winner: A csapda
Dátum: Május 23, szombat, 16:46:35
Téma: 72. szám




Celsus az egyik legjobb volt a csoportban. Könnyedén tanult, és amit egyszer megjegyzett azt akkor is tudta, ha álmából keltették fel. E mellett ügyes és fürge volt. Ez, nem is kicsit elbizakodottá tette. Annyira, hogy a foglalkozásokat sem vette komolyan, gyakran késve vagy egyáltalán nem ment el. A legutóbbinál is ez történt. Amikor megérkezett az oktató egy furcsa szerkezetet mutatott a többieknek. Azaz pont végzett, és Celsus csak az utolsó mondatra ért oda, annak is csak a felét hallotta.
- …biztonságosan meg lehet szerezni a zsákmányt. Tehát, ahogy mondtam nem kell félni tőle, csak tudni kell, miként kezeljük a felkínált lehetőséget - azzal a megérkező Celsushoz fordult:
- Megint elkéstél, pedig amit ma tanultunk az igen fontos mindenki számára.
- Ígérem, bepótolom - válaszolt Celsus és részéről az ügy be is volt fejezve.

Néhány nappal később Celsus éjszakai vadászatra indult. Amikor a vadászat során egy sima területre ért, annak közepén a foglakozáson látott szerkezetet pillantott meg, és benne kínálta magát a zsákmány. Celsus emlékezett, hogy az oktató éppen azzal fejezte be az előadását, hogy a zsákmány megszerezhető, csak azt nem hallotta, hogyan. De bízott magában és éles eszében. Többször körbejárta a szerkezetet és semmi gyanúsat nem észlett. Biztos a fürgeségen van a hangsúly, gondolta. Abban pedig nincs hiány, a csapatban én vagyok a legfürgébb. Vagy talány a leleményességen, de hiszen a csapatban én vagyok a legeszesebb.
Kifundálta magában, hogy jut hozzá, és villámgyorsan cselekedett. De, ahogy megragadta a zsákmányt hatalmas ütést érzett a gerincén és mozdulni sem tudott a rettenetes súly alatt. Tudta, hogy képtelen menekülni, és azt is, hogy itt fog elpusztulni.

Az oktató felindulva állt a csapat előtt.
- Gondolom mindnyájan hallottátok, hogy elvesztettük Celsust. Hiába volt a legjobb vadász, nem vette komolyan a tanulást és ez okozta a vesztét. Ki tudja, mit mondtam a szerkezettel kapcsolatosan, ami Celsus vesztét okozta?
- Én tudom - jelentkezett egy fiatal vadász a csapatból.
- Halljuk!
- Jelenleg nincs olyan módszer, amivel biztonságosan meg lehet szerezni a zsákmányt.
- Pontosan - felelte az oktató.

***

A kisfiú belépett a kamrába, majd hirtelen sarkon fordult és kiabálva szaladt ki.
- Anya! Anyaaaa! Gyere gyorsan, megint egy egér van a csapdában.


celsus = fennhéjázó, öntelt /latin/


Budapest, 2008. október 25.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=683