Torta. Mi az nekem?!

No, lássunk neki!
Cigi, sör, gyufa, kellemes háttérzene..., ta-dam..., mondjuk Metalica, 2x40W, okés!
Itten kérem torta lészen, / nem sokára szépen készen. Hihi! Hiába, aki költő, költ Ő... öhmő... Na, hagyjuk!
Elméletben teljesen tiszta. Mindenféle húsételben penge vagyok, csak nem olyan nagyvaszizdasz egy kis torta?
Nézzük csak..így kezdi: "Készítsünk sűrű piskótaalapot." Pont. Ennyi?
Hát ez...
Miből? Hogyan?! Mintha egy robotgép összeszerelése így kezdődne: "Vegyünk egy Asimov-féle pozitronagyat."

Na, gyújtsunk rá.. Semmi pánik! Ütős az eleje, de megoldjuk. Nna, ugye-ugye! Van itt ilyen recept is! Piskóta! Hm. Ötféle. Jól van, nem izélünk, vesszük az átlagát és passz!
Elő a keverőtál..., ami hol is van... Eh, nincs kedvem feltúrni mindent, megcsinálom egyből a tortaformában. Ennyi a különbség a célzottan gondolkozó férfi és a pepecs nő között! Erre iszunk! (...) Nnna.. Böf.
Aszongya: a tojások szélsőértékei 3 és 6, tehát belerakunk négyet... és még egy kisebbet. Baba!
0 és 8 ek. közötti vízértékek, tehát 4 ek. víz.
Mi az isten az az ek.?
Hogy nem SI mértékegység, az biztos... Hányas kiadású ez a rohadt szakácskönyv?! Ja? "13. változatlan kiadás." Még jó, hogy nem ógörögül írták... Na, mi lehet az ek...? "Egyetemes köb..izé?" Háát, ha már itt leragadunk..., aha! A többi anyag is ebben a mértékegységben szerepel! Haha! Heuréka! Akkor tökmindegy, csak az arányok fontosak! Hiába a célzottan gondolkozó...
Gluk-gluk...
És ez a frissen kiivott söröspohár tökéletes ek. lesz! Így ni! Puff bele! És liszt és cukor, 1 kh. Szódabika... na ne!
Mennyi az a kh., az ek.-hoz képest?! Miért is kell bele...? Gondolkozz! Biztos gyomorrontás ellen.. Tehát nem túl sok, bár a torta nehéz étel...
(Sör.) Ahm. Na..
Ezennel kinevezem Önt: Félzacskó Szódabika 1, azaz egy kh.-nak! Leléphet!
Citrom. A franc reszelgeti, aztán meg belecsavarja! Tuti, hogy régi a recept! Neandervölgyi. Tessék! Kávédaráló! Reccs-ropp! Így csinálja egy Homo Sapiens! Na..., ennek annyi. Phű, micsoda amperszag! A mór megtette..., a mór mehet...: a szemétbe.
De az anyag, új találmányom, a a Bölcsek Köve, a Vörös Oroszlán: mehet a masszába! Zumek!
No, akkor most jöhetnek a receptek közötti eltérések. Mindegy! 1 ek. tejföl, 1 ek. méz és kész! Haha!
(Sör, cigi.)
Oxa, ember! Összekeverni! Elő azzal az izé-géppel..., ami hol a búbánatban lehet? Nem érdekes! Rajtam nincs hatalma a konyhának! Tessék! Fúrógép, egy alig használt keverőszár, bekapcs... pihh...
Egen. A liszt mégse cement. Annyi baj legyen, majd a végén takarítok... Leveszem a fordulatszámot..., ez az! Hohó! Kész! Kicsit darabos, mint a fn. beton, (na ezt bezzeg mindenki tudja! fn=földnedves), de jó lesz ez! Siker!
(Unicum, sör, cigi.)
Na, csajok! És benne egyből a formában! Hm. Nagyrészt. S-Ü-TŐ-B-E! Aszongya: "középmeleg." Az mija? Félhomár? Hány Celsius fok, az istenit?! 100? 300?! Kezd elegem lenni ebből a kódolásból! Mi vagyok én, egy Enigma?
(Unicum, cigi.)
Okés. Középmeleg akkor lesz, amikorra megiszom ezt a sört. (...)
Isten hozott "középmeleg"! Ennyi.
Már fel sem háborít, hogy milyen "kb.: ennyi, vagy annyi" időket írnak ki a sütésre. Kezdem rezignáltan elfogadni. Van már mértékegységem mindenre, úgyhogy az "ennyi-annyi", az pontosan két sör megivásának az ideje lesz és passz.
Ez már korrekt..de lehet, hogy mégse! Ez füstöl! Azannya.. hopp!
Még szerencse, hogy felliszteztem a padlót... Hát ez..., kissé fekete. De belül lágy! Ezt érezni, tehát jó. Ezt a szenes réteget egyszerűen ledrótkefézem! Piha! Mit nekem te zordon... kárpitos. Mindegy, majd a végén takarítok..., most is jól jött a szétszórt liszt! A formától ugyan nem akar elválni, de egy széles fejű csavarhúzó csodákra képes! Na ugye! Kissé rusztikus, de majd a krém eltakarja.
Na, aszongya: "Vágjuk három rétegre." Hát ez késsel nem fog menni, túl kemény a kérge... Kérge! Hogy én milyen hülye vagyok! A kis félkezes Stihl! Lesz egy kis plusz kipufogógáz, de úgyis tiszta füst itt minden...
Ihaj! Döntsd a tőkét, ne siránkozz! Ne szissz.., na, cö… A közepe kifolyt. A lánc meg, hm, majd a végén... Legalább a fele szétszóródott... Ehh...
(Unicum, sör, cigi.)
Nézzük a pozitív oldalát! Van három rétegem, felszedjük ami szétszóródott és majd a krémmel összekeverve beletömjük! Ennyi, ecsém! Ésszel! Ez már részben takarítás is: 2 in 1. Hehe!
Na, krémre!
Ismét ez a köcsögösködés az ek., meg kh., de ezeket már standardizáltam. Az ilyen költői hasonlatokkal, hogy: "leheletnyi ez", "ízlés szerinti az", meg "finoman meghintjük": egyszerűen nem foglalkozok! Miért nem a fullon publikál az ilyen?!
Annyit kap a cuccos, amennyi a dobozban éppen leledzik! Punktum! Ízlés szerint. Na.
Fúrógép, keverés... Hehe, ami kifröcsköl, az nem tud semmihez tapadni! Tanulság: sosem lehet elég későn takarítani!
Aszongya: "Finoman, egyenletesen lekenjük a külsejét is." Na végre, az első értelmes utasítás! Fandli, spakni, (hm, szebben is elmoshattam volna) glettelés! Ez pöpec! Ha megszárad egy kicsit megcsiszolom, a gyertyákat pedig betiplizem, (biztos, ami biztos!) és "a közepén egy szép nagy gyümölccsel díszítjük".
Elég stabilnak tűnik...
Remélem megtartja a görögdinnyét.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=10300