Tavasz Virágai

Tavasz Virágai

 

 

   Ma már egyre haloványabb emlékképek – a múlt ködéből előbúvó gondolatok – így, Március tavaszában, leginkább az éj rejtekében találnak reám…

 

***

 

   Talán húsz éves lehettem, s Ti; Március Virágai, egyikőtök sem volt több tizennyolcnál.

Fiatal virágillatotokat már sohasem sikerül felidéznem, de akkor tudtam, ilyen friss az élet.

 

   Akkor – Március tizenötödikén – szökve bár, de a Petőfi szobor felé tartottunk. Mi hatan ( bár máshová vártak bennünket) elhatároztuk, hogy virágot viszünk a szoborhoz, és ha időnk engedi, a Múzeumkertet is meglátogatjuk.

   Emlékszem; Péter és Fruzsina mentek legelöl, veszettül összegabajodva, de mindig lemaradtak, mert állandóan csókolóztak.

   Gyertek már! Gyorsabban hékások – elhervadnak a virágaink! kiáltoztunk feléjük. Meg is jegyeztem; én a szerelmet nem vinném az utcára, hogy mindenki láthassa…

 

   Szerelem – tudtuk is Mi, milyen az?

 

 ( Ma már egy húsz éves – gondolataiban nagy tudós – szexológusként kezdi szakmai pályafutását)

 

***

 

A szobor előtt – félkört alkotva – valahogyan minden annyira elcsendesedett…

 

***

 

Irénke – Éva – Fruzsina – Katalin; Márciusom gyönyörű Virágai – vajon éltek még? 

 

 

2011-03-14

 

M





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=13835