greenapple: Boat (filcrajz)
Dátum: Január 10, csütörtök, 20:03:41
Téma: 34. szám






Meglepően szép és kifejező alkotás greenapple tagtársunk filcrajza. A mű a múlt század elején Franciaországban létrejött kubista (geometriai alakzatokkal történő ábrázolás) festői irányzat iskolapéldája. A kubizmus azért alakult ki, hogy a sík adta lehetőségeket jobban kihasználva, több dimenziós megközelítéssel telítse a képet, a néző elé hozott látványt. Érdekes volt a találkozás – mondjuk Pablo Picasso eredetiben is látott remekművei után – egy mai magyar próbálkozással ebben az irányzatban. Greenapple hajója (talán ez az egy hiányossága, hogy a cím nem magyarul szólít meg) tipikus vonásokat hordoz az analitikus kubizmus formavilágából. A központi figura több látószögű megformázása, az igen erős kontúrok, a két alapszín alkalmazása, a hajócska, és az alakzatok közül kirajzolódó vigyázó szem olyan kompozíciót tár elénk, amely igen mély gondolatokat ébreszt. Különös módon azonnal átúszik hajónk az élet tengerére, és ott idézi a fergeteges hullámokat. Hiszen éppen ez volt az alkotó célja, ezeken a mindannyiunk életén végigsöprő öröm-fájadom folyamokon úszunk nap mint nap, árral szemben vagy annak segítségével.

Öröm, hogy ez az alkotás a mi portálunk Galériájában is látható.


Lacoba





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=386