Matyibá levelei s Terus válasza 45./7
 
45. levél    2010.12.19.
Maszong József Matyibá…



Címzöttek :
V.N. Homokháthy Terus
Durúzsháza, I. Lipót u. 3/A.

V.N. Homokháthy Zsuzsanna
Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.

V. Sövényrétsághy Lara unokatesvér
Dragonyvár, Várárok sétány


Mi mindön történ azúta Terusom…


Kedvös Terusom lelköm tubicám!



Amiuta nem írtam nagy dogok történtek Dugványházán. Azé írok neköd csak errül,
mer a többi uradalomnak nem ösmeröm a történetjit oszt hülyeségöt mégse írjak.
A kortesködésbűl jó gyütt a Mindön Áron gyerök. Polgármestör hiába ígért fűt-fát,
még égyenlőségöt is az asszonyoknak csak nem futott bé.
Most azt bajba van kigyelme,mer az összes rokonya kipöndörült a pozicióbul.
Oszt vizsgálgatik is elörül mög hátulrúl is a viselt dogait,mer az akad bűven.
Az ü baja.
Hanem asztán nálunk is nagy fölfordulás,mármint a házunk táján,
mer újra vizsgálik a fölmenőim és visszakapjuk a nemesi cimöt.
Vitézit sé hagyom, mer jár! Gondulhatod milön nagy lázban ég a falu.
A kutyák , hogy möghalloták vagy mögérízték,hogy bőrükre mögy ki a játék,
tömegös elvándorlásba kezdtek.
Bundás azuta a Fogatlan Borcsa égyik pöndölyébűl tépött gyanúsan föhér darabjáva jár az udvarban,
mintha békezászló lönne.
Szögíny háromlábú azt hiszi,hogy a bűrit kikészíttetöm nemösi címnek.
Na nem világosítom föl,hagy majrézzon oszt dogozzon mög a csonté,
na mög Vilit is tartcsa edzésben,néhogy ellustujjon a postás.
Nagyon sok mindön történt,de csak sorjába.
Mindön Áron lött az új polgármestör.
Új dolmányt köllött neki mögszavazni,hogy varrjon Gyűszű Elek,
mert mikó kimonták az erödményt úgy röpültek szerte-szana gombok rúla, hogy ha a bögyös
Etus a titkáros-gépírója nem ugrik arrébb akkó sallerozhatta vóna az ügyelet a mejjit.
A jegyző lött a tesvére Mindön Béla,nem is gondultam,hogy tud írni,
de érhet még möglepetés, habár cerkával születött.
Szalmon Ella Dr. főorvosbúl sima háziorvos lött, helyötte Mindön bac Ilus lött a tisztiorvos.
Biztos azé mert a tisztökné szörzött cselédkönyvet , ( vót önkénytös katona,de még hánnyal)
vagy hogy is híjják,de löhet hogy van okvetetlen levele,
ebbül lött gyakorlat oszt ü lött az alkalmas a pozicíóra.
A Hajnali Harsona élire ( helyi újság) Mindön Ivó papa került, ű a főnök a családban.
Lányok kivételivel annyira hasonlítanak egymásra,hogy ölég lönne égy is belülük oszt azt körbehordani amiko köll.
Itt van példul a legidősebb lány a Mindön Itala ez tiszta az apja,talán azé is maradt a lelköm öreglány.
Miko nálunk vót zörgetős cédulájé a tesójának, a Bundás úgy beszart a rémülettű,hogy ráált a nemlétező lábára oszt pofára esőtt,
nem győztem vigasztalni,hogy nemsoká gyün a postás.
No arra mintha enyhült vóna az idegössége.
Nála olyan ez,mint nálam a Kalmo Piri a patikába ( röndös nevit mán nem is tudom)
,hú arra oszt a fogamzódásfékező pirulák nékül rá sé löhet nézni.
