winner: Elvesztett család
Dátum: Március 18, szerda, 00:28:01
Téma: 67. szám




Sándor lassan ballagott a temetőben. Gondolatai a messze régmúltba kalandoztak. Azokba az időkbe, amikor még volt családja, és minden nap a szeretteihez sietett haza. Boldog volt, kiegyensúlyozott és elégedett az életével. Megtorpant, ahogy az emlékeket felidézte.
- Miért kellett ennek így történnie? - mormogta maga elé, de a választ nem tudta megadni. Nem is lehet értelmes válasz erre - gondolta.
Odaért a sírhoz és leült a padra. Nézte a márványlapot és érezte, hogy még ennyi idő távlatában is a sírás fojtogatja. Kis idő után, ha nehezen is, de összeszedte magát és épp indulni akart, amikor egy nő tűnt fel a sor végén. Lassan közeledett, és amikor odaért szomorú arcával Sándorhoz fordult.
- Megengedi, hogy leüljek?
- Parancsoljon - válaszolta a férfi.
- Köszönöm, igazán köszönöm.
- Nem láttam még magát itt a temetőben. Szabad megkérdeznem, hogy kit veszített el?
- A férjemet és két gyönyörű gyermekem.
- Én is - bólintott Sándor. Egy pillanat műve volt. Itt maradtam egyedül.
A nő megcsóválta a fejét, és szomorúan bámult maga elé. - Megengedi, hogy bemutatkozzak? Horváth Sándor vagyok. - Örvendek - nyújtott kezet a nő. Én Nagyné Horváth Etelka. - Kegyednek is Horváth a vezetékneve. Hiszen akkor névrokonok vagyunk.
- Vagy inkább rokon lelkek - válaszolt a nő.
A két ember újra mély hallgatásba merült. A nő törte meg a csendet.
- Közlekedési baleset volt?
- Igen - válaszolt Sándor. És kiskegyednél?
- Nálunk is. Egy örült ámokfutó - sóhajtott nagyot a nő.
- Rég történt? - kérdezte a férfi.
- Lassan két hónapja. És önnél?
- Jövő héten lesz egy éve. A kisebbik gyerek születésnapja a rákövetkező héten lett volna.
- Borzasztó.
- Hatodik születésnapjára készültünk, de már nem tudtam megölelni.
Mind a ketten csendben ültek, és gondolataikba merülve bámultak maguk el.
- Gyakran itt van? - törte meg a csendet a nő.
- Minden nap itt üldögélek. Néha sétálok egy kicsit, de jobbára csak üldögélek és próbálom megemészteni ezt a szörnyűséget. De, az idő múlásával sem nagyon sikerül. - Nem bánná, ha holnap is eljönnék?
- Sőt, megtisztelne.
- Igazán kedves öntől. Ha nem haragszik, most megyek. - Nagyon örülök, hogy megismertem - ugrott fel Sándor a padról és kezet csókolt a nőnek.
- Részemről a szerencse - mosolygott rá a nő és lassan megindult amerről jött.
Sándor visszaült a padra és hosszasan nézett utána.

Másnap kis sétát tett a temetőben, majd megérkezve a padhoz leült és várni kezdte a nőt, akit tegnap ismert meg. Közben hosszan vizsgálgatta a márványba vésett aranyozott betűket, a kővázában virító virágokat. Észre sem vette, hogy a tegnapi ismerőse közeledik, csak amikor leült melléje.
- Kezeit csókolom Etelka - és köszönését a gyakorlatban is megtette.
- Üdvözlöm Sándor - mosolyodott el a nő. Beszélgetni kezdtek, és hamar megtalálták a közös nevezőt. Előbb Sándor mesélte el az életét, majd Etelka is elmondta az övét. Ezt követően szinte naponta találkoztak a kis padon.
Rengeteg közös témát találtak, és szinte alig akadt olyan dolog, amiben nem lett volna azonos a véleményük. Egyik vasárnap délelőtt is pont a padon ülve beszélgettek, amikor vidám gyermekkacagás verte fel a sírok közti csendet. Egy fiatal nő jött két gyerekkel. A két ember szótlanul nézte, amint a nő lesöpri egy kefével a sírt, a nagyobbik fiú vízért szalad, majd óvatosan a kőváza betétjébe önti. A kisebbik az elszáradt virággal fut el és a gyűjtőbe dobja.
Sándor nézte az idilli jelenetet, majd szótlanul megfogta Etelka kezét és megszorította. Egészen addig szorította, amíg a nő el nem ment a két gyerekkel. Ekkor a mellette ülőhöz fordult.
- Bocsásson meg Etelka, de most egyedül szeretnék maradni.
- Megértem kedves Sándor. De holnap azért eljöhetek, ugye?
- Természetesen, sőt az is lehet, hogy én mennék kiskegyedhez.
- Megtisztelne - válaszolta a nő majd megindult a sírok között.
Sándor megállt a sír előtt és hosszasan nézte fátyolos szemmel. Bámulta a lesepert márványlapot, a friss virágot a kővázában és az aranyozott betűket:


***

HORVÁTH SÁNDOR
Élt 34 évet





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=648