Égi vándor

Égi vándor

 

Hangtalanul suhan a hatalmas madár

A fenyvesek végtelennek tűnő rengetege felett.

Ő már csak ritkán hallatja félelmetes sikolyát,

Melybe olykor még az égbolt is beleremeg.

 

Élet, és halál ura Ő ezen a tájon…

                 

                                                                        ***

 

   E félelmetes hang hallatára még a vérengző barnamedve is beljebb húzódik barlangjába, rossz emlékek tűnnek fel álmaiban.

   Fiatalok, büszkék voltak akkor – erejük teljében – mikor egyszer összeakaszkodtak. Mindketten uralkodni vágytak, márpedig uralkodó csak egy lehet ezen a vad vidéken.

   A küzdelem mindössze néhány percig tartott, és a fiatal barnamedve – a fájdalomtól üvöltve – véres vállakkal rohant be barlangjába, védelmet keresve a félelmetes karmok elől…

Azok a sebek néha még most is sajognak.

 

   A madár most különös dologra lett figyelmes;

Legénytollas legényke próbálgatta maga készítette íját, s nyilait. Lőtt ő mindenre, ami csak mozgott a környéken – nyuszira, mókusra, fenyőrigóra – vérszomja határtalan volt.

Rálőtt még a fölötte méltóságteljesen elsuhanó hatalmas madárra is.

A sas játszva tért ki a nyílvessző elől, majd alacsonyabbra váltva röptét, hatalmas kört írt le az erdő felett.

Hátulról támadt a szakadék szélén álló gyanútlan vadászra.

A félelmetes erejű karmok vállainál ragadták meg a fiatalembert – roncsolva ruhát, izmokat, csontig hatoltak.

Egy pillanat műve volt az egész, és a madár zsákmányával már a szakadék fölött siklott.

A folyócska csak halovány ezüstszálnak tűnt a szédítő mélység legalján.

A fiú – az iszonyú fájdalomtól, és a rémülettől félájultan – mozdulni sem mert.

Néhány pillanat múlva eszméletlenül huppant a túlpart magas, selymes füvébe.

A sas éles vijjogással tűnt el a közeli sziklacsúcs mögött.

 

   Hallod-e fiú, hatalmas szerencséd volt – mondogatták a vadászok, akik órákkal később találtak rá a véresen fekvő legénykére – a sas sohasem ereszti el áldozatát. Erre még nem volt példa.

Talán valami angyal kelt a védelmedre – nem is lenne meglepő így, Karácsony közeledtével.

   A fiú azonban nem szólt semmit – napokig nem szólt semmit…

 

                                        ***

   Sötét az éj – a Hold is itt van valahol – épp most lesett ki egy felhőrésen, de azután ő is jobbnak látta békésen továbbállni…

 

S most a hóval fedett fenyőfákon

Valami csillogás kezdődik – valami álom –

Lassan beköszönt ezen a vad tájon is

A gyönyörű Karácsony…

 

Hangtalanul suhan a hatalmas madár

A fenyvesek végtelennek tűnő rengetege felett.

Ő már csak ritkán hallatja félelmetes sikolyát,

Melybe olykor még az égbolt is beleremeg.

 

Élet, és halál ura Ő ezen a tájon…

 

 

M





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=13948