Hallod olyan szemöldökszőre van neki,mint neköm a bajszom,
az sé piskóta tudod, oszt mikó beszél mög gesztikulál a lelköm úgy mozog lé-fő mintha intögetne vele.
Vonásai mög mint férfiembörnek ölég markányosak, hitták is a lelkömet bérétvapenge reklámnak.
A jányok Dugványon sokat vihorásztak rajta,de most mán új szelök fújnak erre is, oszt az ilyöné még a faluház pincéjibe elzárás is löhet.
Az új körzeti möghízott nagyon szigurú embör, nem idevalósi úgyhogy nem tudják korrumputálni.
A régit fölmentötték az érdemei mellet aszonták neki, hogy mönnyön a melegebb éghajlatra csak pízt nem adtak az utazására,
szűkösen vagyunk Drága Tesvéröm.
Képzöld Tesvéröm micsoda mögaláztatás ért a saját asszonyomtúl.
A minap kidobolta a kisdobosrendszörgazda, hogy aki ölég vért éröz a pucájában aztat béiskolázzák
Állathangulatfelelős oskolába, ami EU-s végzöttségöt ad.
Aszonygya erre a Jolán :
- Mit akar kend azzal a hiányos tálentumával az oskolában a tudós embörök közt.
Erre én olyan mérgös löttem,hogy azonnal átkurjantottam Habókos Vendöl szomszédnak,
hogy gyüjjék át eszmét cserélni,hogy lássa ez a fehércseléd, milyön pallérozott is az én elmém.
No az húzott is át,mint a szélvész,mer tudta,hogy kerül az asztalra ilyenkor a jobbik savanykásbúl.
Ami egészségügyileg jót tösz neki, összeránti az aranyerit oszt tud nyugisan ülni.
No látod Kedveském még gyógyhatású is a borom.
Azér az első pár kérdésné a válasz készen vót, oszt az asszony is csak csettintött milyen okos vagyok.
Kapásbúl százig számoltam, oda mög vissza,
mög általános műveltségöm is a napi dogokrúl igön tájékozott.
Ez nagyon jó hangzik ez az általános micsoda, eztet mindönütt elmondom.
A tanfolyam is nagyon néköm fekvő dolog lönne.
Az állatok hangulatját köllene javítani,mer nem mindéggy,
hogy a tyúkot milön nótával kísérjük Jolán kése alá,mög koppasztani sé löhet nyílvánosan…
példul kinn a gémeskútnál,hogy az a kiváncsi fogatlan Borcsa kilesse.
Apropó Borcsa. Úgy berágott a lelköm,hogy mög köllött a nyakát égy kicsinyt szorongatni,
hogy visszaálljék az alapjáratra.
A nyelve az égyetlen fölöslegös fogat kikerülve állandóan a tarkóján csapkodott annyira mondta.
Osztán kiderült,hogy mi vót a probléma.
Hát az új erkölcsös röndészet elövötte a tavaji ügyeket az úgynevözött möghótt aktákat.
Bé is rezelt Földelő Jenő,hogy fölássák a temetőt oszt akkó kiderülnek a turpisságok.
Aszthiszöm írtam akkó,hogy közbotránybúl kifolyólag tettön érték Borcsát a szüreti bálon,
amint nem félreérthető modon a bundabugyogójábul szélnek eresztvén a sok bolhát,
bakkot állt a Vilinek, aki szintén az alkohol befolyásoltsága okán eltévesztőtte a zárat oszt
nagy nyílvánosan próbálgatta a kulcsot, a Borcsa már nem mai szerkezetibe.
Most lassan zárom soraimat,mert zörgetnek a kapun, ha jól látom
Égybenyakú Béla a faluházrúl van itt, gondolom a Vitézi cím miatt.

