Versenyen kívül

-Figyelj, működik nálad a net az irodában? Megnéznék rajta valamit! - kérdezte Galagonya Benőt. Pár perc múlva már a kis, egyszemélyes kuckóban szorongtak mindketten. Előbb persze, ha már a gép be lett kapcsolva, akkor Benő legújabb képeit kellett megnézni legfőbb vágyálmáról, egy használtan, alkalmi vételként kínált ultrakönnyű kisrepülőgépről...
- Ha kifeszülök is, fogok venni egy ilyet... - fogadkozott Benő.
- No, addig én is mutatok valamit! - mondta Galagonya, mikor már a minden szögből lefotózott gép összes paraméterének ismertetését meghallgatta - Nézd meg ezeket a képeket!
- Mi ez? Valami étterem reklámja? Vagy valami lakodalmi ebéd fogásai? - Nem, barátom! Ez egy internetes receptverseny aktuális fordulója. Úgy képzeld el, hogy ugyanazok a csajok, akik egész nap azon nyafognak a hivatalban, hogy már megint össze kell ütniük valami tápot este, ahelyett, hogy az a mafla férjük (élettársuk, pasijuk) elvinné őket végre valami rendes helyre vacsorázni... kitörik kezük-lábukat, hogy résztvegyenek egy ilyen vetélkedő-félén! Heteken át agyalnak, agyba-főbe összevásárolnak mindenféle egzotikus fűszert és zöldséget, szakácskönyveket lapoznak, minden ismerősüket receptekért gyötrik... aztán megkotyvasztanak végre valami kaját, a család ott áll csurgó nyállal, hogy ehetnének, de nem, mert Anyu előbb ötvenféle gépállásból meg akarja örökíteni Élete Fő Művét... hogy a fotót mielőbb feltehesse a blogjára...
- Gondolom, komoly díjazású lehet a verseny akkor, ha ennyit strapálják magukat, nem?- vélekedett Benő.
- Á, egy fenét! Még egy oklevél se jár érte! Legfeljebb pár elismerő, netán irígykedő bejegyzést lehet bekasszírozni a többi gasztrobloggertől. Bár, úgy veszem észre, hogy a barátnők főleg a félresikerült kajákat dícsérik agyba-főbe, amikor meg valaki kirukkol valami igazi újdonsággal, akkor csak simán lenyúlják a receptet, bár az főbenjáró bűnnek számít bloggerkörökben.
- Dehát a főzésben aztán nincsen semmi olyan, amit már ne találtak volna ki előtted kisezren...
- Jaj, Benő! Egy újszülöttnek minden vicc új! Némelyik újdonsült asszonykának még azt is beadhatod, hogy te találtad fel a melegvizet!
- Hát, tényleg belenéztem egyszer valami főzővetélkedőbe a múltkor, és a csaj a csili-vili konyhájában nem tudta begyújtani a sütőt, merthogy még sose használta a tűzhelyét... A luvnya az anyjának telefonált segítségért! El se akartam hinni!
- No persze, közel se mind ilyenek! Van egy csomó rendes, aranyos, sőt, jól főző háziasszony is köztük... mégis, mikor meghallják, hogy gasztroverseny van, mindegyik felkapja a fejét, mint a huszárló a trombitaszóra és onnantól kezdve nem lehet velük bírni!
- Azért, ahogy elnézem a képeket, eszméletlen, amit összedolgoznak ezen az egészen.A következő fordulónak mi a témája?
- Valami gombás ételt kell összeütni. Le merem fogadni, hogy most mindenki rácuppan valami méregdrága alapanyagból készülő receptre, Tournedos a la Rossini, bélszín szarvasgombával, tudod, olyan klassz kis pirított zsemle-krutonokra helyezve és bevonva a mártással... Galagonya szeme elpárásodott. Egy régi vacsora ködlött fel előtte, ahol ez volt a főfogás... és a Nő olyan, de olyan csinos volt... Aztán dacosan megrántotta a vállát.
- Bezzeg a legkézenfekvőbb, mégis újszerű recept nem jut majd senkinek az eszébe!
- Mi lenne az? - kérdezte Benő.
- Én momentán nem csinálnék nagy ügyet az egészből! Készítenék egy egyszerű, de mégis nagyszerű tejszínes gombamártást, oroszosan mondjuk.Tudod, a felszeletelt ízletes vargányát megfőzném sós vízben, aztán csinálnék egy sima besamelt, vajjal, liszttel, ahogy kell, de a tej mellett még a gomba főzőlevéből is adagolnék bele, végül, mikor kész, egy kis tejszínben elkevert tojássárgájával is besűríteném.
- Ez mitől oroszos? - kötözködött Benő.
- Jóvanna, hát attól, hogy az ilyen, kákán is csomót kereső alakok kedvéért még egy kis apróra vágott sós uborkával és pici paradicsompürével is ízesíteném! A mártást meg betölteném egy pár vastagabb palacsintába, tennék mellé valami flancos divatsalátát, rukkolát, vagy akár a kertben szedett gyermekláncfű levelet, meglocsolnám "csakis extra szűz olívaolajjal"...hogy elég sznob legyek és már kattoghatna is a fényképezőgép!
- És ki akadályoz meg ebben? - kérdezte Benő csodálkozva.
- Senki! De csak nem gondolod, hogy beszállok férfi létemre nőkkel versengeni!





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=17892