A kirakatot mango rendezte és ajánlja figyelmetekbe
Dátum: Június 09, hétfő, 16:31:13
Téma: 47. szám


A jó ízléssel berendezett kirakatok soha nem lépnek ki önnön kereteikből, hanem halk szerénységgel - de annál gazdagabban, értékektől fényesülve - várják a rájuk irányuló, elismerő pillantásokat, legyen bár egy félreeső helyen kiállítva az...

Milyen is a szép, esztétikus, szemet vonzó kirakat...?
Mi jut eszünkbe rögtön, ha ezt a kérdést felteszi nekünk valaki...?
Nem zsúfolt.
Nem harsány.
Nem hivalkodó.
Ám finoman kelleti magát.
A jó ízléssel berendezett kirakatok soha nem lépnek ki önnön kereteikből, hanem halk szerénységgel - de annál gazdagabban, értékektől fényesülve - várják a rájuk irányuló, elismerő pillantásokat, legyen bár egy félreeső helyen kiállítva az...
A legszebb kirakatok mágnesként vonzzák magukhoz a "bámészkodót" - és idővel bámészkodóból visszatérő vendég válik.
De mit ír erről egy szakember...?
Egy tanulmányból idézek, mely egy marketing- és reklámügyintéző dolgozat vizsgatémájaként boncolgatta mélyrehatóan és alaposan ezt a kérdést:

"A kirakat fogalmán általában az üzleti elárusítóhelyek falában lévő, üvegezett, szekrényszerű nyílást értünk, amelyben árukat helyeznek el, abból a célból, hogy a járókelők tájékozódhassanak az adott üzletben árusított termék fajtáiról, választékáról stb.
A kirakattal a vásárló állandó kapcsolatban áll, a kirakatból a vevő a saját tetszése és igénye szerint bármikor informálódhat az őt érdeklő áru számára legfontosabb jellemzőiről: az áru választékáról, áráról, méretéről, színéről stb. A kirakat esetében az áru és a vásárló kapcsolata közvetlen.
A kirakat a leggyorsabban változtatható reklámeszköz.
A kirakat az előzetes kiválasztás eszközeként is funkcionál; elsősorban az értékesebb áruk esetében. A frekventált sétáló utcák reprezentatív, kivilágított kirakataiban elhelyezett áruk viszont rendszerint azonnali késztetést, erős impulzust képesek kiváltani.
A forgalomra gyakorolt hatása a kirakatnak azonnal érzékelhető. Számos vizsgálat bizonyította, hogy az új árurendezés első napjaiban jelentős forgalomváltozás tapasztalható a kihelyezett árukból.
A kirakat funkciói:felhívja magára a figyelmet, hogy megállítsa és megtekintésre késztesse a járókelőket. A kirakatnál az emlékezeti hatás érvényesül. A jól rendezett kirakatok esztétikai és társadalmi értékek hordozói. A kirakat legfontosabb reklámeleme az áru. Nagyon lényeges tehát annak megválasztása, hol milyen és mennyi áru kerüljön a kirakatba."

Eddig a dolgozat (számunkra érdekes része).
Amit én hozzáteszek, az ennyi: az internetes (irodalmi) kirakat semmiben sem különbözik a kézzel tapintható, látóterünkbe befogható, bevásárlóközpontokban, utcai sétáink alkalmával elénk táruló kirakatoktól.
Talán csak annyiban, hogy itt sem bankkártya, sem készpénz nem kell - mégis megkapod azt, amit kinéztél magadnak. Továbbmegyek: még haza is viheted magaddal. Ingyen. És mégis gazdagabb leszel tőle.
Nos, én most ilyen kirakatot szerettem volna berendezni.
Remélem, sikerült.
Vidd haza! És gyere legközelebb is.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=489