Pistike naplója 4.

Kedves naplóm, ma a farsangról írok. Én azt hittem, az az, amikor valaki hamisan énekel, legalábbis Manci néni, az énektanár azt mondta, amikor a „Hull a szilva a fáról”-t énekeltem, hogy sok itt a farsang vagy fals hang, már nem emlékszem.  Eddig nem tudtam, mi a farsang, de boldogabb is voltam. Ma meg már tudom, de minek.

   Ancsa néni egyszer azt mondta, hogy közel a farsang és mulatságot fogunk rendezni. A mulatságot, azt már ismertem, mert Árpi bácsi, Anya tesója szokott mulatságot rendezni. A mulatság abból áll, hogy mire mi megérkezünk Szalótára, ahol lakik, az Árpi bácsi már teljesen részeg és mindig megpróbálják elbújtatni, hogy a vendégek ne is lássák. Aztán, amikor már a vendégek is be vannak rúgva, akkor előkerül Árpi bácsi és együtt isznak tovább. Apa azt mondta, hogy disznóvágás ide, disznóvágás oda, ő bizony nem jön többet, mert nem akar részeg lenni. Szóval, amikor Ancsa néni azt mondta, hogy mulatság lesz, hát én is ilyen mulatságra gondoltam. Szerencsére Ancsa néni megnyugtatott, hogy italozás nem lesz, mert egyébként tilos is. A nyolcadikosoknak is tilos volt, mégis ittak az osztálykiránduláson. Igaz, őket Igazgató bácsi nagyon összeszidta. A kólába töltötték a vodkát, és a kóla a vodka ízét teljesen elrontotta. Igazgató bácsi szomjas volt, kért a nyolcadikosoktól egy kis kólát, és annyira nem ízlett neki, hogy rögtön kiabálni kezdett. Igaza van, én sem szeretem a kólát, jobb lett volna ha narancslébe öntik azt a vodkát.

   Aztán azt mondta Ancsa néni, hogy farsangi álruhát kell csinálni. Mindenki találja ki, minek öltözik. Lehet kéményseprő, szakács, királyfi meg ilyesmi. Én mondtam, hogy legszívesebben mindig Hazai Pistikének öltözöm, legyen most is úgy, de mindenki ragaszkodott a jelmezhez. Hát én gondoltam, vagy Superman leszek, vagy Igazgató bácsinak öltöztetem magam. Anya meg is vette a Superman jelmezt a boltban. Sajnos a Molnár Marcell anyukája is pont ott vásárolt és ugyanazt a jelmezt vette meg. Ráadásul a Marcell mellettem ül a padban, hogy néz az ki, hogy két egyforma Superman ül a padban egymás mellett? Márpedig a jelmez már megvolt, és Anya nem vesz az idén másikat, az fix. Gondoltam, feldobom egy kicsit Supermant, és pont olyan bajuszt ragasztottam, mint az Igazgató bácsié. Szemüveget is olyat tettem fel hozzá, mint ami neki van, meg pont úgy sántítottam, mint ő, és mindehhez rajtam volt a Superman jelmez. Szerintem nagyon hasonlítottam az Igazgató bácsihoz. Mindenki nevetett is, csak a tanárok nem, azaz láttam, hogy Manci néni alig bírta magát, csak úgy rázkódott a vörös bársonyfüggöny, ami mögé bújt. De láttam azt is, hogy Ancsa néninek nem tetszett igazán, és hogy nagyon magyaráz valamit Igazgató bácsinak, aki a zsüri elnöke is volt. Biztos próbálta meggyőzni, hogy engem illet az első helyezés. A végén aztán mégsem kaptam díjat. A Molnár Marcell bezzeg harmadik lett ugyanazzal a jelmezzel, pedig egy kicsit sem strapálta magát.

  Ezzel búcsúzom ma, kedves naplóm.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=20807