Való: Öregmalom (festmény)
Dátum: Január 10, csütörtök, 21:04:52
Téma: 34. szám






A festészet különleges világ. Ez a különleges világ legtöbbször egy festői szobát rejtett magába, vagy ritkábban a különösen fontos személyiségek megfestésekor ment helybe a festő. A barbizoni iskola, majd az impresszionisták kedvelt módszere változtatott ezen, mely a műterem helyett a természetbe tette át a festői ténykedés színterét. Ezt Plein air-festészeti irányzatnak nevezik. Ők szakítottak a hagyományokkal, és a helyszínen festették meg az eléjük táruló képet, melyet aztán bevittek a csodálók elé a kiállítótermekbe. Ezen irányzat különös hatásaként szinte a képben éljük meg a megformált pillanatot. Részei vagyunk a műnek. Így kerülünk az Öregmalom előtti patakkanyarulatba, amikor megpillantjuk Való alkotását. Összehúzni készülünk kabátunkat, már-már csúszunk a patak jegén, lelkendezve látjuk a természet tükrére rajzolt, régmúlt időket idéző malom épületét. Bár első pillantásra szegényes színvilág elevenedik meg előttünk, amely azonban a maga néhány színével is hitelesen ábrázolja a téli tájat, s különös, borongós hangulatot kölcsönöz a szemlélőnek. Éppen olyan ez, mint amikor mostanság megállunk egy ilyen gyönyörűséges téli kép előtt.

Azt hiszem, ezért is érdemes a Fullextra Galériában szörfözni.


Lacoba





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=387