estelente: Voyage
Dátum: Október 14, szerda, 22:20:45
Téma: 79. szám





- Az űrhajó bolygó körüli pályára állt. A landolókompok ötven perc múlva, egymást harminc másodpercenként követve, a kijelölt sorrendben elhagyják dokkjaikat. Mindenki foglalja el a helyét, gondoskodjon a szükséges felszereléseiről! A védőeszközök szabálytalan használata életveszélyes! - ezt Jan Murray, az expedíció kapitánya mondta be a fedélzeti rádió hangszóróin.

Éjszaka volt a kiválasztott zónában, az árnyékban levő koromsötét felszínt járműveink reflektorai világították be, valójában összefüggő fénnyel árasztva el az egész térséget. A főrendendezőnk, Thomas Hansen egy épületromokkal takart dombtetőt jelölt ki a járművünk leszállásához, biztosítva a műsor sugárzásához a technikai bázis ideális elhelyezkedését, egyúttal a beépített kamerák számára kifogástalan állást a távoli felvételek készítéséhez. Azok az egységek, amelyek utasai közvetlenül részt vesznek a holnapi nap eseményeiben, a helyszínhez közelebb, egy kiszáradt folyó egykori medrében, a kanyart követő lágy ívben sorakoztak fel. Köztük volt Joe Raab, csatornánk egyik legnépszerűbb riportere, és még három kolléga kézi kamerákkal.
Megtettem a szabályzat szerint kötelező bejegyzést a fedélzeti naplóba:
- landolás az egységes bolygóközi idő szerint 23 óra 26 perckor
- az utasok létszáma teljes, egészségi állapotuk normális
- a kinti hőmérséklet 51,3 Celsius fok
- légkör van, mozgása enyhe, közvetlen belégzése mérgező
- a kinti sugárérték maximuma háromszorosa a terhelhetőségnek
- életre utaló jelek nincsenek
és még beírtam több mérőműszer feljegyzendő adatát.

Hansen hívott a kézibeszélőn. Furcsa, altusi kiejtésű beszéde a megértés érdekében erős figyelmet igényel. Altus a Bolygók Független Szövetségének legújabban társult tagja. A pár éve zajlott polgárháborút követően demokratikusan választott kormány irányítja Altus bolygó életét, ez nyerte el - régi nevén - a Hat Bolygók befogadókészségét, biztonságot és békés életet garantálva egyesült fegyveres erejének védelmében több agresszív, gyarmatosító akarattal szemben.
Hansen: - A flotta rendben elfoglalta a kijelölt állásait. Az adás idejéig 8 óra és 34 perc van még hátra. Hozzák létre a kapcsolatot Raab-bal és a helyszíni operatőrökkel! Ellenőrizzék a kapcsolatot a Szövetségi Hírközponttal, valamennyi rendelkezésre álló frekvencián végezzenek próbaadásokat! Ellenőrizzék a műsor rögzítéséhez kellő eszközöknek az üzemképességét is!

A technika körül minden rendben ment. A próbaadásokat a fedélzeti kamera felvételeivel végeztük el, bekapcsolva egy irányítható fényszórót. Sehol az Univerzumban nem látott tájról küldtünk haza felvételeket.
Porrá és homokká mállott építőkövek maradékát, amit mint sivatagi dűnéket épített az itt-ott még álló falomladékokhoz a szél, és túloldalukon, a függőleges törések mögött hol egy bezárt ajtó, hol egy csorba, porral telt wc kagyló, hol egy félig leszakadt karnis színtelenné vált függönye tűnt elő, majd társult újra az éj sötétjéhez, a lámpa mozgása szerint. Távolabb, valami vasbetonból épített monstrumnak a homok túloldali nyomásától félig megdőlt falán felismerhetetlen színes ábrák, vagy feliratok foltjai óvják maguk alatt a vakolatot. Egyik ablaka épen maradt. Jól kivehető az üveg mögött egy játékpuska sziluettje, ahogyan a homokba ágyazva, hosszú lesben az égnek mered.
A csillagok nem láthatók.
Gomolygó, vörös-szürke por az, ami egyhangúan a boltozatot képezi, s veri vissza a fénykévénk sugarait, minha egy alaktalan búra alatt lennénk.

Hamar világosodni kezdett. Opálos, árnytalan fényt szűrt a légkör.
Minden a forgatókönyv szerint zajlott. A képernyőn megjelent Raab ünnepélyes arca. A háttérben - halk gyászzene kíséretében hét pár szkafanderes katona közelített, díszfegyvereikkel oldalukon, egy-egy élővirágból font koszorúval kezükben, lassú, vontatott lépésben.
Raab közvetített: - Kedves Nézőink! Halottak napi műsorunk kezdő képeit látják a Földről. Ebben az esztendőben Párizsból, az Eiffel-toronytól.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=729