Ferdinánd
Ferdinánd! Ferdinánd hol vagy, drágám? - Homokhátiné idegesen járkált le s fel a birtokán.
-Ferdinánd, ne játsz velem most, jó? Nagyon fáj a fejem, különben sem aludtam rendesen. A bátyám megint felöntött a garasra és fél éjszaka itt veszekedett Jolival. Szegény Joli, igazán sajnálom. Jó lélek, de tényleg nem illik bele ebbe az elegáns társaságba. Rendesen kiríj belőle a parasztság mint féreg a mályvából. - Ferdinánd, gyere már elő, na, ne félj, nem bántalak!
-Kit keresel olyan nagyon és mit kiabálsz itt mint egy udvari...na, majdnem mondtam valamit. Szóval mit keresel itt kint ilyen későn? - Csitította Berci Báró, Homokhátiné férje.
Tulajdonképpen Berci báró vezetékneve Csalánnyi lett volna, de mivel hogy kedves neje címeres hölgy volt, így elfogadta a Homokháti családi nevet, sőt, a hozzácsatolt báró titulát is. Persze Homokhátiné sosem volt bárónő, de ez szerinte már csak az apró részletek közé tartozott.
-Ferdinándot keresem, eltűnt. Nem láttad véletlen?
-Ma nem, de tegnap az istállóban volt.
-Az istállóban? De hiszen mit keresett az istállóban?
-Tudom is én, a marhának ott a helye.
-Hogy nevezheted marhának? Hiszen roppant intelligenciával rendelkezik!
-Akkor is marha. S te még nagyobb vagy, hogy többnek tartod.
-Na de Berci! Talán csak nem ittál megint?
-Mi az hogy megint? Hiszen abba sem hagytam!
-Tuuudom, kedves vagy nagyon. De most nem ez a fontos, meg kell találni Ferdinándot!
-Tulajdonképpen miért tűnt el? Történt vele valami?
-Persze hogy történt! Valaha az az ócska Bea megjelenik, bajt okoz. Már megint pénzért jött a bátyámhoz.
-No de mi köze neki Ferdinándhoz?
-Mi köze? Mindig magával hozza a Borist!
-Na és?
-Most is magával hozta és képzeld, eljöttek meglátogatni! Mintha engem érdekelne a Bea!
Hát jó, eljöttek látogatni, attól még Ferdinánd nem tűnik el!
-Jaj, dehogynem! Ferdinánd elkezdett udvarolni Borisnak és képzeld, Boris belerugott!
-Belerugott! És miért?
-Mert Ferdinánd megharapta a fülét.
-No de ez csak természetes, vagy nem?
-Persze hogy természetes. Valahol csak kell kezdeni az udvarlást!
-És aztután mi történt?
-Magukra hagytam őket, gondoltam jobb, ha nem avatkozok bele.
-Igazad volt, drágám, különben sem neked való látvány.
-Addigra már nagyon izgatott voltam, gondolhatod. Ne haragudj, de loptam egy cseppet a pálinkádból. Épp a harmadik pohárnál tartottam, amikor nagy robajra lettem figyelmes. Kinéztem az ablakon, hát a Boris szalad mint az őrűlt, Ferdinánd meg utána. Azóta sem láttam!
-Ha jól saccolom a dolgokat, ezóta már a bátyádnál vannak. Miért nem hívod fel?
-Jaj, ez tényleg nagyon jó ötlet! Kár hogy nem gondoltam rá előbb!

-Halló! Matyi, de jó hogy otthon talállak! Mit mondasz? Hogy a Ferdinánd?...Mit csinált?! A Jolit is? Hát ez szőrnyű! Nem értem, azt hittem azt mondtad, hogy a Joli vigyorog??? Tényleg vigyorog? Ki gondolta volna...Igen, itt vagyok...Na, erről majd még beszélünk. Pá, drága bátyám.
-Berci képzeld el milyen híres bikád van! Nem csak a Joli Boris tehenét intézte el, de a sógornődet is! Matyinak igaza volt, tényleg meg kellett volna gondolni mielőtt ebbe a családba mentem férjhez!



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=17224