Karácsony a Fullgályán

Narrátor: A tengerből felkelő napot egy sirály rikoltása köszöntötte.
Sirály: Kukurikúúúú!
Narrátor: Mondom: sirály!
Sirály: Bocs... izé, elfigyeltem! Kvááárgh!
Narrátor: Öhm... Mert ezen a tengeren furcsa sirályok vannak. És egy furcsa hajó hasítja a hajnali ködöt. Egy háromsörevezős gálya.
Sirály: Sorevezős. Ez egy frajdi elszólás. Vélhetően ivott apád, amikor megdug...
Narrátor: Állj! Sorevezős! Na... Szóval. A gálya orrán egy kék ruhába öltözött nő tárja karjait a szélbe, s a szél mintha Celin Dion hangján...
Sirály: Az a Titanic volt.
Narrátor: Hát ez nem igaz! Istenuccse sirálypörkölt lesz belőled, ha nem fogod be a pofádat!
Sirály: Csőrömet. De befogtam!
Narrátor: Hszöö... Szóval a festői látványba feledkezett hölgy most a hajó tatja felé fordul. Így szól a mögötte álló, illetve kissé dülöngélő másodtiszthez:
Lady: Mennyit ittál Pimpó?
Pimpó: Háccö, az a helyzet, hogy volt egy kisebb kivégzés előtti buli a gályarabokkal és ö...
Lady: MENNYIT ITTÁL TE RÉSZEG DISZNÓ?! Dísz akarsz lenni a karácsonyfámon?
Tudod melyik részeidre értem?
Narrátor: Pimpó térdre rogy és hörögni kezd.
Pimpó: Arrghh. Hörrr... Csak azt ne Ladységed! Bármit, csak azt ne!
Lady: No, majd meglátjuk. Szólj a gályaraboknak, hogy beszédet intézek hozzájuk!
Pimpó: Igenis!
Narrátor: Eltrappol, aztán ordít.
Pimpó: Sehonnai bitang ember, ki most ha kell hallni nem mer! Hű, de ismerős.. Dézsavű?
Gályarab: Petőfi, te barom, csak egy löbetűvel!
Pimpó: Kuss Lúzer, ez nem kvízjáték! Húzd a lapátod, ne siránkozz! Ne szisszenj minden kis szilánkhoz!
Lúzer: Váltogatja, váltogatja. Mindjárt az jön, hogy "nem tudja, hogy hol lakott itt Vörösmarty..."
Pimpó: Melyik az a Vörös Marti?! Kiköttetem! No, majd később. Előbb a Lady beszédet intéz hozzátok!
Gályarabok egymás szavába vágva: Tudjuk mit akar! Rabszolgahajcsár! Arrgh! Levágni! Fényesebb a láncnál a kard!
Pimpó: Csönd!
Narrátor: Csönd van. Csak egy csizma sarkának kopogása hallatszik.
Lady: Milyen kart? Kell levágni?
Egy hang: Nekem van katanám.
Narrátor: Annyira csönd lesz, hogy szinte ráülhetne egy sirály.
Sirály: Háccö. Felőlem. Ráültem. Most mi van?
Lady: Nos. Ezt már szeretem. Kedves barátaim! Van még néhány kiadó hely a karácsonyi, 58. heti khm, versversenybe, kérlek alkossatok! A témák címei: Az én karácsonyfám.
Férfi gályarabok: Uhh! Hajaj! Szisz!
Női gályarabok: Hihi!
Lady: A másik: A gyantaszűz Mária.
Férfi gályarabok: Hihi!
Női gályarabok: Uhh! Hajaj! Szisz!
Lady: Alkotásra fel, kaptok... öö... tíz percet! Addig leállhat a hajó! Pimpó! Kérlek szólj a ..., hogy is hívják a kapitányt?
Pimpó: Sen Ki, nincs itt.
Lady: Mi az, hogy senki nincs itt?! Akkor ki irányítja a hajót?!
Pimpó: Hát, hát Sen Ki!
Lady: Istenem! Ez őrület! Hol a korbácsom?!
Kapitány: A nevem Ki. Sen Ki. Parancsol Ladységed?
Gályarabok: Hihi, haha!
Lúzer: Kinek van jobb nick neve?
Gályarabok egymás szavába vágva: Sómen! Csibész! Nemtelka! Szempilla! Pléhboj! Erotika! Tyúkpír! Kampó! Vizitök! Túró! Lujza! Nekeress! Dejó!
Kapitány: Elég! Mi az, hogy még ez "de jó" is? Téged hogy hívnak fiam?
Gályarab: Skorbert. Tudja a C-vitamin hiánya...
Kapitány: Most már végképp elegem van! Büntetésből meghosszabbítom a versenyeket! Lesz 59. és 60. heti is!
Gályarabok: Naneee... Még ilyet!
Kapitány: Hallottátok! Karácsonyfa, Szűzmária! Nem akármilyen! Igen! Maga mit akar?
Gályarab: Elnézést, de mint régi sportembere ennek a gályának, megjegyezném, hogy nekem, Palócbának, sokkal nehezebb krétikus kolónba epigrammát írni...
Pimpó áhítattal közbevág: Asztata! Hát olyat is lehet?!
Palócbá: Szóval megírni tíz perc alatt, mint Csibésznek, vagy Kampónak szabad cöcö... stílusban. A gyerekes Erotikáról már nem is beszélve.
Gályarabok egymás szavába vágva: Hát ez! Még ilyet! Már Kancsal Éva is megmondta...
Dejó: Lemaradtam valamiről? Milyen gyerekes erotika?
Lady: Csönd!
Narrátor: Csönd van.
Sirály: Ráüljek?
Lady: Sajnálom, erre nincs időm! Verseket akarok és passz! Közeledik az ünnep, megbékél az ember szíve. Valahogy sokkal otthonosabb versekkel tüzelni a kandallóban, mert olyan szép a lángjuk. Biztosan a sok tinta miatt...





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=10321