Majd mindönrül beszámolok Kedvös testvéröm Terus.


Kelt,mint a kalács Dugványházán az Úr jóvoltábúl 2010.12.22.

7. levél

Gligorics Teréz V.N.Homokháthy Teréz

Egyetlen Matyi Bátyám!

Megvallom eléggé feldühösített a leveled, már leginkább azért, mert azt hiszik Benned nincs annyi talentum mint más finom emberben. Hallottam én már ojjan talentumokat úri asztaloknál hogy még az inasok is haptákba vágták magukat hirtelen, némelyik még a tácát is elejtette szalutásál közben. Tehát ne adj Te a Jolán véleményére semmit, ő is úgy vakari a seggit, mint a másik, tehát ne finomkodjon itt nekem. Németországban meg az is divat, ha valaki jól betalentumozik, még az egészségére is kívánják, pedig mint tudjuk, az egy kulturált nép. A fogatlan Borcsa pöndölyinek itt is eljárt már a híre, csak én máskép tudom, mert álitólag a Villi póstásnak lett volna Borcsával egy légyottja, már amikor a Fogatlan Úr nem volt odahaza, csakhogy közben a Fogatlan Úrnak megfájfúlt nagyon a foga így idő előtt hazaért. Amikor meglátta mi a helyzet, odaszólt a kutyának hogy kapd el Villit, de a kutya nagyot haló volt és úgy értette, kapd el a bugyit, hát így került a Borcsa bugyija a falu szájára.
Én Menjmár Miklóstól hallottam amikor itt volt a múlt héten a vásáron. Különben azt is beszélik hogy azért jár a szája állandóan mert sose nincs bedugva… Apropó a bedugás. Van egy szomszédunk, úgy hívják hogy Acca Vica, s Vica rögtön Acca. Gondoltam is ez az aszonyember Neked lett kitalálva drága testvérem, mert tudom nem nagyon szereted az édeskedést hanem egyből a húsra kapnál és a Vica is pont ilyen természetű. Azt mondta egyszer ha az ember megtelik édeséggel a hús már nem esik olyan jól. Igaz, van rajta is egy kis hús, de annál puhábban ringatja az embert. És főleg nem kényeskedik mint valaha Bea, ha épp pöndölben találod hát istenem, annál kevesebbet kell lefejteni róla s annál gyorsabban száll fel a lóra. Tehát jó lenne ha eljönnél megnézni magadnak ezt a Vicát, mert már Bercim is kerülgette, legalább is addig amíg elővettem a pulyka-vágó baltát s jól megélesítettem, az egy kicsit lenyugtatta benne a kakaskodást. Különben sem tudom mit kezdesz ezzel a Jolánnal, hozzád képest csak egy parasztasszony, az mellett meg nem is szép, habár lehetnek neki jó tehetségei, dehát ilyesmit ne lehet megtárgyalni még testérek között sem. Te viszont egy címeres úriember vagy, mégha parasztos is a beszéded, dehát a parasztok között is vannak urak, sőt, sokszor minél parasztab valaki anál nagyobb úr, mint ahogy a jegyző-választásokon is kiderült. Ott is csak a Gyűszű Elek járt jól, mert legalább egy kis pénzt keresett, ha kifizette valaki. Jaj, egy nagy újság van nálunk, képzeld, Berci vett egy tehenet, a régi Borink tiszteletére Boriskának neveztük el! Tiszta finomság meg tehetség ez a tehén, sőt, szerény is mellette, ennek nem kell tűsarkú cipő, megelégszik a napi tusolással. Szeret tiszta lenni, ebben nagyon Rád emlékeztet, szegény anyánk nem győzött mosni Rád, mert néha háromszor is gatyát cseréltél naponta, bár a rossz nyelek azt állították hogy muszályból, de mi tudtuk hogy az nem volt igaz, habár legtöbbször babos napokon történtek a cserélések.. Itt más újság nem lévén, zárom levelem, habár úgyis tudom Villi kinyitja…

Szeretettel húgod Terus.2010.12.22.



46. levél

Maszong józsef Matyibá

Címzött : V.N. Homokháthy Terézia úrhölgy

Ott folytatom ahun az előző abba hagyódott.
A mögérzésöd jó vót. Gyanúsan vót visszanyalva a kuperta,úgy hogy Villi belé kukkantott a levélbe. Hogy a biciglilánc csípje be neki amit gondolok, - hát mire kíváncsi? Ha szólok a hívatalban akkó mög ki tartja el a sok kis purecát,mert az van néki. Sokat törtem a fejem rajta,hogy most a gyerököt szereti vagy a technikáját.
Fölbontom a kisbicskámmal a kupertát,hogy né sérüljön az írásod, sokkal szöbb gyöngybetűvel írsz,mint Zsuzsink írt, annak mindég úgy nézött ki mintha mozgatták vóna az asztalt alatta vagy a szelössége miatt löhetött,mert sokszor akkorát kunkorított a bötűn.

Jó érőztem az Égybenyakú Béla vót a faluházrúl a beterjeszködéseim ügyiben.
Aszonta,hogy mögtárgyalik az ünnepök után a dógaimat,mer több beadvány érközött, oszt rangsorolni köll azokat, de miután attam néki égy demizson Dugvanikumot, mögígérte,hogy a papirom előzésbe kezd majd az asztalon.

Régrül, még eltöttem a pallásra égy snájdig kutyabűrt amire rá skraberolják a rangjaim mög a címört. A tanácskozásig most mán szűkös az időm,hogy kitanáljam a címört,de igyekszök.
A boromat is előterjesztötték Dugvanikumnak, ami nem tévesztendő össze a más itallal. Páleszt is saját címkéve terjesztöm, helyösebben árulom, mer terjeszteni a Borcsa tudja a bolhacsípést.

