Végtelen házasság 88.
Cyn készítette a szombat délutáni kávét a családnak, Nick utánaosont a konyhába.
Cyn a saját bögréjébe csak tejet töltött. Nick elmosolyodott.
- Én már nem kávézom... - magyarázta a lány, majd elfintorodott. - Nem kívánom egy ideje... 
- Megmondtátok már a hírt?
- Még nem mertük. Úgyis tudjuk, hogy botrány lesz. Még nem készültem fel rá, hogy kidobjanak. Vagy bezárjanak a következő néhány hónapra. Nem tudom, én mit reagálnék az ő helyükben.
- Biztosan itthon tartanak majd. Még gyerek vagy.
- Nem vagyok gyerek! Férjhez mentem!
- Aha. Engedéllyel.
- Az mindegy. De anyu segítsége kellene, mert most már félek.
- Orvoshoz jársz?
- Persze, Billy-vel. Majd ma erőt veszek magamon, és elmondom.
Amikor mindenki elvonult a nappaliból, Cyn ott maradt Sarah-val. Anya kérdezgetni kezdte, milyen érzés férjnél lenni. Cyn mellételepedett a kanapéra, és máris jobban érezte magát, hogy erről beszélnek.
-  Furcsa, megnyugtató. Most már felnőttnek érzem magam. Jól választottam, bármit is írnak az újságok. Nagyon szeretjük egymást, és Billy mindig mellettem áll. Ahogy az anyukája is.
-  Tudod, hogy mi is jót akarunk neked mindenben.
-  Tudom, viszont én megint aggodalmat fogok okozni nektek.
Sarah felnevetett.
Na most mit találtatok ki Billy-vel? Ketten együtt félelmetes ötleteket hoztok össze.
Hát, ezt is ketten „hoztuk össze”. Anya, voltam orvosnál, és biztosan tudom, hogy… terhes vagyok.
Az anya elsápadt. Erre nem gondolt.
- Mivel te jó anya vagy, szükségem lenne a segítségedre. Tőled szeretném megtudni, hogy milyen ez, és hogy mit kell tennem.
Hát ti aztán mindenbe belecsaptok egyszerre! Igazán várhattatok volna egy kicsit!
Nem volt szándékos. De így alakult. Segítesz?
Sarah felpattant és dühösen méregette lányát. Ekkor betoppant Stephen. Megérezte, hogy valami történt. Feszültség volt a levegőben. Felesége hangsúlyából kitalálta, hogy Cyn felpaprikázta.
A lány csendesen gubbasztott, hagyta, hogy szülei kidühöngjék magukat. Persze, apja is plafonon volt, mint ahogy már előre borítékolta is magában, hogy ez lesz a reakció.
Pár perc alatt rázúdították, hogy Billy be akarta biztosítani magát, hogy Cyn ne hagyhassa el. Most már végleg egymáshoz vannak kötve. A lány nem értette, hiszen gyerekkel vagy anélkül is a fiúval tervezte az életét.
- Nem ebben állapodtunk meg!
- Tisztában vagyok vele, hogy hatalmas bűnt követtem el, de most azt kértem, hogy segítsetek! Folyton nekem ugrotok.
Cyn elsírta magát. Korábban mindig végig tudta várni a vitákat, de most képtelen volt megvédeni magát. Hamar elgyengült.
- És miben vársz segítséget? Kellene egy orvos, aki elvégzi az abortuszt?
- Hogy jut eszedbe ilyen, apa? Ha ezt tervezném, el sem mondtam volna, hanem megcsináltatom magam! Megtartjuk.
Nem sejtette, hogy szülei első "ötlete" az lesz, hogy elvetesse. Stephen és Sarah körbeülték Cyn-t. Sarah hirtelen átölelte lányát: észrevette, hogy szinte halálra van rémülve.
- Ne haragudj, kicsim, tudom, hogy meg vagy ijedve.
Cyn tovább szipogott.
- Akkor most higgadjunk le, és gondolkodjunk.
- Szóval eszünkbe nem jutott, hogy megöljük. Ha már él, akkor majd gondoskodunk róla.
- Legalább nem bújtok ki a felelősség alól. Közös döntés volt? - Apja átvette az irányítást.
Próbálták kiszedni belőle, hogy mit terveztek. De a tervezgetéssel az volt a gond, hogy nem mertek semmit, mert a szülőktől függtek a megállapodás miatt.
Újratervezték az egészet. Nem akarták arra kényszeríteni, hogy otthon lakjon, mert egy csecsemőre senki nem volt felkészülve. Nagy lett volna a nyüzsgés.
Billy-éknél is nagyjából ugyanez lett volna, csak az egy házban lakók száma kevesebb. Külön kellene költözniük mégis. Cyn szobája kicsi. Igaz, a vendégszobák egyikét át lehetne alakítani, de nem akarták.
- Képesek vagytok boldogulni ketten?
- Valahol a közelben igen. Mármint itt, városon belül. Csak kellene bébiszitter, meg valaki, aki a háztartásban néha besegít. Meg az is eszembe jutott, hogy vehetnék valahol egy kis házikót, ahol hárman majd elférünk. De az egészségemre vigyázok, orvoshoz járok, majd inkább a szülés után leszek megzavarodva.
Miután a szülők lehiggadtak, végre Cyn is megnyugodott.
Először is Sarah el akarta kísérni a következő vizsgálatra lányát. Már mindketten nagyon várták, legközelebb mit mondanak, és ultrahang vizsgálatra is eljutnak együtt.
A házvásárlásnál Stephen szigorú akart lenni: nem akarta, hogy az összes félretett pénz elmenjen már az elején.
Cyn most már boldogan tervezgethetett. Alig várta, hogy elmesélhesse férjének, hogy a szüleit sikerült megnyerniük.


Folyt.




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=20162