Mese a békáról és melegedésről

Mese a békáról és melegedésről…
 
 
 
Volt egyszer messzi földön egy gyönyörű, önálló, magabiztos hercegnő magas állami fizetéssel, utazási és egyéb juttatásokkal, amelyekről nem kellett elszámolni számlákkal.
Ez a hercegnő minden  nap ugyanazon időben a kastélya melletti zöld mezőn a kristálytiszta tó partján sétálgatott és  környezeti kérdésekről elmélkedett.
Vagy ahogy hivatalosan nevezték övé volt a tárca, amit az ellenzék csak úgy nevezett „ bukszán vett hivatal”. No de ne csodálkozzunk ezen, a rossznyelvek mindenbe belemártják magukat.
A lényeg,hogy nagyon foglalkoztatta őt a globális felmelegedés világméreteket öltő problémája.
 Egyik legnagyobb probléma az volt, hogy a környéken három lóvágtányira sem volt egy , alig,vagy akárcsak egy enyhén langyos herceg sem. Mindenkit elért a globális felmelegedés vagy átok sújtott. Ki köcsög, más béka lett vagy kancsó.
A felülvizsgáló bizottság zömmel mindenkit békává minősített vissza,mert erre adott az EU.támogatást. Mivel a Tb. ezt nem támogatja, így a  rehabilitáló csókig ott is tartja, mert a Kristálytisztatói Békaparlament pluszköltségvetést nem hagyta jóvá az un. „ langyosbéka projektet”.
A globális hőmérséklet-növekedés környezeti változásokhoz vezethet, állat- és növényfajok kipusztulásának sebessége jelentősen megnő, ugyanakkor bizonyos  fajok elszaporodása felgyorsulhat, nagyot borítva ezzel az ökológiai egyensúlyon. ( lásd. köcsög béka)
 A globális felmelegedés kérdése  áttörte a nagypolitika ingerküszöbét is, komoly gondokat okozva a hercegség területén is, a parlament elé került az egyneműek kapcsolatának pozitív megítélése is, de még az, „egy ilyen meg egy olyan” divat hullámai magasabbak. ( érthetően)
A globális felmelegedéssel egyidejűleg a Végbélszél balalsó párt aláírás gyűjtésbe kezdett a bab,mint nemzeti eledel fogyasztásának korlátozására indítványozott törvény érvénybe lépése ellen.
A fent nevezett tárcával, ellenfelei szerint nagy bukszával rendelkező hercegnő indítványának leszavazására. Ezért nagy erőfeszítés történik a gázok kibocsátásának visszaszorítására,
amely a hercegség ózon mennyezetét veszélyezteti, ezért a hercegnő elrendelte, hogy csak Medárdkor lehet babot főzni, mert akkor a párás idő a gázokat a talajszinten tartja és az ózonréteget nem károsítja. Ellenben nagy mértékben terheli a légutakat és számos tanulmány áll rendelkezésre a fejlett babfogyasztással rendelkező országokból,hogy milyen káros eredménnyel jár a gyermek születések terén. Magyarán szólva elfingják a porontyot.
„A nép az istenadta nép" ezt nem teljesen így gondolta és a feszültségek csak nőttek és polgári engedetlenségekbe torkoltak. Ennek egyik megnyilvánulása az volt, hogy a repülősök egy része nem szállt fel a többi aki fenn volt nem akart lejönni. A másik a földi közlekedés.
A kristálytiszta tó túl partján a zöld mezőn egy maroknyi vasutas tárcsákat, kalapokat és síneket lengetve demonstrált a bab étkezést célzó megszorító intézkedések ellen.
Szóval ebben a nagy hangzavarban nem is csoda, hogy az utolsó pillanatban vette észre a békát , amely ott ugrált a lába előtt kis zöld ingecskében, buggyos nadrágocskában és fején egy vadonatúj svájcisapkával amelyen az antenna még ép volt s rajta egy vattaúj kétfilléres csillogott.
Leült a fűbe, hogy közelebbről vegye szemügyre a kis teremtményt s elővette az angol szótárát, hogy értse mit is mond neki a béka.
Először a kis zöldsapkás közelebb ugrált hozzá, hogy a szeme nem csal-e, mert a nagy fűben csak  a hercegnő belépőkártyáját látta, a fent nevezett: bukszáját. Amit jól megnézett jobbról-balközépről és szélső jobbról is.
Csak ezek után ugrott a hercegnő térdére, és azt mondta:
- Ó The vanderfull-ámde béby …brekegte a svájcisapkás hercegbéka térdig érő nyelvvel pótlék nélkül..( itt fordított a nyelvén a békának a hercegnő ) aki egy darabi pösze lett és nem Erzsi.
-Oh codálatos tögy, vajamiko dajiász hejceg vojtam, amíd ej nem átkoztak , ha megcókolnál, iszmét jóvágászú fijatal hejceg jehetnék, ész ha nem cavargatnád a nyejvem még el isz tujnám mojdani neced, egyájtaján nem apjó kici nyejveckémmel.
A környezetért felelős tárcával s bukszával rendelkező hercegnő közölte vele,hogy egyáltalán nem abcettálja a benyaló stilust,de a réti felszólalását meghallgatja.

A sikeres nyelvfordítás jóvoltából,tovább brekegem a lehetőségeket szabad nyelvezettel, így a Békaherceg:
Tudod akkor drágám, ha te lesmárolnál, összeházasodhatnánk, beköltözhetnék a kárpótlási jegyen vett kastélyodba az én drága anyámmal a világszép varanggyal együtt,aki szintén visszaváltozna. Főzhetnél, moshatnál ránk, nevelhetnéd a gyerekeimet, és ha  akarod akkor a közöseket is, emiatt örökké hálás és boldog lehetnél nekem.
Aznap este, miközben a gyönyörű hercegnő könnyű francia vacsoráját fogyasztotta,a kárpótlási jegyen vett palotájában,
- elmerengett; a fehérborban és enyhe hagymamártásban vajon megfuttatott fenséges békacombot szopogatva, s magában elmosolyodva így szólt: én k**vára nem így gondolom...

2010.07.06.

 

Egy vicc nyomán az utókornak.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=12655