Jaj lelköm a legnagyobb hírrül nem is írtam néköd,mer ez nagy dolog Dugványon, hogy béjegyözték az új nővizsgáló orvost oszt nem is akárki hanem török nációjú.
Muffbamered Ali , így híjják a dokit, oszt előszö bizalmatlanok vótak az asszonyok,de miuta a falu fizeti a szűrést ( mán mögbocsáss de égy likon mit köl szűrni,ez csodaembőr löhet) sorfalatokat állnak a fehírnépek.Bizonyára ismerős ez a név Pirula Ila az hozta magával valami társasútrúl.
Az Ila a Kandzsi Eta mög Pirul Ákos gyeröke akik ott laknak a Rottyantós düllőn túl.
Az mán az alvég a faluban, de most úgy odáig vannak ezze a barlangász dokival, hogy az orruk fönn van az eresz alatt.
Igazad van Lelköm Tubicám..Joli csak kapisgálja a kultúrát. Nem vöszi észre bennem a címőrös parasztot, biztos azé mer már annyira úri vagyok,hogy csak úgy ütöm a szintöket.
Visszatérve erre a kukuccsra én is töttem lépésöket.
Jolán is kifeneködve húzná a csíkot a röndölésre, oszt kérdöm tűle,- Jolán , nem az van a hirdötménybe,hogy aki demonstrál az nem möhet! Ü csak erőlködik,hogy né tévesszem össze a multkorival amikó több asszonnya demonstráltak együtt.
Néköm mindéggy,majd Dr. Muffbamered eldönti a dógot,végül is az ü szakterületje. Mönnyé Julis.
Na mondom a kerítésné Habókosnénak, ha mán így alakult, nem é akar egy előszűrést mögejteni velem. Aszonta,hogy szerinte az én szűrésöm szenzációs, tanítani köne az egyötemökön. Szerinte égyször még mutogatni fognak, valamiféle spirituszos csomagolást emlögetött, vagy inkább aszt nyöszörögte,de jó a spirituszod Matyi szomszéd.
Itt jut eszömbe amit írtál Lelköm Galambom, arrúl a szomszédrúl..
Acca la Vicca nevű hölgyikérül. Az olyan fájíntós mint ahogy hírlik? Oszt úgy véletlen , ha möghinná akko átgyünne hozzád vagy neköm illöne béjelentközni? Sok a kérdésöm tudom, de izgatott löttem.
Asszöm jól töszöm,ha mögvárom a kutyabűrösségöt,oszt akko előrukkolok a látogatással.

Kelt,mint a kalács Dugványházán az Úr jóvoltábúl 2010.12.22.


8. levél

Gligorics TerézV.N.Homokháthy Teréz
Drága jó Matyi Bátyám!

S még azt mondják falun unalmas az élet? Én épp az ellenkezőjét gondolom. Mert a városokban nem ismeri senki még a szomszédját se, nehogy másokat, miről tudnak ott az emberek beszélni?
Faluhelyen viszont még puttyantani sem tud az ember hogy az egész falu ne tudja fél órán belül. Mindig van téma. Igaz, sokan pletykának hívják, de nem a Biblia írta hogy szeresd felebarátodat? Hát hogy tudsz szeretni valakit ha nem ismered, hát nem igaz? Mint például Villi, a póstás.
Ha nem tudnád róla hogy van egy csomó kölke, már régen ki lett volna dobva az állásából, de mert tudod, így a felebarátod, és jót akarsz neki. Igaz, a fele barát még nem barát, de ezt a Biblia nem irja elő. Apropó, Biblia. Erről eszembe jutott, hogy új papunk van! Makkjai Mihály a neve, és fiatal, alig harminc éves. Képzeld, felfogadta az Acca Vicát szakácsnőnek! Képzelheted a pletykát ami itt folyik! A Pap szent ember, tán csak nem gondolják hogy kikezd egy ilyen Vicával? Az egész pletyka abból kezdődött, hogy Makkjai plébános szeret későn vacsorázni, mondjuk úgy este tíz felé, hát csak természetes hogy a szakácsnője elkészíti meg felszolgálja a vacsorát! Mire mindent eltakarít néha egy óra van reggel, hát tehet erről az a szegény lány? Bármennyire is szereti a makkot egy Szent Emberrel mégsem kezdene ki szerintem. Veled viszont...Már meséltem neki Rólad, azt is lemondtam hogy igaz, parasztosan élsz, de egy művelt, címeres ember vagy, arról nem tehetsz hogy tizenkét év kellett elvégezni a nyolc osztályt, mert erős írói hajlamaid vannak és inkább novellákat meg verseket írtál, így nem volt időd mindig megtanulni amit kellett. Felolvastam neki egy néhány versed, még meg is könnyezte némelyiket, különösen az „Ölelem az Öledet” című versed volt nagy hatással rá. Tehát az ágy már meg van csinálva, csak bele kell feküdni, ahogy mondani szokták. Örülök hogy végre nőgyógyász is van Dugványházán, de szerintem felesleges, mert legtöbb nőnek nincs más baja, mint dugvány-hiány, azt meg még a féltojású Félszeg Feri is ki tudná gyógyítani. Azt nem értem, miért nincs ilyen szűrés a férfiaknak? Ott bár lenne mit szűrni. Tehát intézd el minél előbb a dolgaidat aztán irány ide. Te majd leszoktatod a plébános urat a kései vacsorákról.
Ezzel zárom is soraimat,

Szerető húgodTerus





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=12677