cgi - Női akt (kép)
Dátum: Február 20, szerda, 14:55:12
Téma: 38. szám





Nem tudom. Én már, amióta az eszemet tudom, szeretem a szépet. Lelkendezik mindenem a rügyező fákon; tekintetemet simogatják a virágok; lelkemmel együtt dalolnak a madarak, s turbékolnak a gerlék. Hány és hány gyönyörűség, mit a földi élet csodája tudatunkban képpé formál; számolatlan a szebbnél szebb szó; csengettyű fülünknek a dal, a hangok világa. Csodák sokasága a betűk egymásutánisága, a színek harmóniája, az akkordok összecsengése, az érzelmek csillogása.

Aztán, egyszer csak mész utadon: gügyögsz, kacagsz, pityeregsz, hegyet gurulsz, arcodon a forrás vize tisztul, értelmet zengnek homlokod mögé a tegnapok, szemedben holnapot ring az ébredés, szívedben furcsa dalok erednek... Szétnyílik egy bokor, és megpillantod... Igen a nőt, a gyönyörűt, a legszebbet, amit férfiembernek gyúrt a teremtő. A tökéletest...

A napokban többször is végiglapoztam a Fullextra Műtermét. Minden alkalommal megakad a szemem cgi: Női aktján. És nem azért, mert a szomszéd falu szülöttje. Naná, hogy nem. Sokkal inkább azért, mert ezt a gyönyörűséget ecsetbe mártotta, és a vászonra varázsolta nekünk, mintha földi csodánk szobrát emelte volna egy szobor talapzatára. Mindezt úgy tette, hogy valami egészen különleges, egyedi fény-árnyék hatásban élteti elénk a női testet. Kevés szín, de milyen szín... Igen, ez is üzenet a másik nemnek, mely szülőnk, szerelmünk, vágyunk, örömünk, könnyünk s létünk is egyben. A maga tökéletességével a szobor talapzatán, és a maga rejtélyeivel, feltáratlan arcával szólít meg mindannyiunkat, indít el gondolatokat...

Már évezredek óta.

Lacoba





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=423