Végtelen házasság 22.
Természetesen az ötlet nem aratott osztatlan sikert. Mint ahogyan Stephen pontosan erre számított. Vasárnap ebéd után gyűltek össze, hogy megvitassák a kérdést.
Jessica volt a legdühösebb, gyorsan és kellően hangosan kifejtette véleményét, ami apjáéval nagyjából megegyezett.
Anyja „szeszélye” és depressziója miatt kellene mindent itt hagyniuk, amijük eddig volt és egy ismeretlen helyen letáborozni.
- Jess, senki nem mondta, hogy lakatlan szigetre költözünk! – vágott közbe Sarah.
- És mellesleg sértegetned sem szabad anyádat! – dörrent rá apja is.
- Ott is lesznek barátok, iskolatársak. Én egy kisvárosra gondoltam. És a többiek véleményére is kíváncsi lennék. – jegyezte meg dühösen Sarah.
Liz elővette szokásos "háziszellem" jellegét. Felöltötte a nekemmindenmindegydöntsetekti arcot és azt mondta, még gondolkodnia kell rajta. De nem lehet rossz egy kissé eldugottabb helyen lakni, nem ennyire a sztárvilág közepén, ahol mindenki Cynthiának nézi, ha kiteszi a lábát az utcára.
Ő magában egyetértett anyjával, és a csendes elvonulást választotta.
Sarah menni akart. Jessica és Rob maradni.
Stephen és Cynthia szívesen maradt volna, legfőképp a színészet kötötte ide őket. De ők nem akartak dönteni. Ahogyan Liz sem. Bár ő inkább hajlott afelé, hogy vágjanak bele. Nem is értette, miért. Ő sosem volt bevállalós. Jessica viszont igen. És ha Jess menne, akkor vihetne magával mindenkit.
Késő este aztán megváltoztak az arányok. Természetesen a három iker ült össze, most Cynthiánál.
Liz elővette azokat az érveket, amik nagyon hatásosak voltak, és már délután kitervelte, miket fog mondani. Jess elámult, hogy Liz megfőzte: nem olyan rossz ötlet elmenni innen, legalább élhetik a saját külön életüket, és nem Cynthia rajongóiba botlanak örökké. Új barátok, új iskola, nagy kalandok.
Cynthia volt a kisebb falat: ő most éppen csalódott volt, jót tesz neki a környezetváltozás. Ő már eleve kalandos életet él, utazgat a forgatási helyszínekre, és ha pihenni szeretne, otthon is megteheti.
Cynthia végre hallatta jóízű kacaját.
- Most már tudom, miért írsz olyan jól! Neked a szavak fegyverek! Olyan vagy, mint egy profi kardforgató! Mindenkit legyőzöl…
- Hát, most már csak apa van hátra…
Őt viszont meghagyták másnapra, hogy majd közös erővel.
A szülők óriási pálfordulást láttak Jessicától: előző nap még vagdalkozott, hogy mindenáron maradni akar, most pedig meg akarta győzni apját, hogy egyezzen bele, hogy elköltözzenek.
- Na és még én vagyok a szeszélyes! – dörmögött Sarah, előző vitájukat felidézve. – Te pont ugyanolyan vagy, mint én.
Stephen egyet tehetett: rábólintott a döntésre. Női teljhatalom volt a családban. Rob szava itt már mit sem ért, ő az egyetem közelébe fog költözni.
Most még abból kerekedett óriási vita, hogy hová menjenek. Merthogy Amerika óriási, gyönyörű helyek vannak, ők pedig csak Kalifornia államot ismerik. Jó esetben. Jessica csak Los Angelest. A többiek legalább olvastak már valamit a többi államról.
Tényleg nem árt nekik egy kis felfedező út.
Leterítettek egy hatalmas térképet a szőnyegre és tervezgetni kezdtek.
Cynthia ekkor szállt ki az egészből.
- Gyorsan döntsetek, mert nemsokára kezdődik a suli! És még át is kell iratkozni. Nekem pedig folytatódik a sorozat is.
- Figyelj, akkor úgy indulj el forgatni, hogy csomagold be a szobádat! Elköltöztetünk, mire hazajönnél. – vetette fel Jessica.
- Rendben, majd írjátok meg az új címet! Addig maradjon meglepetés...
Valamivel jobb kedvvel vonult vissza aznap este.
És innen tényleg felgyorsultak az események. Sarah és Stephen gyors ötleteket gyűjtött. Jessica utazási irodából szerzett prospektusokat, amik tele voltak képekkel. Találkozott néhány iskolatársával is és faggatózott, hová mennek nyaralni, hol vannak szép helyek.
Liz beült a városi könyvtárba és jó néhány könyvet átolvasott, elsősorban a vidéki életről és kisebb városokról gyűjtött be anyagot.
Cynthia valóban nem tudott segíteni: augusztusban mennie kellett forgatni. Telefonon tartotta a kapcsolatot a családdal, és mindig mesélték, hogy halad a házkeresés.
A régi házat pedig ingatlanközvetítőn keresztül árulni kezdték. De mivel nem voltak anyagi gondjaik, egy másik házat azelőtt is tudtak venni, hogy a régi elkelt volna.
Cynthia egy újabb hétvégére hazautazott, össze kellett csomagolnia, és fényképeket nézhetett „új lakhelyéről”.
A költöztető cég érkezésekor megint nem volt otthon.
Csak annyit tudott, hogy szeptembertől ők hárman új iskolába járnak majd.
Amilyen buzgón várta, hogy újra filmezhessen, most mégis azt kívánta, bárcsak a családjával lehetne. Minden izgalmas pillanatból kimaradt.
Szerencsére nemsokára pár nap szünetet kapott, és végre Liz-zel és Jess-szel nyakába vehette a kisvárost.

Folyt.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=20083