilyesmi úton jártak ők is, míg elérték, mit kerestek. A hitetlenek, kétkedők pedig magukra ismernek: lám, én is így érzek, szárnyalnék valami felé, miközben két lábammal a földön járok. Morci sorai megejtően őszinték és kitárulkozók, képei belekapaszkodnak az olvasóba.

hori: Női portré őszi tájban

Hori számomra a pillanat művésze. Bármelyik prózáját, ha olvasom, lelassul az idő és apró mozaikokra hullik. Színes, csillogó mozaikokra. Talán, hogy jobban elmémbe vésődjön minden gondolat. Ebben az írásában is ez történt: lassított felvételként láttam a párt a fák közt, láttam a lány fekete cipőjét, ahogy megrezdül rajta a duplán kötött fűző, aztán láttam azt a csókot, ahogy feloldja a legelső zavart, és láttam ezt a férfit és nőt, ahogy a kisvasúton kéz a kézben ülnek - és már-már a fejükbe is beleláttam. Hiszen ismerjük mindannyian ezeket a pillanatokat, amikor úgy érezzük: kit érdekel, mi lesz holnap...

kritta: A szívnek nem lehet parancsolni

Kritta prózája szívbemarkoló - és tényleg, "a szívnek nem lehet parancsolni". Nem tudom eldönteni, valóság vagy fikció a történet - így is, úgy is megrázza az olvasót. Ha szeretünk, nem tudjuk betáblázni, hogy ettől eddig fogunk szeretni. Éppen ezért borzasztó lehet, ha tudjuk, hogy aki számunkra igazán fontos, csak egy ideig a miénk még. Aztán vége, hiába kapnánk utána, elmegy. A halállal az oda tartó és az őt kísérő is drámaian szembesül.

Remélem Kirakatunk ismét elnyeri tetszéseteket, és kellemes időtöltést fog szerezni nektek.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=289