A kirakatot Eroica rendezte és ajánlja figyelmetekbe
Dátum: Május 30, péntek, 20:25:09
Téma: 46. szám


Gyermekkoromban sok időt töltöttem az üzletek kirakatai előtt. Akkoriban még nem voltak csillogó-villogó óriásplázák, a falvakban a vegyesboltok szerény kínálatát nézhettük csak az üveg mögött,

s ha valahol szembetaláltam magam egy „igazi” áruházi kirakattal, orromat az üveghez nyomva hosszú-hosszú percekig bámultam, hogy mi van a kirakat mögött.
Figyeltem az évszakváltást, az ünnepeket, az átrendezést kíváncsian várva.
Kirakat. Ma már megszokott dolog. Lépten-nyomon meglátjuk magunkat az üvegek tükörfényeiben. Üvegablak, amely mögé olyan dogok kerülnek, amelyeket kíméletlenül kitesznek a szemlélődők pillantásainak.
Lehet meghökkentő, lehet megnyugtató, fantáziadús, elkápráztató, színes, elegáns, ízléses, de lehet ízléstelen szívecskéket, művirágokat mutogató, giccses is a kirakat.
Kirakatomat az aktualitás (A hónap kiemelkedő tavaszi eseménye az Ünnepi Könyvhét) és a kirakatban nem szerepelő vagy rég szereplő alkotók munkáinak megszemlélése szempontjából igyekeztem berendezni.
Az írásokat nem kommentálom, de az általam választott tusrajz alkotóját szíves figyelmetekbe ajánlom.
Tímár Zoltán (1967) kedvenc festője Victor Vasarely. Az ő képeiből kiindulva teremtette meg saját grafikai világát, a csipkeszerű kompozíciók, térhatású képek sorát. Zoltánt a minták szerkezete, a szimmetria, a kristályok, hálók világa érdekli leginkább. Letenyén kb. három éve láttam egy kiállítását. Technikai virtuozitása lenyűgözött.
A kirakatrendezés külön szakma, mely szakmával nem rendelkezem. Ha tévednék, nézzétek el nekem.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=482