naiva könyvét winner ajánlja figyelmetekbe
Dátum: Június 03, péntek, 01:07:20
Téma: 110. szám


A napokban jelent meg S. Farkas Zsuzsanna /naiva/ második kötete. Ebből hoztam egy csokorra valót a kirakatba. A válogatásba bekerült a címadó kisregény „Levelek a múltból” és a „Elmegyek a tengerhez” című írásokból egy-egy részlet, mely korábban nem jelent meg sehol, itt olvasható először, és természetesen teljes egészében a könyvben.



A könyv előszava:

A mai rohanó világban, amikor már nem divat az olvasás, egy olyan könyvet vehet kézhez az olvasó, ami megállásra készteti. Megállásra, gondolkodásra és olvasásra. Mondom ezt, azért mert aki belelapoz ebbe a könyvbe, az érzésem szerint végig is fogja olvasni.
A „Levelek a múltból” című kisregény cselekménye több szálon fut, látszólag egymástól függetlenül, csak a távoli családi kapcsolat fűzi egymáshoz a két főszereplő nőt. Mégis a végére az írónő úgy varrja el a szálakat, hogy az szinte fejbe kólintja a nyájas olvasót. A kisregény mesterien van megírva, és nem engedi a figyelmet lankadni egy pillanatra sem. Emellett megmutat egy olyan – ma már távolinak tűnő világot, melyről nagyanyáink, nagyapáink tudnának hitelesen mesélni.

A könyv második felében található novellák, az emberi lélek rejtelmeibe engednek bepillantást. Valamennyi prózai mű egy-egy gyöngyszem a maga nemében. Az „Üzenet a jelenből” minden novellája a mában játszódik, és egyfajta helyzetkép a XXI. század elejéről. A ma emberéről szól, a ma emberének, különböző jellemeket, élethelyzeteket, sorsokat mutatva be. A csetlő-botló kisember hétköznapi életét, küzdelmét.
Ezekhez a novellákhoz válogatott a szerző a verseiből, melyek mindegyike az előtte lévő írás hangulatához, mondanivalójához kapcsolódik.
…és ha novellák a gyöngyszemek, akkor a hozzájuk kapcsolódó versek az igazgyöngyök foglalata, melyben kiteljesedik az egyes írások mondanivalója.

Kalandra hívom a kedves olvasót! Olyan kalandra, amit nem fog megbánni, ha elolvassa ezt a könyvet. Az olvasás divatjamúlt kalandjára.








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=981