Az író /43. rész/

43.

 A két férfi a sír visszatemetése után az autóhoz sietett, majd Lázár tárcsázta Patkóst.
A késői időpont ellenére a nagyfőnöknek viszonylag friss volt a hangja:
- Egész nap nem jelentkezett, akkor miért pont éjjel egykor? – kérdezte Patkós.
- Elnézést uram, tudom, hogy már aludt, de…
- Nem aludtam én! – vágta rá – Még a kapitányságon vagyok. Találtak valamit?
- Nem is akármit, uram! – emelte a hangját, miközben Barabás kíváncsian fürkészte unokabátyja minden szavát, nehogy az kifelejtsen valamit.
- Ne csigázzon! Ki vele! – sürgette Patkós.
- Amit most elmondok önnek, bizonyára nem lesz első hallásra könnyen emészthető, de muszáj hinnie nekem! – ágyazott meg a dolognak Lázár.
- Kiböki végre?
- A következő a helyzet – kezdte a nyomozó – Unokaöcsémmel fontos nyomra bukkantunk Vecsésen, ahol évekkel ezelőtt megerőszakoltak egy nőt. Ugyanakkor nem csak emiatt került a rendőrség látószögébe, hanem alkoholista agresszív férje miatt is, aki egyszer félholtra verte a feleségét.
- Tovább! – vált kíváncsivá a főnök.
- A balhéja után nem sokkal a férfit szabadlábra helyezték. Légrádi Attila néven futott az adatbázisban, és mivel minden adat megvolt róla, megkerestük őt ma reggel a Vecsési címen.
Sajnos, mint kiderült, a férfi évekkel ezelőtt meghalt, a felesége pedig eltűnt, de most nem is ez az érdekes. Egy kis temetőbe temettette el az önkormányzat, ahol mindösszesen néhány sír van még a világháborúból.
- Szóval meg is nézték? – kérdezte kíváncsian Patkós.
- Mivel a fejfa meglehetősen furcsa állapotban volt, nemrég ki is ástuk a sírt Barabással – mondta egyszerűen Lázár, amire hallhatóan megfagyott a levegő Patkós körül:
- Megismételné?
- Azt mondta, hogy kiástuk a sírt! – kiabált a telefonba Gábor, aki minden szót hallott.
- Fogd már be a pofádat! – lökte arrébb az írót, majd folytatta – Igen uram, szerencsére kiástuk a sírt!
- „Szerencsére?” Elment a maradék eszük is?! Ez törvénybe ütközik! – akadt ki Patkós, de Lázár nem várta meg, amíg főnöke teljesen belelendül, hanem rávágta:
- Vetró Attila a gyilkos, főnök! – kiabálta.
- Maga nem normális!
- Kiástuk a sírt! A fejfa csak elterelésnek volt ott, az igazi a koporsó alatt hevert, és Vetró Attilára emlékeztek rajta! Találtunk egy igazolványtartót is, amiben Vetró Attila okmányai voltak benne! Vetró valójában meghalt! Ez az arabképű csótány csak hasznot húzott a halálából, meg abból, hogy rendőrségi ügye is volt! Légrádi nem is létezett, hacsak nem Vetró valódi neve az! Most már érti? – kérdezte Lázár, de választ csak néhány másodperccel később kapott, amire Patkós felfogta a hallottakat.
- Atyaisten! – akadt ki – A rohadt féreg!
- Mit tud Vetróról? Hozzáférhet az adatbázishoz?
- Ezt még én sem tudhatom, felsőbb utasításra kerültek ide Molnárral, de előtte nem ismerték egymást!
- Akkor Molnár cuncus is bajban van! – mondta riadtan Gábor.
- Tudja, hogy hol lehet most Vetró? – kérdezte Lázár, miközben gyújtást adott a kocsira.
- A rohadt életbe – mondta halkan Patkós.
- Ja, valami olyasmi, de most elmondaná, hogy hol van? – sürgetett a nyomozó.
- Hát éppen ez az. Majd két órája ment el, és azt mondta, hogy ellenőrzi az író barátnője házánál a járőrt…
- Hogy mi a szar?! – fakadt ki jogosan Gábor, és most láthatóan Lázár is megrémült.
- Két… Két órája? – kérdezett vissza Lázár Pisti.
- Legalább! Azonnal induljanak el a házhoz! Riasztok én is mindenkit, aki él, és mozog! – mondta idegesen Patkós, majd lecsapta a telefont.
- Már megint ez a szar? Előbb a családom, most meg a barátnőm?! – dühöngött Gábor.
- Most elkapjuk a genyót!
- És mi lesz, ha már későn érünk oda, mi? – kezdett dührohamba Gábor, miközben Lázár veszettül nyomni kezdte a gázt.
- Nem érünk oda későn! Tudom, hogy ez most nehéz, de próbálj megnyugodni!
- Próbáljak megnyugodni?! – csapott a kesztyűtartóra Gábor – Könnyen mondod! Hát persze! Ahogy mondtam a sakkos példával! Még leüti a királynőt, így ágyaz meg annak, hogy velem végez! A jó büdös francba! – csapkodott folyamatosan Barabás, de Lázár megpróbált higgadt maradni.
Ő is jól tudta, hogy nagyon könnyen rosszra fordulhatnak a dolgok, de ha ezt kimutatja Gábornak, akkor annak nagyon rossz vége lesz.
Így aztán nem is mondott semmit, csak tövig nyomva a gázt igyekezett Evelin házához, miközben Gábor folyamatosan tombolt a kocsiban, és üvöltött…

folyt.köv.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=18900