A szomszéd szoba titka

A szomszéd szoba titka

 

A szomszéd szobában halkan sír egy idős néni…

 

A kórterem most is hófehér és csillogóan tiszta. Néhány ágyon fájdalmak tengetik

napjaikat. Egyikük a nővértől éppen inni kér.

 

A szomszéd szobában halkan sír egy idős néni – és engem ezer év fájdalma tép darabokra ebben a gyönyörű, imádott világomban…

 

Csak lassan, nagyon lassan alkonyodik. A hatalmas üvegtáblák a Nap utolsó sugarait is örömmel engedik ágyamhoz.

 

A szomszéd szobában halkan sír egy idős néni – és az álom errefelé csak nagyon lassan érkezik. A megváltó álom, amely a mindennapok fájdalmát is képes elfogadható boldogsággá varázsolni.

 

Gondolataim most egy másik szobában járnak. Kopott, régen festett falai, gondozatlan bútorai szegényes gazdára utalnak. Egyik ágyon Édesanyám alszik békésen – azt mondta az orvos; már többé nem fog felébredni. – Csendesen ülök és nézem, ahogyan egy élet szorgalmas, fárasztó munkáját a múló idő lassan örök álommá változtatja… És valaki vagy valami lassan ellopja tőlem Anyámat…

 

A szomszéd szobában halkan sír egy idős néni – és én ébrenlétem utolsó pillanataiban a Holdat pillantom meg az égen, - óh, az a mindent ígérő Hold…

 

Most minden elcsendesedik – csak a szomszéd szoba sír nagyon halkan…

 

 

2013.09.26.

 

M

 





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=13919