...morzsák...
Hazaérve látta, hogy morzsák vannak az asztalon,... pedig mennyire haragudott érte, de fiai időnként még megfeledkeztek erről. Igyekezett gyorsan átöltözni, hogy minél előbb eltüntethesse, azokat a szemét irritáló fránya morzsákat.

Duzzogva, hogy... Már megint, mint mindig,... nekem kell eltakarítanom!... lassan a kezébe söpörte őket, s ekkor végigfutott agyán egy gondolat. Megállt egy pillanatra,... s csak nézte a tenyerében a halványbarna morzsákat.

Ahol morzsák vannak, ott élet van,... villant át az agyán,... hiszen csak ott esznek, ahol élnek is, s aki él,... annak bizony vannak morzsái. Ki tudja mennyi morzsa van az életemben? Bizonyára van köztük édes és szárazan szúrós is. Bármit is tettem, vagy kaptam életemben, azoknak morzsái mind bennem maradtak,... mert magamból sosem tudtam őket kitakarítani, hiszen ezek nem olyan morzsák,... hanem valós, ... ezeréves,... lerakódott morzsák. Igen, telis-tele vagyok morzsákkal!... állapította meg.

Emlékszem gyermekkorom finom morzsáira, amikor a kifli még csudafinom volt, tekeredett és mennyei tésztából készült. Igazi lisztből, kovásszal, tejes és sós formában. Nem kellett arra semmi, önmagában csemege volt. No,... azoknak még a morzsáit is érdemes volt felszedegetni!

Szája sarkában lassacskán megjelent egy halvány mosoly. Meg a vidám morzsákat is elraktam!... amikor még Apukám nyakába ugorhattam picilányként, és a huncut összekacsintásokat is. Emlékszem a sárkányeregetés morzsáira, ott a hatalmas, virágos réten, ... meg az első pirospöttyös labdámra, amit még aznap rózsabokorba rúgott a bátyám,... ezért arról, kétféle morzsát is őrzök. S még élnek bennem, a házibulik félhomályban csillogó morzsái is, melyek a finom összebújásokból morzsolódtak le. No meg a gyerekek megszületése,... Húúú mennyi boldog morzsám van! - gondolta,... s csak állt a konyha közepén,... kezében a morzsákkal, majd lassan összeszorította a tenyerét, s elmélázott...

Szeretnék még egy igazán fontos, mosolygós, aranybarna morzsát az életembe!... sóhajtotta,... aztán megfeszültek arcizmai, s egyre szomorúbb lett. Ma már nincs is igazi morzsa!... mondta morgósan,... csak vannak adalékanyagoktól felfúvódott, aliglisztből készült puffancsok. Mindegy is, hogy kenyér vagy péksütemény,... ezeknek a morzsái, tényleg csak a szemétbe valók.

Vajon mennyi szemétbe való morzsa lakozik lelkemben?- tette fel még a kérdést halkan,... de a választ már nem várta meg. Egy hirtelen mozdulattal, beleöntötte a morzsákat a szemetesbe,... hiszen csak egy átlagos ember,... átlagos életének,... átlagos morzsái ezek. Kicsit később, olvasott egy régi mondást.

" Az öregség olyan mint a bankszámla, amit rátettél, azt veheted le később. "

Ekkor eldöntötte,... mégis kellenek a morzsák!




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=13684